Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
23 Novembre de 2008, 09:44:09
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Dibuix de llum (Tramuntana-Maria)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  El canvi climàtic permet cultivar vinyes a Anglaterra
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: El canvi climàtic permet cultivar vinyes a Anglaterra  (Llegit 442 vegades)
quimet
Cumulus Humilis
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 322

Re: El canvi climàtic permet cultivar vinyes a Anglaterra
« Resposta #10 en: 31 Juliol de 2006, 11:57:19 »

Els romans ja van portar les vinyes a Britania i a l'Edat Mitjana el vi anglés era conegut a gran part d'Europa. De fet, a les comarques regades pel Rin i a Alsacia, llocs amb clima força més fred que les illes Britaniques, a les façanes de solana tenen plantades vinyes que donen uns vins d'extraordinaria qualitat, entre ells Riesling o Gewurztraminer y recordar que la comarca de Champagne es gairebé a la mateixa latitut que Londres i amb un clima semblant, si cal un pel més continental.

Veient això, penso que el fet que pugin les temperatures per si mateix no permetrá tenir vinyes amb garantíes, potser el règim de pluges te alguna cosa a veure. N'obstant, l'assesorament d'enòlegs i botànics pot ésser de molta ajuda, al cap i a la fi a Almeria hi han cultius tropicals sense tenir un clima tropical. Wink

Per tant, no trovo massa estranya l'aventura de plantar vinyes a Anglaterra, ara respecte a les oliveres, tinc els meus dubtes.
En línia

Pèlag
Cumulus Mediocris

Gènere: Masculí
Missatges: 841

« Resposta #11 en: 31 Juliol de 2006, 13:15:37 »

Doncs sí, ahir ho van ensenyar a TV3, i també ho havia llegit fa poc a la Vanguardia, al SW d´Anglaterra on la geologia és bona per les vinyes, perquè és calcari, també ara tenen un bon clima per a les vinyes, ja que el clima s´ha escalfat força en els últims anys, l´estiu és prou llarg perquè puguin madurar i fan uns vins escumosos de qualitat. Des del temps dels romans que no cultivaven vinyes, què penseu? El canvi climàtic es deixa notar!!!

Això em sembla que no és ben bé cert.

Segons l'associació de productors de vi anglesos, des del temps dels romans sempre s'ha produït vi a Angalterra. I encara diuen que hi ha gent que assegura que n'hi havia abans.

http://www.englishwineproducers.com/history.htm

Em sembla que cal ser més crítics amb el que veiem a la TV.
En línia

Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès)

Cota
Papa Cota
Cumulonimbus Capillatus

Gènere: Masculí
Missatges: 8605

Un bitxo a casa....

« Resposta #12 en: 31 Juliol de 2006, 13:18:59 »

Ostia, nens.... que de Vinyes hi ha hagut sempre a Anglaterra, no fotem... un miqueta més de rigor, si us plau.... no, si al final això semblarà l'IPCC i haurem d'obrir un topic de Kioto per signar... tranquils que encara no ho hem vist tot aquest estiu....  Cool
En línia

Pallejà, a 41 msnm... amb el Llobregat als meus peus i la Montse treient el nas..

El meu equip de butxaca....

Pàgines: 1 [2] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió