Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
4 Desembre de 2008, 22:55:14
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  211mm en 8-9 km
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: 211mm en 8-9 km  (Llegit 1228 vegades)
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 6820

Re: 211mm en 8-9 km
« Resposta #50 en: 4 Octubre de 2006, 22:58:18 »

Sólo tenéis que mirar que ha hecho la tormenta de hoy por la tarde....  Wink

Estamos de acuerdo que en situaciones como la de hoy siempre resulte mucho más afectada la zona N de la ciudad que la S. Eso está claro.
Pero lo que no tengo nada claro es que en ese período de años a mi me salga una media de 596 mm, muy cerca de los 606-609 mm de zonas de BCN, de los 618 mm tuyos, algo más lejos de los 657 mm de Verdún.... y en Sants la media esté en 446 mm.
Que quede claro, por eso, que no tengo ninguna duda sobre Tin, no jodamos.  Wink

Sé que cuesta de creer, pero Bigstorm lo puede corroborar... hay muchas veces que en Sants o no cae nada o cae bastante menos que en otros sitios y eso va sumando litros y litros... yo comparo muchas veces con Bigstorm por que me resultaba raro y día a día he visto que es cierto.

O eso o todos los de allí tienen pluviómetros chungos... Grin Grin Grin
En línia
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Missatges: 19936

Un xic de Tramuntana

« Resposta #51 en: 4 Octubre de 2006, 22:58:39 »

es que tot es complexe si es complexe una ciutat imagina la costa catalana, sent bastant uniforme pero amb pluviometries variades al litoral de cada comarca

massa complexe , així de majaras estem tots plegats  Grin Grin Grin

com per fiar-nos de les precis que dona el GFS  Grin Grin Grin
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Un xic de Tramuntana

« Resposta #52 en: 4 Octubre de 2006, 23:04:27 »

Sólo tenéis que mirar que ha hecho la tormenta de hoy por la tarde....  Wink

Estamos de acuerdo que en situaciones como la de hoy siempre resulte mucho más afectada la zona N de la ciudad que la S. Eso está claro.
Pero lo que no tengo nada claro es que en ese período de años a mi me salga una media de 596 mm, muy cerca de los 606-609 mm de zonas de BCN, de los 618 mm tuyos, algo más lejos de los 657 mm de Verdún.... y en Sants la media esté en 446 mm.
Que quede claro, por eso, que no tengo ninguna duda sobre Tin, no jodamos.  Wink

Sé que cuesta de creer, pero Bigstorm lo puede corroborar... hay muchas veces que en Sants o no cae nada o cae bastante menos que en otros sitios y eso va sumando litros y litros... yo comparo muchas veces con Bigstorm por que me resultaba raro y día a día he visto que es cierto.

O eso o todos los de allí tienen pluviómetros chungos... Grin Grin Grin

el quit es que esta diferencia no se suma de 2 en 2mm , sinó que muchas veces es de 15-20mm , en 20mm  Roll Eyes y eso al cabo del año , en 3 o 4 episodios da diferencias monumentales .
En línia

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
allunyar-me'n massa
esclafit
Cumulonimbus Incus

Missatges: 4022

Esmolant les eines

« Resposta #53 en: 4 Octubre de 2006, 23:11:27 »

Fijaros si es complejo, y no sólo en la costa. A modo de pequeño ejemplo, diferencias pluviométricas del año 1997 entre dos pueblos como Bràfim y Puigpelat. Situados a unos 3 km en línea recta el uno del otro, en la zona central llana del Alt Camp, a unos 250 msnm, y sin relieves destacables entre los dos.

http://www.metacamp.net/clima/brafim%201997.pdf

http://www.metacamp.net/clima/puigpelat%201997.pdf
En línia

Bràfim ( Alt camp ), Tarragona
Període 1983-2006, 542 mm i 15.4ºC anuals
236 msnm, a la zona del prelitoral nord tarragoní
javalambre
Cumulonimbus Incus
Connectat Connectat

Missatges: 4450

Javalambre 2020 m, Teruel: -27 º Mínima Absoluta

« Resposta #54 en: 6 Octubre de 2006, 10:12:35 »

Es cierto y palpable que la zona de Sants recibe bastante menos lluvia que otras zonas de Barcelona.Incluso me atrevería a decir que menos que poblaciones como L´Hospitalet,Cornellá,Sant Joan Despí,etcc..

Mi teoría es que climáticamente pertenece al "Barcelonés seco" (zonas no afectadas significativamente por fenómenos de "rebuf") con el agravante que en situaciones sinópticas con origen marítimo, E-ESE, se encuentra a sotavento de Montjuic.Aunque de escasa entidad es bien cierto que esconde microclimas sorprendentes y no debemos olvidar que se situa a pie mismo del mar.

Otro factor que llevo tiempo rondando es el tema del corredor que suponen los ríos.Tanto el LLobregat como el Besós, expecialmente este último, son unas autopistas para las tormentas del norte que se descuelgan entrando en Barcelona a traves de ellos.Si estos insignificantes accidentes geográficos de la cadena litoral producen el efecto de encarrilamiento pienso que también Montjuic puede afectar significamente en el tema pluviométrico.

Saludos.
En línia

Hostalets de Pierola-Serra Alta 385m (Anoia), garita meteorológica estándar con termómetros Max- Min y pluviómetro Hellmann 200 oficial.

A Teruel lo llevo en el corazón!........Dios nos libre del día las alabanzas.

boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2593

« Resposta #55 en: 6 Octubre de 2006, 10:42:51 »

Otro factor que llevo tiempo rondando es el tema del corredor que suponen los ríos.Tanto el LLobregat como el Besós, expecialmente este último, son unas autopistas para las tormentas del norte que se descuelgan entrando en Barcelona a traves de ellos.Si estos insignificantes accidentes geográficos de la cadena litoral producen el efecto de encarrilamiento pienso que también Montjuic puede afectar significamente en el tema pluviométrico.

En los 80 circulaba a diario del Vallés a Barcelona y viceversa. Donde siempre pillaba más lluvia y más intensa era entre Ripollet y Moncada, en un tramo de quizá 1 ó 2 km. Cerca de la confluencia del Ripoll y del Besós y al lado de las barreras de Moncada y Collcerola.
En línia
tokyo
Cumulonimbus Incus

Missatges: 4918

Temps de tempestes estiuenques

« Resposta #56 en: 6 Octubre de 2006, 10:52:03 »

Shocked Shocked
I els dos barris son de Barcelona ciutat o són de l'àrea metropolitana?

Pel que dius hi ha uns 7-8 km de diferència. 211mm en la mitjana és una burrada per aquesta distància.

No se m'acut cap cas que conegui amb el que comparar-ho.

P.D: Pels que no assistirem a ENAM ens faras un topic especial amb mapes, oi que sí?? Wink

Mes o menys com pasa a lleida, tot i que mai ho he calculat, pk no tinc dades de l'altra zona.

La majoria de pedregades o tempestes intenses (un 90% aprox), pasen a escasos 10km al W-NW-N de lleida. En canvi a la capital molt poca aigua. Segur que cauen minim 100mm mes d'agua a raimat que a lleida.

Un dia d'aquest m'informare a veure si hi ha algun aficionat de la zona quem pugui donar dades  Smiley
En línia

LLEIDA (barri ciutat jardi) 186msnm                  http://s3.bitefight.es/c.php?uid=99477

Dades Abs. 2006:    Max: 40,2º(26/7)
Dades Abs. 2007:    Max: 41,7º(28/8)    Min:-10,4º(18/11)    Prec: 166,2mm
Dades Abs. 2008:    Max: 38,6º(4/8)    Min:-8,2º(6/1)         Prec: 368,4mm

Max. Absoluta en 14 anys d'estació:  41,7ºC (28/08/07)
Min. Absoluta   "    "     "        "     :       -11,2ºC (25/12/01)
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Missatges: 7315

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

« Resposta #57 en: 6 Octubre de 2006, 16:22:14 »

Jo em pregunto, no heu mirat la precipitació de Barcelona si va davallar quan estava a Drassanes als anys 70, perquè està a prop de Sants. A veure si teniu dades de Sants més antigues que el 2000,  perquè com més anys té un estudi més fiable és. No podeu trobar dades antigues de diferents observatoris dels 2 extrems de Barcelona per comparar?
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Un xic de Tramuntana

« Resposta #58 en: 6 Octubre de 2006, 17:30:32 »

es dificil això de observatoris amb una serie antiga aqui a barcelona  Undecided

hi ha el Fabra , el del Carrer pelai , i altres calculo que com a molt 20 anys ....
En línia

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
allunyar-me'n massa
vacarissana
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1990

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC

« Resposta #59 en: 6 Octubre de 2006, 17:37:16 »

L'observatori del carrer Pelai 28 donava quasi sempre menys pluja que el voltant, com una ombra...no plovia gaire, no destacava per alt i de tant en tant fotia uns aiguats de setembre, octubre, desembre i maig que deixaven de 80 a 150 litres.

En Vide, en Mestres i en Lorente em deien que al llarg dels anys les mitjanes anuals s'equilibraven, que més o menys plovia igual a tot el pla de barcelona...però lo de Sants és curiós...quan tinguem mínims 20 o 30 anys serà definitiu.

Costa de fer regles generals en zones a micro-escala i amb els nostres encantadors i enrebassats microclimes  Grin
En línia

Pàgines: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió