Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
11 Octubre de 2008, 22:31:10
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
llums solars (McConell)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Nostàlgia meteorològica .Un episodi molt especial .
« anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Nostàlgia meteorològica .Un episodi molt especial .  (Llegit 238 vegades)
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Missatges: 19009

Un xic de Tramuntana

Nostàlgia meteorològica .Un episodi molt especial .
« en: 10 Desembre de 2005, 22:54:08 »

L'Episodi de llevant del 15-19 d'octubre de 2003 , per a mi té un significat molt important ,tant en lo personal com en l'afició per els temporals de Mar .

Aquella setmana era l'ultima de La temporada que els meus avis estaven a l'Escala , així que aquell cap de setmana els haviem d'anar a buscar ...qui hauria dit que fos l'ultima vegada que l'avi anés a l'Escala ,era com si el mar volgués fer-li un regal/homenatge especial en forma d'espectacle que va disfrutar aquells dies .Un comiat sonat.

Recordo quel'inici de setmana va vindre marcat per una tramuntanada fortíssima , arribant a més de 120km/H a l'Escala que despres poc a poc va anar girant a NE de cara a dimarts/dimecres , ja l Dimecres també degut a la posició de la baixa el Gregal es començava a notar per Barcelona i ja el Dimecres i Dijous va esser Molt fort , fins arribar a un cop màxima de 120km/h al Fabra la nit de Dimecres a Dijous .

mentrestant se seguia la posició de la Baixa que anava variant de Posició , fins i tot m'en recordo d'un titular del Mauri en un butlleti de Cat informació que ho titulava com el ball de la Pertorbació  , la questió era que a partir de Dijous al Vespre tenia que començar a deixar aigua a dojo per tot el NE i així va ser ...

Finalment la nit de Dijous a Divendres la baixa es coloca en el lloc bó i comença a descarregar quasi a tot Catalunya pero amb molta més intensitat al NE , on en un dia i mig es superen els 220mm en diversos indrets de La Selva , Al i Baix Empordà.

El levant s'estableix i s'enforteix a partir de Divendres a la matinada , donant-se els cops màxims Divendres al Matí . El temporal de Mar , que ja s'arrossegava de dies enrera , augmenta molt , i al Matí de Divendres les ones arriben als 7-8m d'alçada a la Boia del Golf de Roses , els cops de Mar a les Medes s'eleven fins 30m enlaire segons en Ramón Pascual .

Tot el Divendres al matí s'el passa plovent a Barcelona , però al migdia para , així que després de dinar agafem el cotxe i cap a l'Escala , durant el camí diluvia a l'altura de Hostalric , Sils i Cassà de la Selva , la vsibilitat es quasi nula , però un cop passat Girona para de cop .

Al Arribar a l'Escala i tombar la curva del Padró(on comença el Passeig d'empúries , veig el mar TOT BLANC! tot el Golf és invaït per ones inmenses que venen mig trencades des de ja molt i molt Lluny , es com una escombrada continua .

Arribem a casa i els avis m'expliquen que al matí ha sortit nedant un cotxe de policia que se l'ha emportat una onada a La Riba , i tots els containers estan nadant enmig de la Platja  Shocked Shocked Shocked

Baixo una estona a fer fotos , i l'espectacle et deixa acollonit , les ones d'uns 6-7m ... piquen contra El Cargol i s'aixequen a molta altura , per caure després i Tapar-lo completament . Per La Punta, les Ones piquen a radara el Port d'en Perris ' s'aixequen sobre les cases , passant la curva cap a la Platja , on l'Aigua baixa per tot el carrer i les Escales .Abaix al carrer hi ha més de migmetre D'aigua . Shocked

Així despres que s'enforteixi de Nou el llevant i torni a ploure molt , vaig a Dormir ... 

M'aixeco el Dissabe , i el Mar continua igual que el baix deixar això si , NO FA VENT NI PLOU , però les ones no baixen del 7m .

Engego el 3/24 , i em trobo la trista notícia de la Mort d'en Montalbán Cry

Un cop esmorzat torno a baixar a fer fotos del temporal , les onades mica en mica van pujant i pujant , lo màxim del Llevants sempre h he vist quan para el vent  Roll Eyes

Les ones ja passen dels 8m ,passen de rasquis per la Platja de Les Barques , mar enfora , les veus passar com monstres, més altes que els edificis , i les Roques ... es una sensació extranyissima , com de no ser res enmig de la inmensitat i de la Força D'allò. De mica en mica arriben al passeig de la Platja , saltant per sobre el Piló i La barana ..., la força de les ones porta pedres de mida considerable que va deixant en terra .

Mentrestant els containers tornen a nedar , i a baixar carrer avall empesos per les ones .

Les esbotzades al Cargol son ensordidores un booom booomm continuo , es un d'aquells sorolls que sempre tens present  Tongue

Vaig a dinar fora, i quan surto , vaig rapidament cap a la Punta , i veig com les ones encara han pujat més d'alçada , ara mateix sense gota de vent i un dia després , es dona el màxim del Temporal , ones de 9m a la boia del Golf de Roses , jo amagat darrera la casa de La Punta veig passar els esquitxos per sobre la casa , el Cargol ha desaparegut , les onades salten ja tota la barana de la Platja i arriben al carrer on son els bars , la baixada de La Punta és un riu , les onades son tan continuades que no es pot passar a l'altre banda de cap manera . Un cotxe que passa per la Tombada de la Punta , es colgat d'aigua , per poc se l'emporta l'Onada  , el cotxe raja aigua per totes bandes i ha quedat inservible  Tongue

Al Passeig del Mar , les ones salten la barana i arrien fins l'altre acera on el Hotel Nieves mar , arrencant part de la barana , com si fossin cartes .El color del mar d'un marró clar .... impressionant ! Troncs , caixes de fusta de les de posar el peix flotant .

i de cop i volta cap allà les 19:00 comença a afluixar poc a poc ... , fins que el Diumenge al matí les ones arriben només als 3m de màxima , i em deixen anar a pescar  Tongue

FI!
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada
*
Connectat Connectat

Missatges: 30314

Re: Nostàlgia meteorològica .Un episodi molt especial .
« Resposta #1 en: 10 Desembre de 2005, 22:59:33 »

FLIPA!!!!!!!!!!  Shocked Shocked Shocked

Quin regal pel teu avi  Cheesy Cheesy
En línia

Viladecans 23msnm Baix llobregat

Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 6821

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

« Resposta #2 en: 11 Desembre de 2005, 00:07:06 »

Molt ben explicat Sergi, i és que la meteorologia és sentiment. Per cert et felicito, ha sortit  la foto del temporal de mar avui a TV3.
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
MeteoBlanes
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1810

Covecció blanenca (05/08/2006)

« Resposta #3 en: 11 Desembre de 2005, 13:04:53 »

Quins records...
En línia

Blanes
lucarr
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 15226

Booooomb !!!

« Resposta #4 en: 11 Desembre de 2005, 16:00:46 »

Menudo relato Llevantada  Cheesy Cheesy
En línia

Viladecans 620 mm anuales
maresme
Cumulonimbus Incus

Missatges: 5640

« Resposta #5 en: 11 Desembre de 2005, 17:12:56 »

Molt bona cronica dels fets Llevantada.
M'has fet obrir la llibreta on anoto les meves dades meteorologiques, i m'he trobat aixo:

Octubre 2003:

Prec        Tmax       Tmin

Dia 15: 17 mm    20.9ºC    16,9ºC
Dia 16: 12 mm    18,6ºC    12,4ºC
Dia 17: 25 mm    20,5ºC    12,5ºC
Dia 18: 16 mm    16,5ºC    13,5ºC   

L'episodi es va completar amb 9 mm el dia 19 d'octubre

En total 79 mm.  Malauradament no tinc registres de vent. Sad
En línia

Pluges 2008 Vilassar de Mar. (10 msnm)
Gener: 16,5 mm
Febrer: 27,6 mm