Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
4 Desembre de 2008, 08:04:12
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: Per manteniment, aquests dies hi haurà algunes interrupcions en el fòrum. Disculpeu les molèsties.

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  SMC explicacións sobre problemes de les estacións XMET
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 [3] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: SMC explicacións sobre problemes de les estacións XMET  (Llegit 1013 vegades)
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 7304

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

Re: SMC explicacións sobre problemes de les estacións XMET
« Resposta #20 en: 30 Novembre de 2005, 17:44:03 »

Gràcies, Sr. Gázquez. El Sr. Antoni Gázquez ja m´ha parlat de l´observatori de l ´SMC de Girona i m´ha dit que no em refiï de les seves dades, que ja canviaran l´ubicació. Però com vaig posar en un tòpic ahir penso que potser és el sensor de temperatura que marca malament, perquè amb en Moisés vam veure que el sensor  marcava 2,6º menys que el de l´estació de l´SMC fa 2 dies. I aquest sensor és el que porto  pels transectes està calibrat amb el psicròmetre i termòmetre de la meva estació, marca bé. No sé, deu ser que a Girona estem de pega. En tot cas sempre agraeixo a en Toni les seves explicacions, sempre s´ha comportat molt bé amb mi, i sempre que li he demanat dades i mapes del temps me´ls ha proporcionat.
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada
*

Gènere: Masculí
Missatges: 22664

Nova Zodiac

« Resposta #21 en: 30 Novembre de 2005, 18:33:51 »

Gràcies, Sr. Gázquez. El Sr. Antoni Gázquez ja m´ha parlat de l´observatori de l ´SMC de Girona i m´ha dit que no em refiï de les seves dades, que ja canviaran l´ubicació. Però com vaig posar en un tòpic ahir penso que potser és el sensor de temperatura que marca malament, perquè amb en Moisés vam veure que el sensor marcava 2,6º menys que el de l´estació de l´SMC fa 2 dies. I aquest sensor és el que porto pels transectes està calibrat amb el psicròmetre i termòmetre de la meva estació, marca bé. No sé, deu ser que a Girona estem de pega. En tot cas sempre agraeixo a en Toni les seves explicacions, sempre s´ha comportat molt bé amb mi, i sempre que li he demanat dades i mapes del temps me´ls ha proporcionat.
Millor, millor, si hi ha bon ambient i collaboracio sempre acaba rutllant tot
En línia

Verges-Baix Empordà 23msnm 391.8mm al 2008

M E T E O V E R G E S . C A T
jabot
Estrat
*

Missatges: 36

« Resposta #22 en: 30 Novembre de 2005, 20:24:28 »

Vaja, doncs m'alegro saber que realment hi ha algú darrera l'adreça de correu dades@meteocat.com, perquè aleshores sé que el mail que vaig enviar el 29 d'abril d'aquest any a les 10:33 hores del matí demanant informació per un treball que estava fent per una assignatura optativa de la facultat de matemàtiques de la UPC, no es que quedés a una bustia que ningú mira, sinó que algun bon home o bona dóna el va llençar sense ni tan sols dir, si era el cas, que no em podien donar les dades que demanava.

Moltes gràcies Meteocat!

Crec que tinc la obligació, després d'escriure això d'aquí dalt, de comentar que avui he rebut un mail del senyor Antonio Gàzquez demanant disculpes perquè el meu mail s'hagués ignorat quan el vaig enviar. Disculpes acceptades, gràcies per preocuparse, realment, tot i que no vaig poder acabar fent servir dades del Fabra, un es queda molt més tranquil al rebre un mail com el que he rebut avui. Gràcies de nou.

Pel que fa al treball de modelització d'una sèrie temporal (per això demanava les dades), per si us interessa (suposo que no massa Tongue) vaig acabar fent el treball amb dades d'una estació meteorològica que el Met Office té a Lerwick, un petit poblet d'una molt petita illa al nord d'Anglaterra.

Salutacions!

PD.: Realment ens llegeixen!!  Grin Grin Grin
En línia

Barcelona - Nou Barris - 128 msnm
Garíl
Lalolaaaaiiiiiiiii ¡¡¡¡¡¡¡
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 13204

Sé de uno que se ha puesto palote...... XD

« Resposta #23 en: 30 Novembre de 2005, 20:57:36 »

Aquest comportament del Sr. Gazquez es de lloar Cheesy
En línia

Cambrils (Tarragona)
Rainwise MKIII Professional + Datalogger + Oracle
www.meteocambrils.com
www.meteoclimatic.com

josep007
Estrat
*

Missatges: 44

« Resposta #24 en: 30 Novembre de 2005, 21:04:43 »

Realment no valdria mes esperar-se a instala les estacions en llocs adecuats que no pas posarles a correcuita al primer terrat, parc o d'altres llocs inadecuats. la meteorologia es una ciencia i no hi ha dingu que tingui mes pa ciencia  que un meteorolec.
Que dediquin una mica mes de temps a buscar emplçaments adecuats que el temps ja ens espera.

p.d. la estacio de Manresa esta en un parc public que al hivern deu esta molt be pero al estiu la tapen els platanes  del parc
En línia

sallent barcelona 41.49.35.6N  1.53.17.0 E
esclafit
Cumulonimbus Incus

Missatges: 4022

Esmolant les eines

« Resposta #25 en: 11 Desembre de 2005, 11:28:05 »

Alguna cosa passa amb l´estació XMET de Vila-rodona.  Huh
Conèc molt bé la zona i veig que dona unes mínimes massa altes. Avui mateix tot l´Alt Camp sota zero, i bastant..... i a Vila-rodona quasi 2ºC de mínima.  Huh
En línia

Bràfim ( Alt camp ), Tarragona
Període 1983-2006, 542 mm i 15.4ºC anuals
236 msnm, a la zona del prelitoral nord tarragoní
maresme
Cumulonimbus Incus

Missatges: 5808

Triumfal!!!

« Resposta #26 en: 11 Desembre de 2005, 17:25:08 »

Hola amics!!

Seguint amb el tema de les dades de Cabrils, si els registres de la persona de Vilassar que participa al fòrum són els que posa sota de les seves intervencions, ell mateix pot comprovar les dades mensuals d'enguany amb les que us adjunto de Cabrils i em sembla que són força semblants:
    GENER: 0.2 mm
    FEBRER: 72.6 mm
    MARÇ:  24.4 mm
    ABRIL:  17.0 mm
    MAIG:  69.5 mm
    JUNY:  8.7 mm
    JULIOL  6.2 mm
    AGOST:  40.8 mm   
    SETEMBRE:  88.1 mm
    OCTUBRE:  125.1 mm
    NOVEMBRE (fins a la data): 87.0 mm
[/b]

Per elusions del Sr del SMC, doncs les dades de Vilassar de Mar les aporto jo, tinc els seguents registres:
Gener: 0
Febrer: 81
Març: 21
Abril: 23
Maig: 61
Juny: 6
Juliol: 0.5
Agost: 49
Setembre: 104
Octubre: 125

Poso fins l'octubre, ja que ell el novembre el te a mitjes. Son bastant similars. Val a dir que jo tinc dos pluviometres, un automatic i un de manual. Sempre em coinscideixen en les dades despres d'un episodi de precipitació. Comparat amb les dades de Cabrils, l'estació en questio es troba a uns 2 km de casa meva, son bastant iguals. Pero el que era d'escandol, era el que sortia a la SMC de Vilassar de Mar en comparació amb la meva.
Lluny de polemitzar, doncs les dades que jo prenc son per a mi, i per extensió per a tots vosaltres participants del forum, m'agrada molt la resposta que ens han donat. Pero crec que nosaltres amb les estacions i instalacions que cadascu tenim a casa, ens fem el nostre propi seguiment, lluny dels organismes oficials.
En línia

Pluges 2008 Vilassar de Mar. (10 msnm)
Gener: 16,5 mm
Febrer: 27,6 mm
Març: 46,1 mm
Abril: 31,0 mm
Maig: 99,6 mm
Juny: 90,9 mm
Juliol: 36,5 mm
Agost: 15,5 mm
Setembre: 28,2 mm
Octubre: 111,1 mm