Autor
|
Tema: 211mm en 8-9 km (Llegit 940 vegades)
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8404

|
a veure..punt de vista d'un de Sants sí evidenment com diu el Roberto i el Llevantada, plou menys darrerament (al menys el 2004 i 2005) que en la banda nord de al ciutat, però es que al eixample, el barri veí, pasa el mateix, he viscut molts anys allà i ho recordo bé.......
Montjuic no se si te quelcom a veure, poca cosa crec.....pot-ser frena alguna tempesta de les que freguen la costa, però res més...
Per a mi te molt a veure amb el tipus de precipitació que es doni...si es convectiva, no rasquem bola, sobre tot amb situacions de rebuf o tempestes provinents del Vallès, aquestes s'acanalen pel llobregat i Besos i de cap al mar, el que fa ombra i gran es Collserola.
Amb anys menys tempestuosos, dominats per precipitacions frontals d'anar fen o llevantades, segur que ens cau el mateix o més...per exemple en l'ultim episodi del 12-13-14 de setembre vaig recollir 152 lt. (i amb intensitats altes i ja sabem que pasa amb les oregon ) mentre que al nord van ser menys......
¿Què pasa, o millor dit en que ens hauriem de fixar? en si aquestos darrers any hi ha hagut més precipitació convectiva que abans i això serà difícil de poder saber, per cert aquest any porto pràcticament la mateixa o més pluja recollida que el Roberto a Badalona o el Llevantada a Sant Andreu o que l'estació de Vallcarca al peu del Tibidabo........
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Connectat
Missatges: 6026
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
I no podria ser aquesta diferència produïda pel tipus d´estació que utilitzeu. Les estacions automàtiques Davis, com és el cas de la d´en Tin a Sants sovint marquen menys pluja que les manuals, ja se n´ha parlat molt d´això al fòrum d´instruments. A Girona si comparem l´estació Davis de Girona (Maristes) i Girona (Sant Daniel) hi ha 250 mm de diferència, 540 mm en promig als Maristes i 790 mm a Sant Daniel en el període 2003-5, això en només 3,5 km de distància!!!!
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 13372

|
Però Gerard, estem parlant de dades, totes elles preses amb pluvios manuals ... Hellmann
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Connectat
|
Em sembla que les dades d´en Tin són automàtiques, són d´una DAVIS, sinó que ell em corregeixi. Jo la veritat és que no m´acabo de creure que Sants sigui no només el lloc més sec del Barcelonès, sinó també del Baix Llobregat. Penso que no totes les tempestes a Barcelona vénen d´allà mateix, del Vallès via Besòs, també hi han tempestes que procedeixen del mar i altres del SW, que segurament regaran més Sants que no pas el N de Barcelona. A més una quantitat de 450 mm a Barcelona-Sants, és que això no és creïble, sóc molt escéptic. Tant a prop del mar no pot haver-hi una quantitat tan baixa al Barcelonès, si em diguessis del Garraf cap al sud, però al Barcelonès, no m´ho acabo de creure.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 18477

Un xic de Tramuntana
|
es Hellman , Gerard ...crec
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Connectat
|
Tot i això em sembla molta diferència. Realment és una llàstima que siguin tan pocs anys (5). És evident que les dades dels observatoris són molt fiables, me les crec, però ara m´agradaria veure si en 30 anys les diferències són les mateixes, segur que disminuirien.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Connectat
|
En Moisés té per exemple un pluviòmetre saltxitxer al centre de Girona i li plou força menys que a Sant Daniel o on jo tenia l´estació abans al N de Girona, al Pont Major, però ell ja m´explica que la diferència és deguda a que té una paret a cara N que li talla la precipitació que sovint ve d´aquesta direcció. Vull dir que les dades en una ciutat són molt difícils de fiar-se´n, al centre de Girona la Junta d´Aigües té 3 o 4 observatoris que marquen un promig de 520 mm els últims 5 anys, i en canvi en altres observatoris més perifèrics cauen uns 800 o 700 com a molt poc. No es pot extreure d´això que plogui menys al centre de Girona, sinó que els pluviòmetres estan malament. S´ha de comprovar en un observatori urbà que no hi hagi turbulències, ni que hi hagin parets o edificis a prop que distorsionin els resultats.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Tin
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1035

Patagònia. Paradís de gel
|
Hola a tots,
algunes consideracions sobre les meves dades:
1- És evident que costa de creure que en una distancia tant curta hi hagin diferències tant importants en la precipitació. Algunes explicacions s'han donat aquí i no sé quina és la bona (ombra de Montjuïc - o del Tibidabo com diu en Bigstorm - , ubicació del pluvio en un àtic, amb els corrents d'aire que això pot suposar, etc...).
2- Les meves dades són recollides en pluviòmetre Hellmann de 120 mm des del mes d'octubre de 1986. A partir de juliol de 2004 les contrasto amb les dades de la Davis, que em donen precipitacions molt semblants a les del Hellmann. És a dir, coincideixen els dos pluvios més o menys "oficials".
3- Sempre he observat, com dieu, que la precipitació d'origen convectiu es queda moltes vegades al nord de la ciutat, i en ocassions al delta del Llobregat, afectant en molta menys importància a la meva zona.
4- Des de fa dos anys tinc un pluvio "salxitxero" d'aquests de plàstic que es claven a terra (però el tinc a 1,5 metres del terra) que sempre em marca més precipitació que el Hellmann i la Davis ... no ho entenc, i ho deixo aquí.
5- Com deieu també per aquí, és evident que les dades de precipitació a la ciutat de Barcelona és molt difícil de prendre-les a nivell del terra. Cadascú té l'estació on pot, amb les seves particularitats. Jo la tinc en un àtic, altres la tenen en un primer pis, etc. etc. ... i ara jo pregunto ... són fiables les dades que no són recollides en observatoris oficials, a ran de terra, amb sòl de gespa, etc. etc?... jo crec que cada estació és representativa del lloc on està emplaçada. Potser les meves dades només són representatives d'un àtic, amb les corrents d'aire que hi pugui haver-hi, al igual que una estació situada en un balcó al primer pis només seran representatives d'allà, perquè el mateix edifici li pot fer ombra si la precipitació, pel vent, ve de l'altra banda. És a dir, al igual que les estacions termomètriques, crec que les estacions pluviomètriques mostren les particularitats de cada lloc. En el cas de la termometria les diferències són molt grans depenent del lloc on estigui emplaçat el termòmetre (casos de Collbató, Girona i tants d'altres) però en la pluviometria també estic convençut que, encara que no tant importants, les diferències entre un lloc i l'altre són notables. Per això sempre que he vist a les informacions meteorològiques (de TV, premsa, radio, etc...) que a Barcelona han caigut X mil.límetres de precipitació, m'ha fotut molt que no s'informi moltes vegades de l'indret concret en que s'han recollit aquests mil.límetres.
Sigui com sigui, les meves dades són aquestes. Crec que sempre he sigut molt curós en prendre-les i crec que són fiables. Qui em coneix sap que així és. A continuació podeu veure les meves dades desde que vaig començar a fer observacions pluviomètriques. Les dades del 1983 no són recollides amb pluvio Hellmann. Les dades les vaig introduïr al Weatherlink per a que em calculés les meves mitjanes el més acuradament possible.
Salutacions
[annex esborrat per l'administrador]
|
|
|
|
|
En línia
|
Barcelona-Vall d'Hebron ... sense "l'ombra" :-))
|
|
|
MeteoBDN
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3033

Matinades mogudes d'estiu...
|
Això és una irregularitat molt bèstia!! 
A Badalona, al igual que a tot arreu, també hi ha irregularitats, però són de 50 i com a molt 100mm. Bé, també és més petita...
A casa meva tinc 2 ploviòmetres, i un dia, l'1 em va marcar 28mm i l'altra 31mm, i estan a 10 metres de distància tan sols. Això crec que va ser perquè era precipitació molt intenta i molt delimitada.
Vagi b.
http://geo.ya.commeteobdn/index.html meteobdn@hotmail.com
|

Dibujo.JPG (19.03 KB, 762x113 - vist 33 vegades.)
|
|
|
En línia
|
Badalona - Centre 21msnm, Barcelona, Catalunya. 18,1º i 412,1mmAny 2005: 501,0 mm. Any 2006: 322,7 mm. Any 2007: 339,0 mm. Any 2008: 309,3 mm. 
|
|
|
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6822
|
Seguro que entre tú y yo tenemos una buena diferencia...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|