Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
3 Desembre de 2008, 02:42:06
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: Per manteniment, aquests dies hi haurà algunes interrupcions en el fòrum. Disculpeu les molèsties.

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Ratio Noches tropicales vs Heladas
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Ratio Noches tropicales vs Heladas  (Llegit 1892 vegades)
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 9693

Cuando se acerca una tormenta , late más fuerte.

Re: Ratio Noches tropicales vs Heladas
« Resposta #40 en: 2 Setembre de 2006, 00:33:33 »

si, però no , o sigui molt bon argument el teu, de totes formes, el termometre a 15cm es aceptat precisament per això ... per l´aire fred que es diposita al terre, les màximes crec que tant l´hi carda a terra com a 1.5 mts .... de fet no s´observa la màxima a terre , al menys jo no en tinc constancia ....

És molt més significativa la temperatura mínima a 15 cms que no pas a 1.5 mts, per l'agricultura per exemple.

Depèn de si cultives bledes o cireres

Bon debat. No, l´unic que dic jo es com està estipulat que es faci, per fer-ho tothom igual.
Per exemple, jo aquest any porto 24 dies de glaçada en gàbia, i 18 dies més en que les mínimes en gàbia han oscilat entre 1-2ºC. Segur que al terra tots aquest dies hi hagut gelada. Per tant, passarien a ser 42 dies, una diferència prou significativa.
Per altra banda, aquest estiu he tingut, fins ara, 16 nits tropicals, de les quals 9, més de la meitat, he tingut 20ºC pelats. Segur que a fora de la garita, i encara més a prop del terra, aquestes 9 nits ja no foren tropicals. Llavors foren només 7 nits tropicals.

claro una helada oficial es una helada a 1.5 metros del suelo y en garita

la OMM pone unos requisitos para poder comparar por igual
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
http://www.rodamet.net/fotos
Web
www.rodamet.net
Novençà
Cumulonimbus Calvus
**

Gènere: Masculí
Missatges: 3089

« Resposta #41 en: 2 Setembre de 2006, 00:44:36 »

Una pregunteta....
que s'entén per nit tropical?Huh? quina mínima és?

20ºC

Como solo he tenido 1 noche tropical, creo que me ganan las heladas

No ho acabo d'entendre, per que son 20 ºC, quan al tropic les mínimes oscilen entre els 24 ºC i 26 ºC.
Els 0 ºC de les glaçades ho entenc. pero els 20 em sona com si jo posses 5 ºC de positius per tenir mes glaçades a la meva latitud i alçada quan no es així

buffffffffffffffffff..............  minima de +20º nits tropicals i ja està , no et compliquis mes la vida.....  Sad Sad Sad Sad
gràcies surfin,

Nomès ho volia entendre, pero veig que es una dada d'aquest forum i no surt de cap llibre.
No crec que sigui correcte dir Tropical perque molta gent veu aixó i es pensara un altre cosa. Encara penso que es com si jo posses 5 ºC de positius per tenir mes glaçades a la meva latitud i alçada
bé, si algú m'ho pot explicar i sortir del dubte l'hi agraire.

Salutacions companys.
En línia

Montigalà Est, Badalona a 66 msnm.
Actualitzat!!!    http://meteobdnmontigala.blogspot.com/
Ara també http://meteociutatdebadalona.blogspot.com/
metest
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1004

« Resposta #42 en: 3 Setembre de 2006, 14:25:38 »

Per a mi nit tropical seria per sobre de 22 graus atès que es la temperatura que es suposa confort,    amb 20 graus no fa calor!!!! A més  el tema nit tropical es molt subjetciu potser perque jo crec que s'ha e fer a partir de la temperatura que no es pot dormir o es dificil dormir i amb 20 graus t'asseguro que es dorm molt bé de fet totes les nits serien mes que tropicals llavors a moltes cases amb aire acondicionat jajajajaja s'hauria de pensar en canviar el valor de 20 graus com nit tropical, idepen molt de la humitat també
En línia
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada
*
Connectat Connectat

Missatges: 30843

« Resposta #43 en: 3 Setembre de 2006, 14:27:00 »

Per a mi nit tropical seria per sobre de 22 graus atès que es la temperatura que es suposa confort,    amb 20 graus no fa calor!!!! A més  el tema nit tropical es molt subjetciu potser perque jo crec que s'ha e fer a partir de la temperatura que no es pot dormir o es dificil dormir i amb 20 graus t'asseguro que es dorm molt bé de fet totes les nits serien mes que tropicals llavors a moltes cases amb aire acondicionat jajajajaja s'hauria de pensar en canviar el valor de 20 graus com nit tropical, idepen molt de la humitat també

MEEEEEEEEEEC  FATAL ERROR

En línia

Viladecans 23msnm Baix llobregat

Novençà
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #44 en: 3 Setembre de 2006, 14:43:07 »

MEEEEEEEEEEC  FATAL ERROR

Hola Sinner, tu ho saps per que 20 ºC.

de vacances a prop del tropic de Cancer les mínimes eren de 24, 26 ºC mes 26 ºC que 24 ºC.

ningú m'ho sap dir.

Salutacions.  Wink
En línia

Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada
*
Connectat Connectat

Missatges: 30843

« Resposta #45 en: 3 Setembre de 2006, 15:28:40 »

Doncs senzillament perque el INM (i suposo que la OMM també) estipula que la mínima tropical és de 20ºC

Roll Eyes Roll Eyes
En línia

Viladecans 23msnm Baix llobregat

esclafit
Cumulonimbus Incus

Missatges: 4022

Esmolant les eines

« Resposta #46 en: 3 Setembre de 2006, 16:08:06 »

Suposo que tots dormím a dins, no ? 

Per tant, totes les nits son tropicals a l´estiu, ja que difícilment es baixa d´aquesta temperatura a l´interior de les vivendes.

En línia

Bràfim ( Alt camp ), Tarragona
Període 1983-2006, 542 mm i 15.4ºC anuals
236 msnm, a la zona del prelitoral nord tarragoní
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 14641

« Resposta #47 en: 3 Setembre de 2006, 16:14:21 »

Suposo que tots dormím a dins, no ? 

Per tant, totes les nits son tropicals a l´estiu, ja que difícilment es baixa d´aquesta temperatura a l´interior de les vivendes.

En línia

Novençà
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #48 en: 3 Setembre de 2006, 18:54:26 »

Doncs senzillament perque el INM (i suposo que la OMM també) estipula que la mínima tropical és de 20ºC

Roll Eyes Roll Eyes

Moltes gràcies Sinner,

començo a entendre tot i que em sembla una mica baixa els 20 ºC, he passat tot l'estiu al tropic dons?.

Pronostic Cancún
                 hoy           lu          ma       mi         ju    vi
Mínima      25°C      25°C      23°C      23°C      24°C      25°C
Máxima      32°C      33°C      33°C      32°C       33°C      33°C

Gràcies i disculpeu que m'hagi anat del tema principal, pero volia aclarar el dubte  Wink
En línia

metest
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1004

« Resposta #49 en: 4 Setembre de 2006, 22:34:44 »

Amb 20 graus  no es dorm bé?Huh Es dorm de fábula!!!!    Jo no acabo d'entendre lo de nit tropical 20 graus ho deuen posar els de la OMM que son de CANADA jajajajaj , si els que ho posessin fossin del tropic ja veuries
En línia
Pàgines: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió