Autor
|
Tema: ¿Está cambiando el clima YA? (Llegit 1480 vegades)
|
Lucas
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 656

Si no puedes con tu enemigo.... corre!!!!
|
Si estalviéssim més no hi hauria tant efecte hivernacle. Avui per exemple a la feina una noia ha posat aire condicionat, no li seria més fàcil treure´s una peça de roba, i així no contaminar el medi ambient, i a més jo estaria més content!!!
Depèn de quina peça de roba es tracti, potser que no li sigui gaire fàcil  
De totes formes, jo també crec que estem visquent un periode extraordinàriament càlid, al menys en aquells lloc que disposen d'estacions meteorològiques. Però el que de veritat em preocupa és que aquests canvis siguin observables en uan escala temporal humana. És el que ens té a tots desconcertats, ja que els grans cicles climàtics de la terra duren milions d'anys i els canvis d'uns a altres, milers d'anys.
Tot plegat fa que hàgim d'admetre que fa més calor (registres, glaciars, etc... son irrefutables) però les causes d'això s'haurien de discutir amb una mica més de rigor... i no acollonir tant a la població...
|
|
|
|
|
En línia
|
El Pla de l'Estany. 200 msnm  El clima es como el ajedrez. Se juega en el mismo tablero, con las mismas piezas, pero nunca hay dos partidas iguales.
|
|
|
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2813

|
Si estalviéssim més no hi hauria tant efecte hivernacle. Avui per exemple a la feina una noia ha posat aire condicionat, no li seria més fàcil treure´s una peça de roba, i així no contaminar el medi ambient, i a més jo estaria més content!!!
De totes formes, jo també crec que estem visquent un periode extraordinàriament càlid, al menys en aquells lloc que disposen d'estacions meteorològiques. Però el que de veritat em preocupa és que aquests canvis siguin observables en uan escala temporal humana. És el que ens té a tots desconcertats, ja que els grans cicles climàtics de la terra duren milions d'anys i els canvis d'uns a altres, milers d'anys. Tot plegat fa que hàgim d'admetre que fa més calor (registres, glaciars, etc... son irrefutables) però les causes d'això s'haurien de discutir amb una mica més de rigor... i no acollonir tant a la població...
si, ben dit lucas, perqué em pregunto jo ... aquest acolloniment té una finalitat?... sé que una resposta podria ser la sensibilització, però és eficaç el plantejament?
|
|
|
|
|
En línia
|
Guissona - La Segarra
|
|
|
quimet
Cumulus Humilis

Desconnectat
Missatges: 322
|
Brutal este James Hansen.  Yo no soy ingeniero (para esto tenemos a Roger  ), ni físico, ni matemático, pero según la noticia dice que si se calienta entre 2º y 3ºC sería como en el Plioceno medio, cuando el nivel del mar estaba 25 metros por encima del actual. Vamos a hacer un cálculo simple. Según esa regla de tres corresponde aproximadamente a 1 metro de subida del nivel mar cada 0,1ºC. Hasta ahí cuadra!! Pero si nos dice que en los últimos 30 años (3 décadas) ha subido 0,2ºC por década, o sea, en los últimos 30 años ha subido 0,6ºC lo que ha permitido que tengamos esa temperatura record........ quiere decir que desde 1.976 el nivel del mar ha subido ya unos 6 metros, entonces porqué no ha desaparecido bajo las aguas el Delta del Ebro o los Paises Bajos o Maldivas..... PD: A mí de pequeño me llevaban a ver las golondrinas del puerto de Barcelona y no veo que el mar haya invadido las Rambles. Quizás Barcelona tiene un microclima especial. Este Sr. James Hansen me podría explicar estos fenómenos?? Vale, el Sr. James Hansen no vindrá a explicar-ho però potser hi ha algú per aquí, dels que defenen tot això de l'escalfament, que em pugui dir si estic equivocat??
No se si hi ha gaire interés real en aquest tema.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pèlag
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 839
|
Brutal este James Hansen.  Yo no soy ingeniero (para esto tenemos a Roger  ), ni físico, ni matemático, pero según la noticia dice que si se calienta entre 2º y 3ºC sería como en el Plioceno medio, cuando el nivel del mar estaba 25 metros por encima del actual. Vamos a hacer un cálculo simple. Según esa regla de tres corresponde aproximadamente a 1 metro de subida del nivel mar cada 0,1ºC. Hasta ahí cuadra!! Pero si nos dice que en los últimos 30 años (3 décadas) ha subido 0,2ºC por década, o sea, en los últimos 30 años ha subido 0,6ºC lo que ha permitido que tengamos esa temperatura record........ quiere decir que desde 1.976 el nivel del mar ha subido ya unos 6 metros, entonces porqué no ha desaparecido bajo las aguas el Delta del Ebro o los Paises Bajos o Maldivas..... PD: A mí de pequeño me llevaban a ver las golondrinas del puerto de Barcelona y no veo que el mar haya invadido las Rambles. Quizás Barcelona tiene un microclima especial. Este Sr. James Hansen me podría explicar estos fenómenos?? Vale, el Sr. James Hansen no vindrá a explicar-ho però potser hi ha algú per aquí, dels que defenen tot això de l'escalfament, que em pugui dir si estic equivocat?? No se si hi ha gaire interés real en aquest tema.  Molt interessant la teva refelxió.
Sovint, en molts d'aquests "estudis" s'afirmen coses que quan es demostrin si són certes o no, els que les han escrites ja fa temps que estaran al sot.
Fan moltes previsions a llarg termini i molt poques a curt termini.
Evident, imagineu per un moment que la realitat els contradís. Perdrien tota credibilitat. Així que les previsions, quan més llunyanes millor. I així tots contents i les pàgines dels diaris ben plenes.
Salut!
|
|
|
|
|
En línia
|
Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès)
|
|
|
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6820
|
Brutal este James Hansen.  Yo no soy ingeniero (para esto tenemos a Roger  ), ni físico, ni matemático, pero según la noticia dice que si se calienta entre 2º y 3ºC sería como en el Plioceno medio, cuando el nivel del mar estaba 25 metros por encima del actual. Vamos a hacer un cálculo simple. Según esa regla de tres corresponde aproximadamente a 1 metro de subida del nivel mar cada 0,1ºC. Hasta ahí cuadra!! Pero si nos dice que en los últimos 30 años (3 décadas) ha subido 0,2ºC por década, o sea, en los últimos 30 años ha subido 0,6ºC lo que ha permitido que tengamos esa temperatura record........ quiere decir que desde 1.976 el nivel del mar ha subido ya unos 6 metros, entonces porqué no ha desaparecido bajo las aguas el Delta del Ebro o los Paises Bajos o Maldivas..... PD: A mí de pequeño me llevaban a ver las golondrinas del puerto de Barcelona y no veo que el mar haya invadido las Rambles. Quizás Barcelona tiene un microclima especial. Este Sr. James Hansen me podría explicar estos fenómenos?? Vale, el Sr. James Hansen no vindrá a explicar-ho però potser hi ha algú per aquí, dels que defenen tot això de l'escalfament, que em pugui dir si estic equivocat?? No se si hi ha gaire interés real en aquest tema.  Quimet... interés hay 
El problema es que es muy fácil afirmar cosas que en teoría deberían ser así, y luego en la realidad no tiene nada que ver... son muchos los parámetros que no se tienen en cuenta a la hora de hacer valoraciones...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Timonet gelat
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3309

|
Los datos de Almansa desde 2000 son espeluznantes...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
nasiet
Sinner, la lupa!!
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5053

Penyagolosa, Gegant de pedra.
|
Aunque soy bastante lego en el tema, siempre me ha interesado mucho leer las aportaciones de entendidos en Climatología; os pongo un enlace de Meteored donde Tacho, recoge un articulo interesantísimo y documentadísimo sobre el asunto.
http://foro.meteored.com/index.php/topic,62067.28.html
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
casacota
Cumulus Congestus

Desconnectat
Missatges: 1294

|
Interessant sí, amb bastantes inexactituds i ja una mica vell (1993). Junt amb el fet de que titlla gratuïtament el protocol de Kyoto com a "nefasto" i els atacs contra qualsevol postura ecologista fa però dubtar molt del rigor de l'escrit - i sobretot no és gens actual, els models i ordinadors de fa 13 anys no es poden comparar amb els d'ara.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|