Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
3 Desembre de 2008, 03:10:26
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Estado de la Criosfera - Valoración
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] 3 4 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Estado de la Criosfera - Valoración  (Llegit 925 vegades)
NEUinBLL
Cumulus Congestus
*
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 1098

Gavà -Baix Llobregat- ( BCN )

Re: Estado de la Criosfera - Valoración
« Resposta #10 en: 20 Setembre de 2006, 23:01:03 »

suposo que alguns haureu vist com ha començat aquest vespre l'espai del temps, amb Tomàs Molina, i la comparativa de gel a la zona àrtica comparant per una mateixa data com estava el gel els finals d'agost del 2005 i aquests finals d'agost del 2006.

Roll Eyes Roll Eyes

jo no.  Embarrassed    que ha dit?
En línia
Cota
Papa Cota
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 8620

Un bitxo a casa....

« Resposta #11 en: 21 Setembre de 2006, 06:08:18 »

La relació tª 'global'/desglaç no es correspon i sempre li donen la culpa al mateix. M'explico. Si el pol nord, com ahir va dir el Molina, està tant desfet.... per la mateixa regla de tres aquí ara hauriem d'estar fregits amb temperatures de 40º i estem més aviat fresquets... el que vull dir és que sempre es diu: 'a causa de l'escalfament'..... mireu, hi ha moltes més raons que l'escalfament: la pressió, les corrents marines, l'intercanvi de sal.linitat, etc. Totes juntes sumen y no és només el CO2 el culpable. Està comprobat (i així ho diuen molts científics) que ni amb el doble de CO2 que tenim ens escalfariem ni 0'34º. Això que vol dir? Que si, que el gel potser cada estiu està més prim, però que LA CAUSA UNICA NO ÉS L'ESCALFAMENT.

A veure quan canvia la repercussió mediàtica del 'canvi climàtic' i es començen a treure unes altres conclussions, perque la teoria de l'escalfament es que no s'agafa per enlloc... hi ha taaaaaaantes incongruències.... com hipòtesis cientifiques.

Només una pregunta: si tant ens em escalfat els ultims anys com diuen (i la conseqüència directa d'aquest escalfament, és clar, és el CO2 i el seu canvi climàtic) Per què cada cop tenim hiverns més durs a tot el món? I segona: Per què quan mora un vellet de calor a l'estiu és notícia i quan moren cents de persones pel fred a tot el mon per fredorades inusuals a llocs inusuals no ho és?

Això si, com hi ha menys gel, la culpa la té l'escalfament.

Avui, si venen massa camions a la feina també serà culpa de l'escalfament. Siberia està més freda, Canadà, s'està avançant la neu per molts llocs de l'hemisferi nord.... i això també és culpa de l'escalfament... i quan aquest hivern hi hagi un metro de neu a Igualada també serà culpa de l'escalfament. I com que no trobem una explicació, la culpa la té sempre el mateix: el CO2 i el 'desastre' que comporta.... quan s'ha comprobat que és més beneficiós que una altre cosa.

Hi ha més motius, senyors.... la capa de gel és més prima.... a l'estiu....  Wink i espanta una mica, és cert. Però el planeta ni molt menys s'està escalfant. Com acabarà això? doncs no ho sé, però em fot gràcia (i ràbia a la vegada) que sempre fotin el mateix paperot i per altres fenòmens i temperatures mai diguin res. Clar, això no deu ser noticia i no casa amb l'IPCC, Kioto i $.

Salut i pau.
En línia

Pallejà, a 41 msnm... amb el Llobregat als meus peus i la Montse treient el nas..

El meu equip de butxaca....

tito micro
Señor Don Predictor
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 8265

Mi pasión.....

« Resposta #12 en: 21 Setembre de 2006, 09:14:25 »

cota:

En línia

Entre Verdum, Barcelona y Rubí (La Serreta), Vallès Occidental. Me gustan los chubascos uralita y los frentes patinadores...
Gàrseg
"el inspector"
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3880

La natura sempre té l'última paraula...

« Resposta #13 en: 21 Setembre de 2006, 10:01:09 »

Cota, enhorabona per les teves aportacions, molt ben explicades i fonamentades. És un tema interesamtíssim i anirem seguint-lo regularment. 
En línia

Borriol, la Plana Alta, a 200 m.s.n.m.// Vilafranca a 1.125 m.s.n.m. Comarca dels Ports (Castelló)
http://vilafrancacs.myminicity.es/ind
boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2580

« Resposta #14 en: 21 Setembre de 2006, 10:23:06 »

Molt ben dit cota. 

Hem de ser molt crítics amb tot plegat. Hi ha teoríes que no tenen per on agafar-se i ens hi volen fer creure.

En línia
piolet
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1527

El Taga des de casa

« Resposta #15 en: 21 Setembre de 2006, 12:17:11 »

Cota :

Una novela sobre el tema, amb un punt de vista bastant coherent:

Estado de Miedo - Michael Crichton

PD: No tinc interesos editorials. Només que el vaig llegir i em va agradar..... Llastima que sigui el llibre que segons diuent, té a la tauleta de nit en Bush...
En línia

Queralbs 1235 msnm... BCN Les Corts 40 msnm

tito micro
Señor Don Predictor
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 8265

Mi pasión.....

« Resposta #16 en: 21 Setembre de 2006, 15:12:18 »

Cota :

Una novela sobre el tema, amb un punt de vista bastant coherent:

Estado de Miedo - Michael Crichton

PD: No tinc interesos editorials. Només que el vaig llegir i em va agradar..... Llastima que sigui el llibre que segons diuent, té a la tauleta de nit en Bush...

ah... però llegeix el Bush..?

Crec que ho deu tenir de peu per a la làmpada.....  Tongue
En línia

Entre Verdum, Barcelona y Rubí (La Serreta), Vallès Occidental. Me gustan los chubascos uralita y los frentes patinadores...
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3121

« Resposta #17 en: 21 Setembre de 2006, 15:29:45 »

Jo també  trobo molt pesada "la simplesa" amb que se'ns maxaca amb el missatge de sempre, molt. Hi ha un munt d'interaccions en la pauta climàtica i costa fer-se a la idea de la complexitat, però està clar que  la inversió, el caler vol resultats, i no resultats amplis poc concrets precisament.

Una dada interessant que em feia reflexionar ahir quan llegia un article, era el paper que juga la NAO i la AO en tots els recents canvis - fets que s'han observat les darreres dècades en latituds mitjanes i altes de l'hemisferi nord. Desde fa 30 anys la NAO ha tingut tendència a ser positiva, amb moments més destacats desde 1989.

Quins ritmes té la NAO?  Roll Eyes

que l'afecta per a que les darreres dècades la NAO hagi tingut aquesta tendècia positiva?  Roll Eyes

i el mateix podem dir per la AO.

Quins processos i quines retroalimentacions atmosfèriques provoquen aquest fet?  Roll Eyes variabilitat natural? algun fet subestimat o "no conegut" que dispara algun procés per a que això sigui així?  Roll Eyes com es comporta el vòrtex polar?  Roll Eyes a que respon?

Quan comença tot amb la seva interminable cadena de accions, reaccions, respostes,... ? ( si és que hi ha un començament ) Això de buscar referències temporals ( inici, final,...) és molt propi de la psique humana només.

Precisament l'any 1989 que abans he esmentat quan la NAO va ser altament positiva, la relació amb la neu sobre Euro-Asia i America del Nord era clara. Després també s'ha vist la relació que hi pot haver entre NAO i la neu previa de mesos anteriors al seu desenvolupament.

En línia

Guissona - La Segarra
Novençà
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3089

« Resposta #18 en: 21 Setembre de 2006, 21:12:48 »

Situacio NAO i tendencia

[annex esborrat per l'administrador]
En línia

Montigalà Est, Badalona a 66 msnm.
Actualitzat!!!    http://meteobdnmontigala.blogspot.com/
Ara també http://meteociutatdebadalona.blogspot.com/
diablo
Cirrus

Missatges: 1

« Resposta #19 en: 3 Octubre de 2006, 10:54:52 »

En esta página si que podeis ver el estado de la cubierta de nieve: http://climate.rutgers.edu/snowcover/index.php (y no sólo desde 2004)  Grin Wink

Mapas del día (2 de octubre):

Anomalías del día (rojo menos nieve que la media, azul más):

Histórico de mapas de media mensual del área innivada (desde 1966), de anomalías, gráficos, rankings...

Hay alguna otra web con estos datos, pero a mí la que más me gusta es esta que os he puesto.

Saluts!
En línia
Pàgines: 1 [2] 3 4 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió