Autor
|
Tema: Ratio Noches tropicales vs Heladas (Llegit 1897 vegades)
|
|
|
|
|
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6786

grrrrrrrrrrrrrrrrrr
|
O ho fem tot a fora, o a dins de la gàbia. Ho dic perquè si les glaçades les agafèm del terra i les nits tropicals de dins de la gàbia, doncs no sé, no sé. Jo considero dia de glaçada solament quan a dintre de la gàbia la mínima es igual o inferior a 0ºC.  si, però no , o sigui molt bon argument el teu, de totes formes, el termometre a 15cm es aceptat precisament per això ... per l´aire fred que es diposita al terre, les màximes crec que tant l´hi carda a terra com a 1.5 mts .... de fet no s´observa la màxima a terre , al menys jo no en tinc constancia ....
|
|
|
|
|
En línia
|
Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm.... Since 1909
|
|
|
|
|
|
|
esclafit
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 4022

Esmolant les eines
|
si, però no , o sigui molt bon argument el teu, de totes formes, el termometre a 15cm es aceptat precisament per això ... per l´aire fred que es diposita al terre, les màximes crec que tant l´hi carda a terra com a 1.5 mts .... de fet no s´observa la màxima a terre , al menys jo no en tinc constancia ....
És molt més significativa la temperatura mínima a 15 cms que no pas a 1.5 mts, per l'agricultura per exemple. Depèn de si cultives bledes o cireres  
Bon debat. No, l´unic que dic jo es com està estipulat que es faci, per fer-ho tothom igual. Per exemple, jo aquest any porto 24 dies de glaçada en gàbia, i 18 dies més en que les mínimes en gàbia han oscilat entre 1-2ºC. Segur que al terra tots aquest dies hi hagut gelada. Per tant, passarien a ser 42 dies, una diferència prou significativa. Per altra banda, aquest estiu he tingut, fins ara, 16 nits tropicals, de les quals 9, més de la meitat, he tingut 20ºC pelats. Segur que a fora de la garita, i encara més a prop del terra, aquestes 9 nits ja no foren tropicals. Llavors foren només 7 nits tropicals.
|
|
|
|
|
En línia
|
Bràfim ( Alt camp ), Tarragona Període 1983-2006, 542 mm i 15.4ºC anuals 236 msnm, a la zona del prelitoral nord tarragoní
|
|
|
|
|
|
|
Albert
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3627

La Pobla de Lillet - Alt Berguedà - (873m.)
|
La meva:
La Pobla de Lillet
2005: 1 nit tropical (20.9ºC)/ 115 glaçades. (115glaçades/nit tropical)  2006: 0 nits tropicals / 68 glaçades, de moment. (68/0= )
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Missatges: 9693

Cuando se acerca una tormenta , late más fuerte.
|
me parece muy bien contar heladas a 15 cm siempre como un dato más, dato bueno para un pagés
pero ofialmente la helada es 1.5 metros y solo estas son las buenas, todos los libros de climatologia cuando se habla de dias de helada son 1.5 metros que es como marca la OMM, si la OMM dijiera que todas las temperaturas se toman a 7 metros , se haria a 7 metros
es dir solo hay una medida buena 1.5 metros del suelo y no menos o más, si lo que se pretende es dar o obtener unos datos oficiales, si no estas a 1.5 metros no puedes comparar con ninguna estación oficial o ningún libro de climatologia
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|