Pàgines: [1] 2
|
 |
|
Autor
|
Tema: Desviació a l'alça (Llegit 594 vegades)
|
Pèlag
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 845
|
Avui estic una mica decepcionat pq ahir (04.09.2006) el sensor em va marcar una màxima de 36.3º. Una màxima excessiva segons el meu punt de vista.
Sempre comprovo que les màximes de les localitats properes siguin semblants i normalment ho són.
Tinc, però, una petita desviació a l'alça que està donat per la ubicació del sensor: està situat en un balcó que està orientat al SE amb sol des de primera hora del matí fins a les 14 hores (a l'estiu). Quan el sol pica de valent (com aquests darrers dies) hi fot una calor important en aquell balcó, ja que les parets de l'edifici són d'un color crema molt clar que irradien els raigs solars, de manera que quan surts al balcó a primera hora del matí ja hi fa molta calor i quedes ben enlluernat.
No hi puc fer més i la situació és la mateixa des de sempre, per tant les dades sempre són del mateix lloc, raó per la qual sempre m'autoconvencia que tenien la seva fiabilitat pel fet evident que sempre estan preses del mateix lloc i, sobretot, pq la desviació (a l'alça) no era massa significativa.
El dia 3, però, ja vaig tenir una màxima de 33.0 que em va precoupar una mica i ahir vaig tenir els esmentats 36.3, de les més altes de Catalunya.
Bé doncs,
què faríeu amb aquesta dada? la dono per bona? la desestimo? hi faig algun tipus de correcció? Em construiexo la "Deibis Fun Radiation Chic" ??
Gràcies!
|
|
|
|
|
En línia
|
Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès)
|
|
|
JordiGPS
Cumulus Humilis

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 438

Lo millor
|
Avui estic una mica decepcionat pq ahir (04.09.2006) el sensor em va marcar una màxima de 36.3º. Una màxima excessiva segons el meu punt de vista. Sempre comprovo que les màximes de les localitats properes siguin semblants i normalment ho són. Tinc, però, una petita desviació a l'alça que està donat per la ubicació del sensor: està situat en un balcó que està orientat al SE amb sol des de primera hora del matí fins a les 14 hores (a l'estiu). Quan el sol pica de valent (com aquests darrers dies) hi fot una calor important en aquell balcó, ja que les parets de l'edifici són d'un color crema molt clar que irradien els raigs solars, de manera que quan surts al balcó a primera hora del matí ja hi fa molta calor i quedes ben enlluernat. No hi puc fer més i la situació és la mateixa des de sempre, per tant les dades sempre són del mateix lloc, raó per la qual sempre m'autoconvencia que tenien la seva fiabilitat pel fet evident que sempre estan preses del mateix lloc i, sobretot, pq la desviació (a l'alça) no era massa significativa. El dia 3, però, ja vaig tenir una màxima de 33.0 que em va precoupar una mica i ahir vaig tenir els esmentats 36.3, de les més altes de Catalunya. Bé doncs, què faríeu amb aquesta dada? la dono per bona? la desestimo? hi faig algun tipus de correcció? Em construiexo la "Deibis Fun Radiation Chic"  ?? Gràcies! Ep !!!
Jo l´estic provant, encara no sé els resultats. Crec que és fiable, però encara ho hauria de contrastar per poder-la recomanar.
Estic buscant la manera de poder-ho comparar amb algu a prop de casa, però encara no ha pogut ser ...
Si decideixes tirar-ho endavant, no dubtis que et podré ajudar en el que calgui, a veure si podem millorar-la !!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Novençà
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3089

|
Avui estic una mica decepcionat pq ahir (04.09.2006) el sensor em va marcar una màxima de 36.3º. Una màxima excessiva segons el meu punt de vista. Sempre comprovo que les màximes de les localitats properes siguin semblants i normalment ho són. Tinc, però, una petita desviació a l'alça que està donat per la ubicació del sensor: està situat en un balcó que està orientat al SE amb sol des de primera hora del matí fins a les 14 hores (a l'estiu). Quan el sol pica de valent (com aquests darrers dies) hi fot una calor important en aquell balcó, ja que les parets de l'edifici són d'un color crema molt clar que irradien els raigs solars, de manera que quan surts al balcó a primera hora del matí ja hi fa molta calor i quedes ben enlluernat. No hi puc fer més i la situació és la mateixa des de sempre, per tant les dades sempre són del mateix lloc, raó per la qual sempre m'autoconvencia que tenien la seva fiabilitat pel fet evident que sempre estan preses del mateix lloc i, sobretot, pq la desviació (a l'alça) no era massa significativa. El dia 3, però, ja vaig tenir una màxima de 33.0 que em va precoupar una mica i ahir vaig tenir els esmentats 36.3, de les més altes de Catalunya. Bé doncs, què faríeu amb aquesta dada? la dono per bona? la desestimo? hi faig algun tipus de correcció? Em construiexo la "Deibis Fun Radiation Chic"  ?? Gràcies! Jo tinc el mateix problema, uns 2.3 ºC de mes pero ho he arreclat amb un tropicano fent d'extractor devant del termo-higro. L'edifici, em talla l'aire de terral i el balco no es ventila i recalenta, llavors el tinc programat per que funcioni des de primera hora fins mig dia que ja entra la marinada i el sol ja no dona al balcó.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pèlag
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 845
|
Avui estic una mica decepcionat pq ahir (04.09.2006) el sensor em va marcar una màxima de 36.3º. Una màxima excessiva segons el meu punt de vista. Sempre comprovo que les màximes de les localitats properes siguin semblants i normalment ho són. Tinc, però, una petita desviació a l'alça que està donat per la ubicació del sensor: està situat en un balcó que està orientat al SE amb sol des de primera hora del matí fins a les 14 hores (a l'estiu). Quan el sol pica de valent (com aquests darrers dies) hi fot una calor important en aquell balcó, ja que les parets de l'edifici són d'un color crema molt clar que irradien els raigs solars, de manera que quan surts al balcó a primera hora del matí ja hi fa molta calor i quedes ben enlluernat. No hi puc fer més i la situació és la mateixa des de sempre, per tant les dades sempre són del mateix lloc, raó per la qual sempre m'autoconvencia que tenien la seva fiabilitat pel fet evident que sempre estan preses del mateix lloc i, sobretot, pq la desviació (a l'alça) no era massa significativa. El dia 3, però, ja vaig tenir una màxima de 33.0 que em va precoupar una mica i ahir vaig tenir els esmentats 36.3, de les més altes de Catalunya. Bé doncs, què faríeu amb aquesta dada? la dono per bona? la desestimo? hi faig algun tipus de correcció? Em construiexo la "Deibis Fun Radiation Chic"  ?? Gràcies! Jo tinc el mateix problema, uns 2.3 ºC de mes pero ho he arreclat amb un tropicano fent d'extractor devant del termo-higro. L'edifici, em talla l'aire de terral i el balco no es ventila i recalenta, llavors el tinc programat per que funcioni des de primera hora fins mig dia que ja entra la marinada i el sol ja no dona al balcó. Un ventilador?
déu n'hi dó. No m'ho havia plantejat.
De moment havia pensat de millorar la meva actual garita de plats per una que protegís millor el sensor...
Ara mateix la garita és així (foto del 28/1/6) :

i com he dit la causa de les desviacions em sembla que ve donat per la paret que hi ha a escassos 1,5 metres.
|
|
|
|
|
En línia
|
Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès)
|
|
|
g-force
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6509

Ibiza ciudad
|
Con todos los respetos, primero me haria con la Radiation Shield de Davis, y la ubicacion correcta de la garita es en un lugar en el que le de el aire por los 4 costados, o sea que le de el sol de lleno, desde que amanece hasta que se esconda, las garitas de fabricacion casera esta demostrado que se van de dos a tres grados de mas
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
g-force
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6509

Ibiza ciudad
|
¿Podrias poner unas fotos de tu garita y de la ubizacion?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Novençà
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3089

|
Avui estic una mica decepcionat pq ahir (04.09.2006) el sensor em va marcar una màxima de 36.3º. Una màxima excessiva segons el meu punt de vista. Sempre comprovo que les màximes de les localitats properes siguin semblants i normalment ho són. Tinc, però, una petita desviació a l'alça que està donat per la ubicació del sensor: està situat en un balcó que està orientat al SE amb sol des de primera hora del matí fins a les 14 hores (a l'estiu). Quan el sol pica de valent (com aquests darrers dies) hi fot una calor important en aquell balcó, ja que les parets de l'edifici són d'un color crema molt clar que irradien els raigs solars, de manera que quan surts al balcó a primera hora del matí ja hi fa molta calor i quedes ben enlluernat. No hi puc fer més i la situació és la mateixa des de sempre, per tant les dades sempre són del mateix lloc, raó per la qual sempre m'autoconvencia que tenien la seva fiabilitat pel fet evident que sempre estan preses del mateix lloc i, sobretot, pq la desviació (a l'alça) no era massa significativa. El dia 3, però, ja vaig tenir una màxima de 33.0 que em va precoupar una mica i ahir vaig tenir els esmentats 36.3, de les més altes de Catalunya. Bé doncs, què faríeu amb aquesta dada? la dono per bona? la desestimo? hi faig algun tipus de correcció? Em construiexo la "Deibis Fun Radiation Chic"  ?? Gràcies! Jo tinc el mateix problema, uns 2.3 ºC de mes pero ho he arreclat amb un tropicano fent d'extractor devant del termo-higro. L'edifici, em talla l'aire de terral i el balco no es ventila i recalenta, llavors el tinc programat per que funcioni des de primera hora fins mig dia que ja entra la marinada i el sol ja no dona al balcó. Un ventilador?  déu n'hi dó. No m'ho havia plantejat. De moment havia pensat de millorar la meva actual garita de plats per una que protegís millor el sensor... Ara mateix la garita és així (foto del 28/1/6) :  i com he dit la causa de les desviacions em sembla que ve donat per la paret que hi ha a escassos 1,5 metres. Si, un ventilador, però possat com extractor. Al menys fins que l'intal·li al terrat, comprobat amb altres termometres i l'invent funciona.
El problema sempre apareixia amb ponents i vaig mira de solucionar-lo de diferents formes, fins que he trobat la que dona temperatures semblants als altres termometres i estacions properes.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1] 2
|