Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Rescat al cingle. (Simulacre) (Llegit 262 vegades)
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2593

|
Simulacre de rescat d'un escalador ferit en el marc de la Fira del Llibre de Muntanya de Tavertet. 01-10-2006
Arriba l'helicòpter dels bombers amb el personal del GRAE. L'escalador "ferit", que no es veu, penja en el cingle, a l'extrem d'uns 25 m. de corda. (Sota seu encara té més de 80 m.). El company del "ferit" espera a dalt.
Aquí la feina és relativament fàcil. S'arriba bé a la part superior, amb bons anclatges vegetals. No fa fred ni vent i el terreny és bastant sòlid.

Dos bombers coloquen al "ferit" dins la camilla. Aquesta fase deu ser bastant complicada en cas d'un ferit de veritat. A dalt, un prepara al tràctel per pujar-lo.

Maniobres per pujar-lo per la pared. Un acompanya a la camilla. Un segon, en el canto, controla la maniobra. (En aquest canto s'han col.locat uns elements per evitar massa fregadís de la corda). El tercer, un dels que l'ha posat a la camilla, puja i mentrestant també va controlant. Un quart, amb el tràctel, va tibant. El company de l'accidentat, de blau, ajuda també en l'assegurança de la camilla.

Elevació de la camilla cap a l'helicòpter

Ara ja només cal entrar-la i cap a l'hospital

|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
meteosuri
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3759

però els grallers i geganters de Vic som millors!!
|
ostres, que impressionant que devia ser, amb els cingles que hi han en aquella zona 
jo vaig anar a la fira una estona despres de aquest simulacre, potser ens vam creuar i no ens vam coneixer
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Risi
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2567

el piri a vista d'ocell
|
Un report molt bo que posa de manifest el gran treball que fan aquest professionals  Jo he patit en carn pròpia el ser rescatat per ells amb el mateix aparell un eurocopter i sols tinc paraules de agraïment  Gràcies. Les fotos no són bones, però volia mostrar aquest treball. Com ja he dit, espero no haver de necessitar-los mai, però veure'ls arribar quan tens un problema t'ha de donar moltíssima moral. Impressionant l'eurocopter d'aprop, no ? (de lluny sembla més petit). Si em permets et poso una que tinc amb l'eurocopter en primer pla i la del desgraciat dia en que ens varen tenir que rescatar
[annex esborrat per l'administrador]
|
|
|
|
|
En línia
|
Serralada del Cadí des de La Seu  *Cuando los ángeles lloran, llovera..*
|
|
|