Autor
|
Tema: 211mm en 8-9 km (Llegit 941 vegades)
|
|
|
Twin Returns
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3746

|
 I els dos barris son de Barcelona ciutat o són de l'àrea metropolitana? Pel que dius hi ha uns 7-8 km de diferència. 211mm en la mitjana és una burrada per aquesta distància. No se m'acut cap cas que conegui amb el que comparar-ho. P.D: Pels que no assistirem a ENAM ens faras un topic especial amb mapes, oi que sí??  si Twin , son de la mateixa ciutat  una burrada microclimatica ... , a veure , amb dades de 40-60 anys , estic segurissim que aquesta diferència es suavitzaria molt , pero tinc els meus dubtes que baixés dels 100-150mm  tranquils , que ja us posaré un resumet , ambels mapes i els quadres de dades ....algun dels mapes que posaré , ja us els he posat alguna vegada , es pot dir que he aprofitat material  De totes formes 100-150mm segueix essent una burrada microclimatica com dius tu.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 18477

Un xic de Tramuntana
|

saps , em mossego les ungles , de no haver començat a apuntar dades de Sant Andreu , abans del 2004 .. que hi farem .
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
tito micro
Señor Don Predictor
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Connectat
Missatges: 7406

El verano será muy caluroso....
|
Suposo que en Llevantada ho exposarà de conya i millor que jo el dia de la seva ponència, però al Verdum pillem molt bé les tempestes que entren del nord pel Corredor del Vallès. Entren per la vall del Besòs i es reactiven als districtes nord de Barcelona ciutat (on estem ell i jo).
Bé, aquestes tempestes pillen menys el sud de la ciutat. Moltes vegades bufa reflux al nord i al sud mestral, i es veuen semi línies de turbonada que només afecten el Barcelonés Nord. Hem de tenir present que molta pluja a BCN és convectiva, i es dóna amb situacions de reflux. És més, les llevantades solen incidir a les faldes de Collserola més que al sud de BCN.
Tot i que sembli mentida, un dels observatoris (el Palau de les Heures, a la Vall d'Hebrón) en la falda de Collserola, pillen més, molt més, que arran de mar o al centre de la ciutat, i això que la serra de Collserola té de mitjana 300 metres d'altura... misèria..
I la neu, doncs acumula molt aquí i res allà.... 
saludus
|
|
|
|
|
En línia
|
Entre Verdum, Barcelona y Rubí (La Serreta), Vallès Occidental. Me gustan los chubascos uralita y los frentes patinadores...
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Connectat
Missatges: 6033
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
A l´àrea urbana de Girona hi ha menys diferència, 100 mm entre Girona-St.Daniel, 850 mm i Salt, 750 mm. Tot això en 5,5 km.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
Tin
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1036

Patagònia. Paradís de gel
|
Suposo que en Llevantada ho exposarà de conya i millor que jo el dia de la seva ponència, però al Verdum pillem molt bé les tempestes que entren del nord pel Corredor del Vallès. Entren per la vall del Besòs i es reactiven als districtes nord de Barcelona ciutat (on estem ell i jo). Bé, aquestes tempestes pillen menys el sud de la ciutat. Moltes vegades bufa reflux al nord i al sud mestral, i es veuen semi línies de turbonada que només afecten el Barcelonés Nord. Hem de tenir present que molta pluja a BCN és convectiva, i es dóna amb situacions de reflux. És més, les llevantades solen incidir a les faldes de Collserola més que al sud de BCN. Tot i que sembli mentida, un dels observatoris (el Palau de les Heures, a la Vall d'Hebrón) en la falda de Collserola, pillen més, molt més, que arran de mar o al centre de la ciutat, i això que la serra de Collserola té de mitjana 300 metres d'altura... misèria.. I la neu, doncs acumula molt aquí i res allà....  saludus Tens raó ... moltes vegades he vist tempestes en direcció nord, des de Sants, que als barris a prop del Besòs deixen molta aigua i a Sants no cau ni una gota.
|
|
|
|
|
En línia
|
Barcelona-Vall d'Hebron ... sense "l'ombra" :-))
|
|
|
JOS_NbCh
Papa Jos
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Missatges: 613

|
Por lo que habeis dicho Verdún está al norte de la ciudad, a las faldas de las montañas del oeste.
Y Sants, dónde estuve ayer, está en una especie de hoyo entre Montjuïc y las montañas del Oeste (perdonad que no sepa el nombre, podría ser Collserola que nombrais muchos, pero no sé), en las situaciones de Levante Montjuïc le tapa, y en las de tormenta, al parecer por lo que dice micro, se quedan muy al sur.
Eso se me ocurre para justificar que en Sants llueva menos que en la parte norte, abierta a Levante.
Saludos.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Missatges: 9184

El agua, ese recurso necesario...
|
es curioso lo de Sants, en principio esa montaña no tendria que hacer sombra pluviometrica, al revés deberia darle siempre un plus de algun litro más
cuanto hace la montaña de montjuic?
otras cosas han de ser las causantes, zonas complejas por el paso de dos rios
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|