Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
4 Desembre de 2008, 07:46:55
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: Per manteniment, aquests dies hi haurà algunes interrupcions en el fòrum. Disculpeu les molèsties.

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Problemes amb el pluviòmetre Davis
« anterior següent »
Pàgines: [1] 2 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Problemes amb el pluviòmetre Davis  (Llegit 502 vegades)
La Vila
Estrat
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 13

Problemes amb el pluviòmetre Davis
« en: 11 Setembre de 2006, 17:57:28 »

Tenc una Davis Vantage Pro 2. Avui per fi ha plogut, de forma intensa.  El problema és que la Davis m'ha marcat 22 mm i amb un pluviòmetre "analògic" n'he recollit 32. Tenc el contrapès del balancí posat (crec que bé) i les unitats de la consola a 0.2 mm.
Sabeu que pot ser? 
Com puc canviar les dades de la consola? Al Watherlink ja estan canviades però a la pàgina web surten les de la consola.
En línia
g-force
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Gènere: Masculí
Missatges: 6509

Ibiza ciudad

Re: Problemes amb el pluviòmetre Davis
« Resposta #1 en: 11 Setembre de 2006, 18:12:42 »

Lo tienes bien configurado, el problema viene cuando llueve intensamente que las automaticas pierden precipitacion. Para introducir mas lluvia haz lo siguiente entra en browse (libreta amarilla) y en una de las grabaciones añade donde ponga rain la lluvia que te falta, si ves que no se graba lo que has introducido haz lo siguiente entras en la nube con el simbolo de lluvia, pinchas dos veces en el mes de septiembre y añades la lluvia que te falta.
En línia

Puerto de Sant Antoni               http://www.meteoibiza.com

Previsión local para Sant Antoni de Portmany: Modelo gráfico - Versión texto - RSS

Previsión local para Ibiza ciudad: Modelo gráfico - Versión texto - RSS

La Vila
Estrat
*

« Resposta #2 en: 11 Setembre de 2006, 18:26:40 »

No me puc creure que tengui un error d'aquesta magnitud. Com és possible que perdi més de 10 litres en mitja hora?
En línia
g-force
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Ibiza ciudad

« Resposta #3 en: 11 Setembre de 2006, 18:41:57 »

No me puc creure que tengui un error d'aquesta magnitud. Com és possible que perdi més de 10 litres en mitja hora?

Es dificil de entender, pero si dices que ha sido demasiado intensa... de todos modos ¿con que pluviometro lo has comparado? no te fies de ninguno si no es un hellmann.
En línia

Previsión local para Sant Antoni de Portmany: Modelo gráfico - Versión texto - RSS

La Vila
Estrat
*

« Resposta #4 en: 12 Setembre de 2006, 10:32:28 »

Tema resolt: El pluviòmetre ve sense l'adaptador mètric instal·lat. Seguint les instruccions, l'instal·les al balancí. El que no diuen les instruccions, o jo no ho havia llegit, és que al wathetlink, a setup --- station configuration --- rain colector   ha d'estar a .01 mm, encara que haguem posat el suplement per mesurar a .2 mm Després anam a set rain callibration i clicam a ok. La consola ens dona la lectura en mm, però correcta. Supòs!!!
En línia
g-force
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Ibiza ciudad

« Resposta #5 en: 12 Setembre de 2006, 16:03:18 »

Tema resolt: El pluviòmetre ve sense l'adaptador mètric instal·lat. Seguint les instruccions, l'instal·les al balancí. El que no diuen les instruccions, o jo no ho havia llegit, és que al wathetlink, a setup --- station configuration --- rain colector   ha d'estar a .01 mm, encara que haguem posat el suplement per mesurar a .2 mm Després anam a set rain callibration i clicam a ok. La consola ens dona la lectura en mm, però correcta. Supòs!!!

No entiendo esto que quieres decir, en rain colector si lo pones a 0.1 no son mm, lo que estas poniendo son in (pulgadas) en rain collector debes poner 0.2mm y en la consola tambien.
El adaptador metrico que has puesto es para pasar de pulgadas a mm, es por eso que debes poner las mediciones en mm y nunca en in (pulgadas)
En línia

La Vila
Estrat
*

« Resposta #6 en: 16 Setembre de 2006, 09:27:58 »

Vaig parlar-ne amb Darrera i me digueren que havia d'anar així. Evidentment és una errada de la casa, o com a  mínim,   una falta d'informació greu.  El que he comprovat és que la lectura, comparada amb un pluviòmetre de qualitat és correcta si ho poses a "0.01 in" i si ho tens a 0.2 mm hi ha més d'un 20% d'error.
En línia
Gale
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 9576

« Resposta #7 en: 16 Setembre de 2006, 13:21:38 »

Hmmmmmmm.... No sé yo.............. Nunca he conseguido cuadrar la lluvia de la Davis con el Hellmann, ni de un modo ni de otro, ni tocando los tornillitos del balancín. He conseguido aproximar medias ajustándolos de modo que cuando llueve con poca intensidad, marca más que el Hellmann y cuando llueve fuerte, marca menos... Así las medias se compensan algo... Roll Eyes
En línia

g-force
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Ibiza ciudad

« Resposta #8 en: 16 Setembre de 2006, 16:22:53 »

Vaig parlar-ne amb Darrera i me digueren que havia d'anar així. Evidentment és una errada de la casa, o com a  mínim,   una falta d'informació greu.  El que he comprovat és que la lectura, comparada amb un pluviòmetre de qualitat és correcta si ho poses a "0.01 in" i si ho tens a 0.2 mm hi ha més d'un 20% d'error.

Ahora me has dejado pasmado, cuando Davis confecciono el adaptador metrico lo hizo pensando en las zonas donde toman la lluvia en mm, de este modo ya se podia configurar la estacion en mm y el weatherlink tambien, lo que no entiendo entonces es porque en el weatherlink debes poner 0.01 in y en cambio en la consola en 0.2mm, algo no me cuadra, de todos modos si darrera te lo ha comunicado asi ellos deben entender que es como se hace para eso son profesionales. Mañana llevare a un ingles el manual para que me lo traduzca bien.

Por cierto el otro dia hice el cambio en el weatherlink y puse 0.01 in, fue tal la subida de litros que aparecieron en pantalla que enseguida pense que no era posible de 300mm paso a mas de 360mm, me parecio demasiado.
En línia

Berecochee
Fractocumulus
**

Missatges: 73

« Resposta #9 en: 16 Setembre de 2006, 22:30:57 »

Yo en el VWS (Weatherlink Settings) tengo como resolución del pluvio 0,01 in, pero en la consola y el programa VWS lo tengo en mm.
No le he puesto el adaptador métrico, entonces la resolución es de 0,01 in (0,254 mm) cada vuelco del pluvio, para mi es suficiente resolución y no tengo problemas con las lecturas de lluvia.
En línia
Pàgines: [1] 2 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió