Autor
|
Tema: Cresta dels Bachimalas, 9 tresmils seguits!!! (Llegit 1084 vegades)
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1973

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
grrrrrr...quina "ràbia"..que jo no hi fos hi vaig estar fa molts anys, la meteixa travessa, i és de les zones més guapíssimes que he vist mai, fins i tot la vall de la Cinqueta , llarga i boniquíssima, des de San Juan de Plan. A l'altra banda de la vall, va quedar pendent el Culfreda, que també rep un altre nom que ara no recordo.
No sé si hi havia puntes, pedrots, gerdarmes secundaris, però crec que eren 10 o 12 3mils en una sortida. Tú en poses 9, suposo que els més "legals" no?
..òndia, no, era aquell hivern que no nevava mai, 1989, amb neu regelada, màxim 20 cms a les crestes en ple gener...i un passeig quasi d'estiu en ple hivern 
Felicitats per les fotos i la bona ruta, aquesta part i Vignemale és de gran interés geològic, vaig flipar amb rocs ferraginosos, negres, vetes multicolors, granits, vetes de pòrfids...uauu
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
montgros
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Missatges: 779
|
grrrrrr...quina "ràbia"..que jo no hi fos  hi vaig estar fa molts anys, la meteixa travessa, i és de les zones més guapíssimes que he vist mai, fins i tot la vall de la Cinqueta , llarga i boniquíssima, des de San Juan de Plan. A l'altra banda de la vall, va quedar pendent el Culfreda, que també rep un altre nom que ara no recordo. No sé si hi havia puntes, pedrots, gerdarmes secundaris, però crec que eren 10 o 12 3mils en una sortida. Tú en poses 9, suposo que els més "legals" no? ..òndia, no, era aquell hivern que no nevava mai, 1989, amb neu regelada, màxim 20 cms a les crestes en ple gener...i un passeig quasi d'estiu en ple hivern  Felicitats per les fotos i la bona ruta, aquesta part i Vignemale és de gran interés geològic, vaig flipar amb rocs ferraginosos, negres, vetes multicolors, granits, vetes de pòrfids...uauu Moltes gràcies, "Vaca"!!!
al Culfreda també li diuen Batoua, oi?
mira, a la zona tens aquests 3M que són 9 i algun (el doble pic de la Pez) és una mica secundari, però està a la llista "oficial". Li afegeixes els 3 Culfredes i el Lostou i tens 13 tresmils. Hi ha gent que aprofita 2 dies i els fa tots. Són crestes molt maques però duretes i descompostes. I ai si la roca està humida o verglassada! pitjor que l'eskating...
Amb la Pta de las Olas i companyia ja he fet 103 tresmils diferents de la llista....només en queden 110 per acabar ..crec que ja no donarà temps abans de que em faci iaio...
Salut!!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 

|
si t'en queden 110...amb 10 dies com el del bachimala i ja està!!! 
Perc cert, m'he petat al veure les cansalades d'estiu...tú arrai, que ets de combustió ràpida i no hi ha qui t'atrapi ni buscant fites 
Batoua, exacte....em falta a la llista 
A la zona de Vignalame me'n va quedar 1 de pendent......grrrr, hi hauré de tornar només per una punta secundària!!!?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
montgros
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Missatges: 779
|

I jo hauré de tornar a fer tota la cresta de Troumouse per a fer el ditxòs pic Heïd que m'ha quedat pendent!!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4267

Neu, neu!!!
|
He trobat una llista de 3000 del Pirineu a:
http://www.geocities.com/Yosemite/Gorge/5515/lista3mil.htm
per qui li pugui interessar...
Considereu que les puntes secundàries, "antecimas", etc, haurien d'estar en un llistat de 3000?
Salut companys.
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 

|
Cim, queda clar, piramidal sobresortint clarament amb 3 vessants.
el problema són els blocs o gendarmes dominants en crestes o esquenes d'ase pròxims als 3.000... ---- aixó és molt subliminal i ha donat molta guerra....és un debat.
Per mí, per ejemple, pujar al Peguera 2.982 m . amb borrasca (pressions 2 hPa per sota la normal) ja és com un 3.000, ja que la pressió atm. i la concentració de oxígen (afectació a la nostra sang) serian similars
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4267

Neu, neu!!!
|
Cim, queda clar, piramidal sobresortint clarament amb 3 vessants. el problema són els blocs o gendarmes dominants en crestes o esquenes d'ase pròxims als 3.000... ---- aixó és molt subliminal i ha donat molta guerra....és un debat. Per mí, per ejemple, pujar al Peguera 2.982 m . amb borrasca (pressions 2 hPa per sota la normal) ja és com un 3.000, ja que la pressió atm. i la concentració de oxígen (afectació a la nostra sang) serian similars  Sens dubte, tot un debat. De la mateixa manera, un altre debat seria on acaba el Pre-Pirineu i comencen els Pirineus...
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
|
|
|