Pàgines: [1] 2
|
 |
|
Autor
|
Tema: Voltants del Puig Major de Son Torrella (1200-1400mts) (Llegit 270 vegades)
|
-Gregal-
Assessor nivològic
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4684

|
Bones!
Aqui us pos unes fotos sobre els voltants del Puig Major que he fet aquest cap de setmana.
Les dues primeres son la mateixa muntanya, vista per davant i per darrere, el Penyal del Migdia, (zona sud del PuiG Major) Es la muntanya mes elevada on es pot accedir sense restriccions. Té 1350mts.
Perquè a Mallorca, que ens anunciin neu a 1.200 o 1.300 metres no ens afecten, doncs de 900 per amunt és tot mil.litar. La carretera arriba fins als 880mts (zona de la primera foto) Aquí faig sempre les fotos de les nevades al ser la zona "més alta"
[annex esborrat per l'administrador]
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
-Gregal-
Assessor nivològic
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 

|
Ja heu vist, s´esquena de dinosauri des Penyal des Migdia es molt perillosa.
La foto següent es la vista de Sóller desde la coma de n´Arbona, a 1.200 metres, on hi ha les cases de neu i que la seva pendent de 400 metres fins la carretera estaria be per esquiar  La filera de muntanyes de l´esquerra és Son Torrella, que son muntanyes que van devallant de 1.110 a 700 metres, conforme avança la llunyania amb el Puig Major.
La altra es el Penyal del Migdia, roca pura.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
-Gregal-
Assessor nivològic
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 

|
La primera és la vista de la primera muntanya que inicia la serra de Son Torrella,de 1.100mts, que separa Sóller d´Escorca. Es llarga però molt poc ampla.
A l´esquerra, trobam el cim de l´Ofre (1.090mts)
La segona, sa Gran Bolla, a 1.445mts.
Quina llàstima que sa màxima altura mallorquina accessible per carretera sigui 880mts... a Catalunya les vostres màximes altures estan obertes...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Klipsus
el chico cazado y oxidado
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5920

When you love, God's light shines on you :)
|
Interessantíssim reportatge de la muntanya mallorquina, tan i tan desconeguda per a molts catalans, entre els que m'hi compto.
Una veritable llàstima que l'accès al cim més alt i simbòlic de l'illa estigui prohibit als ciutadans normals i sans. Un cop més es confirma que l'expressió "intel.ligència militar" no és sinò una contradicció sense solució possible.
|
|
|
|
|
En línia
|
Per fer l'amor les dones necessiten una raó; els homes un lloc :-) Luxembourg-Findel - 49º37'N 6°12'E - 376 m  Temp. mitjana anual (1971-2000): +8,8°C Any més fred (1947-2007): +7,0°C (1956) Any més càlid (1947-2007): +10,4°C (2007) Mitja gener (mes estadísticament més fred) (1971-2000): +0,6°C Mitja juliol (mes estadísticament més càlid) (1971-2000): +17,5°CMes més fred del període 1947-2007 (febrer 1956): ―8,8°C Mes més càlid del període 1947-2007 (juliol 2006): +23,5°C
|
|
|
JOS_NbCh
Papa Jos
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Missatges: 613

|
Bonitas imágenes.
Observo gran similitud en morfología y en el tipo de terreno con las montañas del Norte de Alicante, de hecho, creo que todo forma parte de lo mismo, separados por algo de agua de mar, . Lo que tienen las moles calcareas es que pese a que sean lugares de gran pluviosidad o nivosidad, siempre dan ese aspecto de aridez, aunque en su interior se forman espectaculares cuevas y grutas.
Saludos.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3385

Termi-meteo... :P
|
L'illa és petita però té de tot! Recordo l'any passat quan vaig estar-hi... És una illa maca maca pels quatre cantons, no deixeu que els especuladors us la fotin!
Salut!
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
uetam
Cumulonimbus Capillatus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 9669

|
efectivament, aquesta esquena que te es Puig Major es puta puta, jo hi estat un parei de vegadas, pujant per Sa coma den Arbona, anar al penyal de migdia i despres cap a ses bollas o baixar directamenti crec que ha estat s´unica vegada amb tot el cilms que he pujat ( casi tots es de Mallorca) que vaig tenir un poc de "vertigo" i vaig tenir que fer uns metros anant de cul
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
maresme
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5527

|
Que guapos son tots aquests indrets que ens mostres llastima que els milikks ho hagin "envait
|
|
|
|
|
En línia
|
Pluges 2008 Vilassar de Mar. (10 msnm) Gener: 16,5 mm Febrer: 27,6 mm Març: 46,1 mm Abril: 31,0 mm Maig: 99,6 mm Juny: 90,9 mm Juliol: 36,5 mm Agost: 15,5 mm --------------------------- Historic: 2007: 344,1 mm 2002: 1062 mm 2006: 413,8 mm 2001: 394,8 mm 2005: 555,5 mm 2000: 471,0 mm 2004: 538,0 mm 1999: 395,8 mm 2003: 578,0 mm
|
|
|
Llorenç
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 178

Preciós Massanella 17/12/07
|
Hola,
Molt maques aquestes fotos d'una part de la Serra de Tramuntana, esperem que es salvi del ciment que, per desgràcia, omple molts d'altres llocs del nostre petit però bell país.
Llorenç.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1] 2