Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
11 Octubre de 2008, 13:30:47
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
llums solars (McConell)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Processionaria
« anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Processionaria  (Llegit 359 vegades)
Risi
Cumulonimbus Calvus
**
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 2476

el piri a vista d'ocell

Processionaria
« en: 10 Gener de 2007, 17:42:00 »

Hola, aquestos curiosos nius d'aquesta oruga i que tots estem acostumats a veure està envaint molts boscos de l'Alt Urgell, normalment passes pel costat sense fer-ne cas

avui fent el camí que porta de Tuixén a Montant, anava mirant des de el cotxe hi havia moments en que el bosc era tot ple d'aquest embolcalls blancs
finalment em vist un pagès que estava esporgant-ne uns dels arbres de la seva finca i he aprofitat per fer-ne unes fotos i parlar amb l'home

em pregunto si realment hi ha alguna manera efectiva de combatre aquesta plaga, doncs recordo que fa anys es van fulmigar boscos sencers amb avionetes, el que no se l'efectivitat d'aquesta acció i si es perjudicial per la resta d'animals que viuen al bosc

no se fins a quin punt pot aquesta oruga malmetre els arbres on hi fa el seu niu

segons el pagès, deia que maten l'arbre ja que sen alimenten fins a la primavera que es quan els cucs surten del niu

us poso unes quantes fotos i agrairia que algun entès expliqui alguns dels meus dubtes

al final ha fet una foguera amb les branques que arrancava i que tenien nius  Tongue
En línia

Serralada del Cadí des de La Seu

*Cuando los ángeles lloran, llovera..*
arbosenc
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3944

DOS, EL CRUSAITOO

Re: Processionaria
« Resposta #1 en: 10 Gener de 2007, 18:34:44 »

Pfff...per el garraf la procesionaria s'ha estes molt , al novembre van formigar tot el garraf , l'altre dia vaig anar al meu apartament de canyelles i habien moltes processionaries mortes.
Esque el boscos ya estaven malament perque feia 11 anys que no formigaven.
A la primavera si vas per alla et pica tot el cos per el pel que tenen que es queda en suspensio.

saluts Wink
En línia

Els de l'ARBOÇ saludem aixins--->

Nunca predijieron que el 2008 fuera el año del diluvio, 381mm a 8 de AGOSTO,,,y lo que queda...

altasegarra
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

Missatges: 3841

« Resposta #2 en: 10 Gener de 2007, 18:38:19 »

si que està fotut el panorama!!

Fa uns anys es van fer tractaments a la zona d'Adraent, que estava infestat, i van desaparéixer en sec, però clar, era una zona més aviat petita. Els tractaments aeris són bastant efectius si es fan ben fets, es fan amb inhibidors de creixement i segons tinc entès no afecten la resta de la fauna, per tant, són poc perillosos per l'ecosistema. La llàstima és que és molt car de fer, i s'ha de fer en una època determinada, quan les oruges estan menys protegides, si no.. és llençar els diners. I la climatologia també interve.. si després del tractament plou, es perd tot el producte i no serveix per res

Aquest any, suposo que per les altes temperatures... hi ha una eclosió molt gran de la plaga, arribant a zones més baixes on fins ara pràcticament mai se n'havia vist, apart de que cada cop arriba a major alçada. El fred fort és un bon controlador de la plaga, però aquest hivern em sembla que poca feina farà..

A petita escala... anar tallant i cremant les bosses, però quan està el tema molt descontrolat, no es dóna l'abast. també hi ha les trampes de feromones, que atreuen els mascles pensant-se que allà hi ha les femelles  Roll Eyes  però per si sol és insuficient. Potser com a complement d'altres sistemes si, pero per si sol..pel que se, no acaba d'anar bé

També hi ha animals que en consumeixen, però en molt petita quantitat, ni s'hi nota

Tot i això, és difícil que l'arbre mori del tot, queda pelat, però amb la rebrotada primaveral, normalment es refan, apenes n'he vist de morts per aquesta causa, i mira que n'he vist molts per allà on voltes tu..

Noi, mala peça al teler  Undecided
En línia

Calaf (Alta Segarra), 700 m d'alt, terra de boires

Venc pluviòmetre Hellmann de 120 mm (2 unitats) per falta d'ús, preu a negociar, en bon estat
Risi
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2476

el piri a vista d'ocell

« Resposta #3 en: 10 Gener de 2007, 20:36:13 »

Moltes gràcies per l'explicació  Wink
doncs si que està fent de les seves els bitxitos  Sad
En línia

Serralada del Cadí des de La Seu

*Cuando los ángeles lloran, llovera..*
torreneules
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2650

fageda montseny

« Resposta #4 en: 10 Gener de 2007, 20:47:43 »

FA dos dies, no se com, vaig portar al pantaló uns quans bitoxs d'aquest enganxats a casa. Sort que no vaig tocar-los!! son realment fastigosos. Si es cert que a la zona del Solsonès i Berguedà aquest any n'hi ha una bona plaga.. a veure si amb glaçades tardanes..  Roll Eyes
En línia

hospitalet de llobregat, barri de sant josep

**tota la terra que el meu cor estima,
des d'aci es veu en serres onejar**

cap de fibló
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2286

platja de Palma - es Pil.larí 3 msnm

« Resposta #5 en: 10 Gener de 2007, 21:34:21 »

hola, hi ha un tractament molt efectiu i ecològic d´aquesta plaga, sempre que es faci be i al moment adecuat.  Es tracta de una pulverització a base de un producte, que es un cultiu d´una bacteria (bacillus thuringiensis), que provoca una epidemia a les orugues, i al tercer dia deixen de menjar i es moren. Nosaltres fa uns anys que ho feim a petita escala , aquí a Mallorca, i la seva efectivitat és total, i ni s´arriven a formar les molestes bolses.
Condicions necesaries:  fer el tractament a les primeres fases larvaries, (sept- dec. segons anys i zones) , que no plogui després ,  que no faci massa vent.

Com que es inofensiu per l´home i animals, l´hem empleat a escoles , parcs publics, etc, sense cap problema. Se que la conselleria fa fumigacions a gran escala i es efectiu.

Lo de les bolses amb feromones si no es fa a un area molt gran pot tenir l´efecte contrari, de atraure moltes papallones i que no totes arribin a la bolsa i queden per la zona lliures !

Per acabar, als pins més joves els pot matar, pero normalment només els debilita i son més sensibles a altres plagues oportunistes. Un saludo per tots.
En línia
sergiHospi
EL HAKADEMIKO
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1344

El temps del picó

« Resposta #6 en: 11 Gener de 2007, 20:32:37 »

al meu poble també hian tot aixo. mare meva si que esta fotut el bosc com a dit altasegarra. yo lany pasat cuidava cucs de seda. tenia fotos de cuan feien la transformació etc... yo beia com la feien. els tenia dins una caixa de savates. y cuan es van convertir en papallones les baig soltar a totes cuan ban posar mes ous per que neixin mes cucs.!! si a lestiu tinc os poso fotos de com fan la transformacio. y simplement mengen fulla de moral.
En línia

www.palimpalem.com/1/meteo-hospi
---------------------------------------------------------------
Pluviometria L'hospitalet del llobregat - Centre

[270,4 mm] recogidos 2007
Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió