Autor
|
Tema: 211mm en 8-9 km (Llegit 1228 vegades)
|
|
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 19936

Un xic de Tramuntana
|
Sólo tenéis que mirar que ha hecho la tormenta de hoy por la tarde....  Estamos de acuerdo que en situaciones como la de hoy siempre resulte mucho más afectada la zona N de la ciudad que la S. Eso está claro. Pero lo que no tengo nada claro es que en ese período de años a mi me salga una media de 596 mm, muy cerca de los 606-609 mm de zonas de BCN, de los 618 mm tuyos, algo más lejos de los 657 mm de Verdún.... y en Sants la media esté en 446 mm. Que quede claro, por eso, que no tengo ninguna duda sobre Tin, no jodamos.  Sé que cuesta de creer, pero Bigstorm lo puede corroborar... hay muchas veces que en Sants o no cae nada o cae bastante menos que en otros sitios y eso va sumando litros y litros... yo comparo muchas veces con Bigstorm por que me resultaba raro y día a día he visto que es cierto. O eso o todos los de allí tienen pluviómetros chungos...  el quit es que esta diferencia no se suma de 2 en 2mm , sinó que muchas veces es de 15-20mm , en 20mm y eso al cabo del año , en 3 o 4 episodios da diferencias monumentales .
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tokyo
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4918

Temps de tempestes estiuenques
|
 I els dos barris son de Barcelona ciutat o són de l'àrea metropolitana? Pel que dius hi ha uns 7-8 km de diferència. 211mm en la mitjana és una burrada per aquesta distància. No se m'acut cap cas que conegui amb el que comparar-ho. P.D: Pels que no assistirem a ENAM ens faras un topic especial amb mapes, oi que sí??  Mes o menys com pasa a lleida, tot i que mai ho he calculat, pk no tinc dades de l'altra zona.
La majoria de pedregades o tempestes intenses (un 90% aprox), pasen a escasos 10km al W-NW-N de lleida. En canvi a la capital molt poca aigua. Segur que cauen minim 100mm mes d'agua a raimat que a lleida.
Un dia d'aquest m'informare a veure si hi ha algun aficionat de la zona quem pugui donar dades
|
|
|
|
|
En línia
|
LLEIDA (barri ciutat jardi) 186msnm http://s3.bitefight.es/c.php?uid=99477Dades Abs. 2006: Max: 40,2º(26/7) Dades Abs. 2007: Max: 41,7º(28/8) Min:-10,4º(18/11) Prec: 166,2mm Dades Abs. 2008: Max: 38,6º(4/8) Min:-8,2º(6/1) Prec: 368,4mm Max. Absoluta en 14 anys d'estació: 41,7ºC (28/08/07) Min. Absoluta " " " " : -11,2ºC (25/12/01)
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7315
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Jo em pregunto, no heu mirat la precipitació de Barcelona si va davallar quan estava a Drassanes als anys 70, perquè està a prop de Sants. A veure si teniu dades de Sants més antigues que el 2000, perquè com més anys té un estudi més fiable és. No podeu trobar dades antigues de diferents observatoris dels 2 extrems de Barcelona per comparar?
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 19936

Un xic de Tramuntana
|
es dificil això de observatoris amb una serie antiga aqui a barcelona 
hi ha el Fabra , el del Carrer pelai , i altres calculo que com a molt 20 anys ....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1990

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
L'observatori del carrer Pelai 28 donava quasi sempre menys pluja que el voltant, com una ombra...no plovia gaire, no destacava per alt i de tant en tant fotia uns aiguats de setembre, octubre, desembre i maig que deixaven de 80 a 150 litres.
En Vide, en Mestres i en Lorente em deien que al llarg dels anys les mitjanes anuals s'equilibraven, que més o menys plovia igual a tot el pla de barcelona...però lo de Sants és curiós...quan tinguem mínims 20 o 30 anys serà definitiu.
Costa de fer regles generals en zones a micro-escala i amb els nostres encantadors i enrebassats microclimes
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|