Autor
|
Tema: Analizando Agosto 2006 (seguimiento torrido veraniego) (Llegit 2977 vegades)
|
Sobre
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1938

|
También tenemos que tener en cuenta que estos primeros 10 dias de Agosto son los teóricamente más cálidos del mes y del año. Y no se está cumpliendo.
Els 10 primers dies d' agost son els teoricament més calids? jo donava per fet que els més calids eren els darrers de juny i principis de juliol No. Estadísticament, el període més càlid de l´any es el que va desde el 15 de Juliol fins el 15 d´Agost. Filant més prim i disposant d´una sèrie llarga d´anys d´observacions es pot veure que els 10 primers dies d´Agost acostumen a ser els més càlis de l´any, en dura competència amb els 10 últims dies de Juliol. Per lo menys aquí.  Només són 6 anys de dades, però aquí va 
[annex esborrat per l'administrador]
|
|
|
|
|
En línia
|
Puc semblar un idiota i actuar com un idiota. Però no us deixeu enganyar: sóc realment un idiota
|
|
|
|
|
|
|
Klipsus
el chico cazado y oxidado
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6165

When you love, God's light shines on you :)
|
A Salt de moment l´agost dóna una mitjana de les màximes és de 31º i de les mínimes de 18,8º, una mitjana de 24,9º, 2,4º inferior a la del juliol. Aquí si que ha refrescat l´agost, sobretot en les màximes. A l ´observatori de Salt d´en Tuscac cap dia per sobre de 32,4º, cosa que era habitual al juliol. Ahir al treball deien que l´agost ja no fa gaire calor últimament, quina mala memòria!!! I l´agost del 2003, que!!! I el del 2004, 2001, 2000!!! El que passa és que ens acostumem a que fa molta calor i quan fa la normal sembla que ja no en fa!!!
Si no es prenen dades, la gent al cap d´uns mesos no s´enrecorda d´absolutament res. L´altre dia parlant amb uns colegues els hi vaig dir que aquest hivern passat havía fet molt fred.... i tots em van mirar estranyats i m´ho van contradir.  A vegades quan passa això et venen ganes d´anar a casa, agafar les anotacions i fotrel´s-hi pels morros. 
Totalment d'acord. Aquí a Luxemburg, quan es van acabar les calorades (coincidint amb l'inici del mes) molta gent comentava que l'estiu ja s'havia acabat i que això ja sol passar a l'agost. Jo ja ni em molesto en treure com argument l'agost de 2003.
|
|
|
|
|
En línia
|
"Per fer l'amor les dones necessiten una raó; els homes un lloc" Luxembourg-Findel (Luxemburg) - 49º37'N 6°12'E - 376 msnmPuigcerdà (Cerdanya, Pirineus) - 42º26'N 1°56'E - 1160 msnm DADES OBSERVATORI LUXEMBOURG-FINDEL Temp. mitjana anual (1971-2000): +8,8°C Any més fred (1947-2007): +7,0°C (1956) Any més càlid (1947-2007): +10,4°C (2007) Mitja gener (mes estadísticament més fred) (1971-2000): +0,6°C Mitja juliol (mes estadísticament més càlid) (1971-2000): +17,5°CMes més fred del període 1947-2007 (febrer 1956): ―8,8°C Mes més càlid del període 1947-2007 (juliol 2006): +23,5°C
|
|
|
Klipsus
el chico cazado y oxidado
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6165

When you love, God's light shines on you :)
|
Per cert, agost tòrrid? 
El termòmetre, ara mateix, acostant-se perillosament als 10ºC
|
|
|
|
|
En línia
|
"Per fer l'amor les dones necessiten una raó; els homes un lloc" Luxembourg-Findel (Luxemburg) - 49º37'N 6°12'E - 376 msnmPuigcerdà (Cerdanya, Pirineus) - 42º26'N 1°56'E - 1160 msnm DADES OBSERVATORI LUXEMBOURG-FINDEL Temp. mitjana anual (1971-2000): +8,8°C Any més fred (1947-2007): +7,0°C (1956) Any més càlid (1947-2007): +10,4°C (2007) Mitja gener (mes estadísticament més fred) (1971-2000): +0,6°C Mitja juliol (mes estadísticament més càlid) (1971-2000): +17,5°CMes més fred del període 1947-2007 (febrer 1956): ―8,8°C Mes més càlid del període 1947-2007 (juliol 2006): +23,5°C
|
|
|
Sándor
100% potencia sexual
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7014

|
Ostras Klipsus quina enveja, qui els agafara aquest 10 graus. Jo estic tirnat a Barna misserablement de Aire Acondicionat, amb lo dolent que es. Quin canvi respecta a dues setmanes enrera a Europa central y noroccidental
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
esclafit
Cumulonimbus Incus

Connectat
Missatges: 4018

Esmolant les eines
|
Però, senyors, l´Agost es més càlid de mitjana que el Juliol.
Mitjana Juliol a Bràfim període 1984-2005, 23.9ºC Mitjana Agost a Bràfim període 1984-2005, 24.2ºC
Jo diria que es pot dir que hi ha empat tècnic entre juliol i agost. Com a mínim els observatoris amb series llargues (Fabra, Estartit, Sort) així ho indiquen. Però lo de l'agost és psicològic, com que el mes va de més a menys dóna la impressió de ser més fresc. Potser lo d´aquí a Tarraco no es pot extrapolar a la resta de Catalunya. Però en totes les sèries una mica llargues que he vist jo de la nostra zona sempre el Agost el més càlid que el Juliol. Això si, per molt poc. Reus ( Base Aérea ) , un observatori molt fiable amb sèrie desde el 1950 fins el 1979, dona una mitjana de 23.3ºC al Juliol i de 23.4ºC a l´Agost.
|
|
|
|
|
En línia
|
Bràfim ( Alt camp ), Tarragona Període 1983-2006, 542 mm i 15.4ºC anuals 236 msnm, a la zona del prelitoral nord tarragoní
|
|
|
Sobre
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1938

|
Mitjana Juliol a Bràfim període 1984-2005, 23.9ºC Mitjana Agost a Bràfim període 1984-2005, 24.2ºC
Jo diria que es pot dir que hi ha empat tècnic entre juliol i agost. Com a mínim els observatoris amb series llargues (Fabra, Estartit, Sort) així ho indiquen. Però lo de l'agost és psicològic, com que el mes va de més a menys dóna la impressió de ser més fresc. Potser lo d´aquí a Tarraco no es pot extrapolar a la resta de Catalunya. Però en totes les sèries una mica llargues que he vist jo de la nostra zona sempre el Agost el més càlid que el Juliol. Això si, per molt poc. Reus ( Base Aérea ) , un observatori molt fiable amb sèrie desde el 1950 fins el 1979, dona una mitjana de 23.3ºC al Juliol i de 23.4ºC a l´Agost. Buenu, això per mi és un empat tècnic 
El que sí que té agost és mínimes més altes, per la major temperatura del mar.
|
|
|
|
|
En línia
|
Puc semblar un idiota i actuar com un idiota. Però no us deixeu enganyar: sóc realment un idiota
|
|
|
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Missatges: 9642

Cuando se acerca una tormenta , late más fuerte.
|
Jo diria que es pot dir que hi ha empat tècnic entre juliol i agost. Com a mínim els observatoris amb series llargues (Fabra, Estartit, Sort) així ho indiquen. Però lo de l'agost és psicològic, com que el mes va de més a menys dóna la impressió de ser més fresc. Potser lo d´aquí a Tarraco no es pot extrapolar a la resta de Catalunya. Però en totes les sèries una mica llargues que he vist jo de la nostra zona sempre el Agost el més càlid que el Juliol. Això si, per molt poc. Reus ( Base Aérea ) , un observatori molt fiable amb sèrie desde el 1950 fins el 1979, dona una mitjana de 23.3ºC al Juliol i de 23.4ºC a l´Agost. son muy parejos los dos
siempre hay uno de los dos meses que puede ser más calido que el otro y tanto hay años que es julio como años que es agosto y a veces de forma acusada (eso en un año normal)
en un año calido encontramos los dos meses muy altos pero muy similares
y en un año suave encontramos también ambos meses sueves pero muy parejos
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
esclafit
Cumulonimbus Incus

Connectat
Missatges: 4018

Esmolant les eines
|
Jo diria que es pot dir que hi ha empat tècnic entre juliol i agost. Com a mínim els observatoris amb series llargues (Fabra, Estartit, Sort) així ho indiquen. Però lo de l'agost és psicològic, com que el mes va de més a menys dóna la impressió de ser més fresc. Potser lo d´aquí a Tarraco no es pot extrapolar a la resta de Catalunya. Però en totes les sèries una mica llargues que he vist jo de la nostra zona sempre el Agost el més càlid que el Juliol. Això si, per molt poc. Reus ( Base Aérea ) , un observatori molt fiable amb sèrie desde el 1950 fins el 1979, dona una mitjana de 23.3ºC al Juliol i de 23.4ºC a l´Agost. Buenu, això per mi és un empat tècnic  El que sí que té agost és mínimes més altes, per la major temperatura del mar. D´acord. 
Això de les mínimes que dius, que tens tota la raó..... ja veuràs... tu fes una prova, pregunta-ho a la gent.... i ja veuràs com el 90 % de la gent et dirà que les nits d´Agost son més fresques que les de Juliol.
|
|
|
|
|
En línia
|
Bràfim ( Alt camp ), Tarragona Període 1983-2006, 542 mm i 15.4ºC anuals 236 msnm, a la zona del prelitoral nord tarragoní
|
|
|
|