Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
5 Desembre de 2008, 04:09:26
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: Per manteniment, aquests dies hi haurà algunes interrupcions en el fòrum. Disculpeu les molèsties.

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Oscil.lacions naturals?
« anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Oscil.lacions naturals?  (Llegit 330 vegades)
Lucas
Cumulus Mediocris
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 662

Si no puedes con tu enemigo.... corre!!!!

Oscil.lacions naturals?
« en: 24 Juliol de 2006, 12:28:14 »

La imatge que veieu és la línea vermella del meteograma per a Barcelona, comprimida en la seva escala horitzontal unes 10 vegades. S'aprecia que els valors mitjans de 30 anys mostren una marcada oscil.lació de +/- 1 graus amb una periodicitat (longitud d'ona) d'uns 5 dies.
Ho trobo francament curiós tractanse d'un paràmetre tan "aleatori" com és la temperatura, i em costa de creure que sigui casualitat....
Algú més s'hi havia fixat?  Hi trobeu alguna explicació?

Salut!

[annex esborrat per l'administrador]
En línia

El Pla de l'Estany. 200 msnm

El clima es como el ajedrez. Se juega en el mismo tablero, con las mismas piezas, pero nunca hay dos partidas iguales.
Low pressure
Cumulonimbus Incus

Gènere: Femení
Missatges: 4903

Vaxholm - Suècia

Re: Oscil.lacions naturals?
« Resposta #1 en: 24 Juliol de 2006, 12:56:53 »

home, si que seria posible que es degués a una oscilació natural, seria el més raonable, el que es extrany es que no se'n parli massa, no?
En línia

Sta. Coloma de Cervelló ~ 50msnm

"No pots arribar a imaginar com t’odio. No suporto que em remenis els cabells, que t’arrapis al meu cos. M’alteres, em desestabilitzes, em fas venir mal de cap, m’enterboleixes el pensament. I sempre acabes fent-me plorar.
No cal que piquis més al vidre. No et deixaré entrar. Fuig, deixa’m estar. Maleït siguis, vent."
Lucas
Cumulus Mediocris

« Resposta #2 en: 24 Juliol de 2006, 21:29:49 »

Es veritat que ningú en parla ( només cal veure compte el poc èxit del topic   Undecided)
però aquestes variacions són freqüents. A lo millor és una xorrada comk una casa de pagès, però ja les aniré posant, perquè n'hi ha d'espectaculars....
En línia

El clima es como el ajedrez. Se juega en el mismo tablero, con las mismas piezas, pero nunca hay dos partidas iguales.
boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2593

« Resposta #3 en: 25 Juliol de 2006, 12:18:58 »

Es veritat que ningú en parla ( només cal veure compte el poc èxit del topic   Undecided)
però aquestes variacions són freqüents. A lo millor és una xorrada comk una casa de pagès, però ja les aniré posant, perquè n'hi ha d'espectaculars....

Ep !!!

Que jo em miro sempre aquestes coses. Les curiositats aquestes m'agraden i segur que a partir de coses com aquesta s'han fet descobriments importants. El que passa és que no hi tinc res a dir.

Si la periodicitat fos semanal i la forma d'ona fos diferent, ràpidament diria que algo passa amb les lectures de cap de setmana, però amb això .... 

Segueix.
En línia
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Missatges: 7321

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

« Resposta #4 en: 28 Juliol de 2006, 10:30:41 »

Són les típiques dents de serra d´una sèrie climàtica, és normal que hi hagin uns dies més calents que altres dins d´un mes, en una sèrie aleatòria és ben lògic. Normalment a finals de juliol és quan fa més calor, és la canícula.
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
Lucas
Cumulus Mediocris

« Resposta #5 en: 28 Juliol de 2006, 17:25:41 »

D'acord Gerard, però al llarg de 30 anys aquestes alteracions s'han de produir també aleatòriament en relació als dies en què es produeixen, m'explico?  amb la qual cosa la mitjana no hauria d'experimentar aquestes anades i tornades, no creus? En altres paraules si la mitjana pel 15 de juliol és 2 ºC més alta que la del 20 de juliol és pequè hi ha hagut una acumulació de casos en aquests dies, al menys que hi hagi alguna altra explicació, no se.....
En línia

Meteocatí
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 14565

« Resposta #6 en: 28 Juliol de 2006, 21:10:18 »

Es extrany! A lo millor lo que passa es que 30 anys son pocs
En línia

Meteocatí

CATÍ - 661 msnm
Temperatura mitjana: 14ºC
Pluja mitjana a l'any: 649,1 mm

Wink Un saludo a su dueño Wink
Lucas
Cumulus Mediocris

« Resposta #7 en: 28 Juliol de 2006, 21:36:57 »

Una explicació plausible tindria en comte el que diu Meteocatí. És a dir, 30 anys són pocs i un parell d'apretades o refredades coincidints a les mateixes dates poden modificar apreciablement la mitjana. No ho he simulat numèricament, però segur que va per aquí la cosa.... vaig a fer quatre números....  Tongue
En línia

Lucas
Cumulus Mediocris

« Resposta #8 en: 28 Juliol de 2006, 21:48:02 »

A veure, suposant una mitjana "natural" (>100 anys) de 15 ºC i pujadesde +5 ºC respecte a la mitjana (aquest estiu n'hem tingut de més de 5 ºC) caldran 6 dies (un 20% dels 30 amb què es fa la mitjana) per fer pujar un grau aquesta mitjana (veure taula).... Estadísticament, com que son successos independents, no podem dir que sigui més probable que faci més fresca l'1 d'agost que el 28 de juliol..... En fi, una curiositat més....

[annex esborrat per l'administrador]
En línia

Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió