Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
5 Desembre de 2008, 02:18:12
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: Per manteniment, aquests dies hi haurà algunes interrupcions en el fòrum. Disculpeu les molèsties.

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Massificació temporada bolets
« anterior següent »
Pàgines: [1] 2 3 4 5 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Massificació temporada bolets  (Llegit 3881 vegades)
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 6786

grrrrrrrrrrrrrrrrrr

Massificació temporada bolets
« en: 12 Octubre de 2006, 18:56:23 »

la veritat es que els anuncis a TV3 de que hi han bolets, a mi em sorpren, encara que no es pot prohibir a la gent que vagi a la muntanya, la muntanya es de tots, com jo vaig a la costa a l´estiu .....

de totes formes, la propaganda que es fa es perjudicial per el medi ambient, qualsevol massificació es dolenta .... i al final, passarà el que passarà , que es tindrà que regular, es el que volen no??? .... fer pagar per anar al bosc ...

que penseu Huh
En línia

Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm....

Since 1909
Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada
*

Missatges: 22668

Nova Zodiac

Re: Massificació temporada bolets
« Resposta #1 en: 12 Octubre de 2006, 21:59:11 »

En penso que anar pel bosc i que sembli les rambles es trist, i encara si la gent fos civica, el problema es que van deixant rastre per alli on pasen....  Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed
En línia

Verges-Baix Empordà 23msnm 391.8mm al 2008

M E T E O V E R G E S . C A T
albert973
Cumulus Humilis

Missatges: 275

« Resposta #2 en: 12 Octubre de 2006, 22:34:24 »

Doncs la manera d'arreglar-ho no ho se, però avui jo he estat a la zona de Pont de Suert i voltants i el bosc semblava la Rambla de Barcelona festejant un títol del Barça.

Impresionant, tothom al bosc, perfecte, pero n'hi havia mes que destrossaven que no pas que buscaven bolets.

Hi havia cotxes per tots costas, ben aparcats i mal aparcats, uns amb botes, altres amb bambes, uns tapats amb els anoracs d'anar a esquiar (feia fresqueta), altres amb tirants, etc, etc, etc, .....

es igual, la questió es dir que s'ha anat al bosc i que "hem anat a buscar bolets", tot i que molts no n'han vist ni un i els han acabat comprant a peu de carretera (Que jo els he vist sortir del bosc i parar a la primera parada a peu de carretera)
En línia

Lleida
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 8566

« Resposta #3 en: 13 Octubre de 2006, 10:40:24 »

http://www.elperiodico.com/print.asp?idpublicacio_PK=46&idnoticia_PK=346405&idioma=CAS&h=061010
En línia
altasegarra
Visitant

Email
« Resposta #4 en: 13 Octubre de 2006, 11:05:54 »

això ja fa molts anys que se'n parla, i em sembla que va per llarg. I en el cas que s'apliqués, seria molt difícil de controlar, per no dir impossible..
I pel que tinc entès, aniria encaminat a la recollida comercial sobretot, ja que hi ha gent que obtenen grans beneficis sense que els propietaris dels boscos, ja siguin públics o privats, rebin cap mena de compensació. El que no tinc clar és com s'aplicaria a la gent que els recull a mode de hobby, per al consum propi i en quantitats modestes.
Per cert, el nom de la persona que parlen al diari és Juan Martínez de Aragón, no Dragón  Tongue
En línia
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

grrrrrrrrrrrrrrrrrr

« Resposta #5 en: 13 Octubre de 2006, 11:09:23 »

això ja fa molts anys que se'n parla, i em sembla que va per llarg. I en el cas que s'apliqués, seria molt difícil de controlar, per no dir impossible..
I pel que tinc entès, aniria encaminat a la recollida comercial sobretot, ja que hi ha gent que obtenen grans beneficis sense que els propietaris dels boscos, ja siguin públics o privats, rebin cap mena de compensació. El que no tinc clar és com s'aplicaria a la gent que els recull a mode de hobby, per al consum propi i en quantitats modestes.
Per cert, el nom de la persona que parlen al diari és Juan Martínez de Aragón, no Dragón  Tongue

ahí las dao amparo, hi ha gent que te una cara que se la trepitja , que es dedica a anar a boscos privats, recull i les ven a qualsevol hotel de turnu....
En línia

Since 1909
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 8566

« Resposta #6 en: 13 Octubre de 2006, 11:31:11 »

el primer problema es que enlloc diu si el bosc es d'un propietari privat o del poble o el que sigui, el segon problema es definir quina quantitat es per us propi o comercial....jo puc agafar 10 kilos de rovellons pera mi o 3 de ous de reig per vendre....l'altre problema pricipal i es el perqué no es tira endevant res aquí, es que si es fes quelcom així, el turisme es veuria molt afectat...i en un pais com el nostre que ja es pot dir que cuasi només viu d'ixò..es molt fotut....
En línia
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

grrrrrrrrrrrrrrrrrr

« Resposta #7 en: 13 Octubre de 2006, 11:44:30 »

es complex el tema, "del comú" si que tinc plànols, de la xarxa natura 2000 també, però de propietats si que tens raò que no n´he vist mai cap .... normalment es basen "fins la roca del rec es meu"  Grin Grin Grin Grin
En línia

Since 1909
slam
Fractocumulus
**

Gènere: Femení
Missatges: 56

« Resposta #8 en: 15 Octubre de 2006, 22:06:28 »

Bueno, jo primerament volia dir que el bosc l'hauriem de disfrutar tots, però està vist que a catalunya és una exageraciò la de ""boletaires"" que surten.

No estic d'acord en que s'hagi de pagar per anar a buscar bolets, però si no hi ha cap mès solució...Trobo que avans que pagar per buscar bolets, s'hauria de prohibir anar amb vehicles motoritzats.

En definitiva: Si s'imposa la llei, la gent abans que pagar optara per destrossar els boscos d'aragó.
En línia

Todo el mundo quiere vivir en la cima de la montaña, sin saber que la verdadera felicidad está en la forma de subirla
piolet
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1527

El Taga des de casa

« Resposta #9 en: 16 Octubre de 2006, 08:55:53 »

Nois, tot es prou fotut !!!

Quant jo vaig comenzar a anar a buscar bolets, era un tema minoritari i quasi bé sempre ens trobavem sempre els mateixos al bosc.

Ara que s'ha "mediatitzat"..... ja l'hem cagat......

Programes de TV, tipus "caçadors de bolets" que tenen una gran aceptació per part del public, fomenten la massificació.

És com tot.... amb mesura tot es positiu i l'impacte és molt relatiu (caça, motorització , btt, escalada, esqui, etc, etc..) , els problemes comencen quant "s'obre la aixeta" i comença a massificar-se el tema.

De totes formes, crec que el principal foment d'aquestes activitats prové principalment del mateix entorn que és vol conservar. Moltes vegades són els comerciants, Ajuntaments, hostelers, etc,etc, de les zones afectades, els que per interesos merament crematístics, promouven aquestes activitats..... Si no, de que tantes Fires de bolets i concursos boletaires ?

Ara bé, el repartiment del pastís - com jà s'ha comentat - no es equanim, i els principals afectats (propietaris forestals) no s'en beneficien.

Aleshores, la pregunta que jo faig és: Ha de ser el recolector de bolets el que pagui? o....., per qué  l'entorn que economicament més benefici treu també no hi participa?

Jo només sé que els restaurants de les zones afectades, cada vegada tenen més clients (per posar un exemple.....

En línia

Queralbs 1235 msnm... BCN Les Corts 40 msnm

Pàgines: [1] 2 3 4 5 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió