Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Comparació estació Oregon de l´enciclopèdia-estació manual (Llegit 170 vegades)
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 6821
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Aquests últims dies estic fent les observacions de Salt-INM, i també mirant les dades d´aquest 2006 de l´estació meteorològica de Salt-INM, estació manual, situada a 200 m de l´estació Oregon d´en Tuscac i a 900 m de casa meva. Les dades comparatives són les següents: Precipitació total febrer-juny Salt-INM(manual):256 mm Precipitació total febrer-juny Salt-Oregon:230,2 mm Diferència:25,8 mm (+11,3  O sigui l´estació automàtica marca un 11,3 % menys de precipitació. En dies de fortes tempestes les diferències són més importants: Dia 3: 37,6 mm Oregon 43,4 mm Manual -5,8 mm -15,8 %
Dia 12 50,2 mm Oregon 62,8 mm Manual +12,4 mm -24,8 %
Diferències tèrmiques Aquí les diferències són poc importants. Oregon Maig 26,9º i 11,9º (mitjana màximes i mínimes) Manual Maig 26º i 11,6º Maig:(+0,9º i +0,3º)
Oregon Juny 30,4º i 15º Manual Juny 30,3º i 15,1º Juny: +0,1º i -0,1º
Oregon Juliol 34,7º i 18,9º Manual Juliol 35,2º i 18,9º Juliol: -0,5º i 0º
Diferències resum: Mitjana de les màximes:+0,17º (més càlida Oregon) Mitjana de les mínimes:-0,07º (més freda Manual)
Màxima absoluta:38,5º (Manual) 2 de juliol Màxima absoluta:37,6º (Oregon) 2 de juliol Mínima absoluta:15º (Manual) 3 de juliol Mínima absoluta:15,1º (Oregon) 3 de juliol
Es pot dir que amb aquestes diferències les temperatures són idèntiques encara que els valors màxims alguns dies poden ser 1º més altes a la manual. I les diferències en precipitació són més importants, sobretot en dies de tempestes, suposo que la manera d´absorbir la precipitació de l´Oregon no deixa que alguna part de la precipitació hi arribi, potser rebota. A veure si algun entés m´explica aquestes diferències en la precipitació en dies de tempesta, perquè no potser diferència per irregularitat de lloc, perquè només hi ha 200 m de distància.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
Tuscac
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1139

Capvespre ruent
|
Gerard aviam si jo puc minimitzar una mica les diferencies.
Primer parlaré de la pluviometria. Fa poc he instalat el pluviòmetre en el lloc que crec més adient i que serà definitiu, que és amb un màstil damunt al teulat. A aquesta ubicació hi és des de finals de Juliol principis d'agost, i m'he adonat que l'escaire amb que vaig penjar el pluvio queda una mica tort, mirant cap al sud. És poca cosa però suposo que a més precipitació i depenent de la direcció del vent doncs pot ser més important, espero poder-ho arreclar ben aviat. També vull comentar que fins abans de tenir el pluvio al lloc on està ara el tenia a un pati (ja l'has vist) i que quedava una mica enclotat, i amb un arbre bastant alt al costat i una paret relativament a prop. Suposo que en dies de vent es devia notar que marcava menys del que plovia. A part fins fa 15 dies també tenia la resolució a 1mm, o sigui que tot el que no passava de 1mm o es quedava a X mm i pico no ho marcava. Ara està tunejat per marcar en resolució de 0,2mm. Bé, és això el que volia comentar del pluviòmetre.
En quan a la temperatura veig que està bastant igualat, i que les diferències més importants que s'aprecien són al maig. Bé crec que pot ser degut a que sàpiens va entregar el nou sensor per finals de maig i fins llavors tenia el que primer van donar, i de menys qualitat.
Bé espero poder anar treballant i minimitzar les diferències, tot i que suposo que alguna quedarà ja que l'instrumental és de nivells diferents de qualitat.
|
|
|
|
|
En línia
|
 Des de Girona ( 90 msnm ) http://usuarios.lycos.es/tuscac/
|
|
|
Pàgines: [1]