Pàgines: 1 2 3 4 [5]
|
 |
|
Autor
|
Tema: En fi...(per fi ).../ troballa bonica : 3 espècies (Llegit 1985 vegades)
|
|
|
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6820
|
Por cierto... qué guía has utilizado para la identificación...?
Roberto, ¿ Que guias nos puedes aconsejar ? Y, en el monte, tengo "Guia de reptiles y anfibios de la Península Ibérica" o algo similar. Voluminosa, pero en su dia me aclaró muchas dudas. Con la Omega (creo) me hacía muchos líos El tema es complicado... 
Últimamente están habiendo muchos cambios a nivel taxonómico y eso está destrozando todas la guías de campo... 
Mi opinión es tener un buen libro en casa, por que las guías de campo si son pequeñas tienen poca información y si tienen mucha información dejan de ser transportables... 
Si se puede hacer una foto al bicho, luego llegas a casa y a mirar libros...
Entre los que pienso que son mejores y a un precio razonable te digo unos cuantos...
Anfibios y Reptiles de la Península ibérica, Baleares y Canarias. Edit. Geoplaneta.
Reptiles españoles. Edit. Canseco Editores
Anfibios españoles. Edit. Canseco Editores
Estos son bastante buenos y el precio es razonable, además son de ámbito estatal.
También los hay más regionales, incluso de loscales y bien buenos.
Atlas dels Amfibis i Rèptils de Catalunya i Andorra. Edit El Brau.
También hay uno bastante local, Serralada de Marina i Litoral, que además de tratar varios temas, entre ellos la Meteorología de la zona, hay un capítulo con bastante información y actualizada sobre anfibios y reptiles.
Ahora no me acuerdo del nombre pero lo venden sólo en Badalona, (librerías y Ayuntamiento) si te interesa ya te diré el nombre exacto...
Creo que el precio es de 18€, de todas formas si alguien quiere el texto sin fotos del apartado de anfibios y reptiles, que me lo diga y se lo mando en un Word por E-mail...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1973

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
Gracias roberto por tu confirmación de especies. la vidriola (=lución, no?) era més prima i més clara de les que havia vist fins ara, i amb una ratlla negre longitudinal a banda i banda....igual és un ejemplar jove, no sé.
==== Hem vaig basar primer, sobre-tot, en les espècies ja identificads i descrites:
"Rèptils del vessant oriental del Montnegre i el Corredor: distribució i biòtops ocupats" de Roser Campeny, museu de Mataró, secció Ciencies Naturals (set. 2001)
Els detalls claus de les taques a les potetes i glàndules parótides, les vaig treure de ( i dic titols de memòria):
"Guia de anfibios y reptiles de europa" mini-guia petita, tapes verdes, foto d'esquirol
Altres detalls: "Atlas de vertebrados"
"II convenció de Naturalistes del Vallès" Granollers, 1987
si les salamandretes cries fóssin grogues i negres de ben petites....ja no hauria tingut tantes cabòries...ni tantes il.lusions (n'he après una mica hi tot d'això d'herpetologia) 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2580

|
Gracias Roberto.
Anfibios y Reptiles de la Península ibérica, Baleares y Canarias. Esta es una de las que tengo. No recordaba bien el nombre.
Por las zonas donde me muevo quizá puede ser útil el Atlas dels Amfibis i Rèptils de Catalunya i Andorra. Le echaré un vistazo si tengo ocasión.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6820
|
Gracias roberto por tu confirmación de especies. la vidriola (=lución, no?) era més prima i més clara de les que havia vist fins ara, i amb una ratlla negre longitudinal a banda i banda....igual és un ejemplar jove, no sé. ==== Hem vaig basar primer, sobre-tot, en les espècies ja identificads i descrites: "Rèptils del vessant oriental del Montnegre i el Corredor: distribució i biòtops ocupats" de Roser Campeny, museu de Mataró, secció Ciencies Naturals (set. 2001) Els detalls claus de les taques a les potetes i glàndules parótides, les vaig treure de ( i dic titols de memòria): "Guia de anfibios y reptiles de europa" mini-guia petita, tapes verdes, foto d'esquirol Altres detalls: "Atlas de vertebrados" "II convenció de Naturalistes del Vallès" Granollers, 1987 si les salamandretes cries fóssin grogues i negres de ben petites....ja no hauria tingut tantes cabòries...ni tantes il.lusions (n'he après una mica hi tot d'això d'herpetologia)  Sí, vidriola = lución... 
La variabilidad cromática puede ser importante según los ejemplares, por lo tanto, tranquilo que entra en la normalidad.
La Roser Campeny és tota una mestra... 
Por cierto, si aun tienes en casa las larvas de salamandra, les has de dar "chicha" larvas de mosquito o pulgas de agua, también spueden alimentar con trocitos de pollo movidos delante de su morro con unas pinzas.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6786

grrrrrrrrrrrrrrrrrr
|
Gracias roberto por tu confirmación de especies. la vidriola (=lución, no?) era més prima i més clara de les que havia vist fins ara, i amb una ratlla negre longitudinal a banda i banda....igual és un ejemplar jove, no sé. ==== Hem vaig basar primer, sobre-tot, en les espècies ja identificads i descrites: "Rèptils del vessant oriental del Montnegre i el Corredor: distribució i biòtops ocupats" de Roser Campeny, museu de Mataró, secció Ciencies Naturals (set. 2001) Els detalls claus de les taques a les potetes i glàndules parótides, les vaig treure de ( i dic titols de memòria): "Guia de anfibios y reptiles de europa" mini-guia petita, tapes verdes, foto d'esquirol Altres detalls: "Atlas de vertebrados" "II convenció de Naturalistes del Vallès" Granollers, 1987 si les salamandretes cries fóssin grogues i negres de ben petites....ja no hauria tingut tantes cabòries...ni tantes il.lusions (n'he après una mica hi tot d'això d'herpetologia)  a mi em va pasar igual, quan un regiment de forestals i becaris biològics de la universitat ens volien fer creure que eren tritons (perquè els s´ho creien, es clar), sort que després el gran Roberto ens va aclarar el que eren...
|
|
|
|
|
En línia
|
Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm.... Since 1909
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1973

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
bé, en fin, surfin...deu ser la novatada dels que arribem al món de les criaturetes aquestes urodèliques  per ejemple, jo ja no picaré més 
Eps, estan allà al seu hàbitat...no les tinc a casa, m'agradaria però se'm podrien morir...de tota manera, crec que la Natrix Natrix s'està fotent un bon "festí"
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: 1 2 3 4 [5]
|