Pàgines: 1 [2] 3 4 5
|
 |
|
Autor
|
Tema: Massificació temporada bolets (Llegit 3911 vegades)
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2593

|
Aquest assumpte és complexe.
Fa anys que no m'acosto a les zones boletaires rovelloneres perquè no suporto la massificació, soroll, crits, etc. Disfruto dels bolets com part de la natura i busco espècies en llocs més tranquils.
L'altre dia vaig sentir el comentari d'uns (pixapins) que el dia 12 van recollir l'òstia de rovellons , però que el dia 15 els van haver de llençar tots perquè s'havien estat tot el pont podrint-se dins la roulotte. 
També aquest estiu he coincidit en el bosc amb alguns recolectors professionals. No puc dir res en contra d'ells. Van fer la seva feina passant casi inadvertits i sense deixar cap rastre.
... i del programa dels Caçadors de bolets ... millor no parlar-ne. Jo ja no me'l miro perquè em fot de malla llet la banalització que en fan de l'assumpte.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4280

Neu, neu!!!
|
Digue-me malpensat, la idea és la següent: Objectiu: Rendabilitzar el bosc.
Mètode polític: Fem que la gent surti al bosc -> "Matrix" va al bosc i ho emmerda tot -> Posar el crit al cel (a la recerca d'arguments) -> Aconseguir que els espais es tornin absolutament insostenibles -> Cal pagar per mantenir "l'espai sostenible".
Mètode lògic: Posar quatre agents forestals difressats de boletaires i... simple kle-neex que vagi al terra... multasssu que te crio i dedicar la sanció a la cura de l'espai! Els que gaudim del bosc i les muntanyes i que quan marxem no es nota que haguem passat per allí, ho agrairïem.
No us enganyeu, el mateix/a que embruta el bosc, és el mateix/a que fa que un vàter públic acabi ple de merda i brutícia, que fins i tot fa angunia pixar-hi. És el mateix que es pixa fora i se li en fot, o la marrana que tira la compresa o tàmpax al vàter... Amb una mica de voluntat i collons/ovaris, això de la brutícia s'acabaria, si més no, es mitigaria... si no mireu el carnet per punts...
Per cert, el que val pels boscos val pels carrers de les ciutats també... Encara hi ha imbècils que argumenten: "jo ja pago els meus impostos perquè netegin"... s'ha de ser gilipolles...
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
slam
Fractocumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 56

|
Digue-me malpensat, la idea és la següent: Objectiu: Rendabilitzar el bosc. Mètode polític: Fem que la gent surti al bosc -> "Matrix"  va al bosc i ho emmerda tot -> Posar el crit al cel (a la recerca d'arguments) -> Aconseguir que els espais es tornin absolutament insostenibles -> Cal pagar per mantenir "l'espai sostenible". Mètode lògic: Posar quatre agents forestals difressats de boletaires i... simple kle-neex que vagi al terra... multasssu que te crio i dedicar la sanció a la cura de l'espai! Els que gaudim del bosc i les muntanyes i que quan marxem no es nota que haguem passat per allí, ho agrairïem. No us enganyeu, el mateix/a que embruta el bosc, és el mateix/a que fa que un vàter públic acabi ple de merda i brutícia, que fins i tot fa angunia pixar-hi. És el mateix que es pixa fora i se li en fot, o la marrana que tira la compresa o tàmpax al vàter... Amb una mica de voluntat i collons/ovaris, això de la brutícia s'acabaria, si més no, es mitigaria... si no mireu el carnet per punts... Per cert, el que val pels boscos val pels carrers de les ciutats també... Encara hi ha imbècils que argumenten: "jo ja pago els meus impostos perquè netegin"... s'ha de ser gilipolles... Tens tota la raò "EL QUE ES GUARRO FORA, TAMBÈ HO ÉS A CASA"
|
|
|
|
|
En línia
|
Todo el mundo quiere vivir en la cima de la montaña, sin saber que la verdadera felicidad está en la forma de subirla
|
|
|
Sunami
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 204
|
Jo ja n'he sentit a parlar del carnet de boletaire.... Programes com "caçadors de bolets" igual que en el seu temps "temps de neu" no son més que sistemes de manipulació de mases. Veieu sino el protagonistes de caçadors... (gent amb un desconeixement quasi total de la natura i per tant amb la més mínima sensibilitat pel medi) i veureu a quí van enfocats/dirigits aquets programes (als "gilipollas" es a dir a la masa). Malhauradament quan trobes quelcom de bó, un bar, una afició, un lloc especial, el que sigui... no triga gaire en ser objecte de massificació per treuren benefici. Pel que fà al bolet a Catalunya es la tercera força en importancia capaç de mobilitzar penya els caps de setmana. Aixó té una importància económica que no pasa desapercebuda als nostres estimats goberns. Amb aixó queda tot dit. I el que ens espera... perdoneu per ser pesimista, però es que al meu poble (q de fet es el de ma mare, jo he nascut a BCN pero hi he estiuejat desde nadó i el sento com a meu) un poblet de la ribagorça d'Hosca tocant al Pont de Suert, s'hi estant construint 4 promocions d'apartaments que doblaran el nombre de vivendes en un parell d'anys, que no d'habitants reals, ja que durant l'any hi continuaran vivint només les 4 families de sempre. L'impacte es bestial. Més ciment/especulació/negoci, bó per la macroeconomía que els hi preocupa als nostres dirigents, dolent per l'entorn i tots nosaltres ja que representa un empobriment a llarg plaç pel que representa a riqueça paisagística, cultural i humana. I el meu poble es només un ejemple. La nota positiva es que a la masa tot el que l'hi costa esforç ho deixa córrer ven aviat.. sempre ens quedaràn els "nostres" racons i cada any surten bolets, tu. A vivir que son dos dias.
Carpe Diem.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8566

|
es un tema de educació ni més ni menys, abviament ni tothom es pixa fora del vater, ni deixen la merda del gos la carrer ni totes les llaunes la bosc, i cada cop ni han menys, per sort, però els que hi han fan mal ...
en el bosc passa el mateix, però a veure, jo també he vist gent del propis pobles deixan brossa al bosc...guarros n'hi han a arreu....
Ara el programa de tv3? es evident que es massa frívol, però la base cientéfica és bona i si en vols apendre, en pots, però ho has de veure com és...ah es un dels programes amb més audiencia de tv3.....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2593

|
es un tema de educació ni més ni menys, abviament ni tothom es pixa fora del vater, ni deixen la merda del gos la carrer ni totes les llaunes la bosc, i cada cop ni han menys, per sort, però els que hi han fan mal ...
en el bosc passa el mateix, però a veure, jo també he vist gent del propis pobles deixan brossa al bosc...guarros n'hi han a arreu....
Ara el programa de tv3? es evident que es massa frívol, però la base cientéfica és bona i si en vols apendre, en pots, però ho has de veure com és...ah es un dels programes amb més audiencia de tv3.....
Si, tens raó. He vist caçadors del mateix poble deixar allà tirats la llauna de sardines i l'ampolla de cervesa. El problema està en el resultat de quantitat de personal x porcentatge de guarros.
Respecte al programa de tv3 em dona la sensació de que ha anat a pitjor des del meu punt de vista, però no puc opinar dels últims capítols perquè no els he vist. (Tampoc m'he preocupat de tenir l'estona per fer-ho).
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8566

|
com la primera temporada no n'hagut ninguna, va ser la més rigurosa ...a partir d'aquí i en vista de l'exit han continuat.....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4280

Neu, neu!!!
|
Tens tota la raò "EL QUE ES GUARRO FORA, TAMBÈ HO ÉS A CASA"
Si, però no de la mateixa manera. No veig a ningú que deixi cagar el gos al passadís de casa i en canvi la vorera està plena de merda. Un problema que veig en alguns dels habitants de les grans ciutats és un gran despreci per l'entorn començant ja per els seus veïns. Des del moment que surten del portal de casa molts consideren que tot és espai públic i si pot fer el que es vulgui, fins i tot embrutar, que per això es paguen impostos. I aquest incivisme trasladat al mon rural ja és la òstia: cotxes aparcats en un sembrat, pícnic al mig d'un camí que porta a una casa (nois, que hi ha gent que viu més enllà de l'asfalt), gossos sueltos empaitant al bestiar, etc., etc. El despreci per l'entorn, i començant pels veïns, no és només problema a les grans ciutats. Sovint a les grans ciutats hi ha indiferència, que potser és pitjor, passotisme absolut de tot i de tothom, on l'espai públic, urbà o no, és el lloc on tot s'hi val. Lluny de la indeferència, el despreci cap al veí és més propi de poblacions més petites. 
"El que és guarro fora també ho és a casa", ho entenc com que el que és guarro al bosc, també ho és a la ciutat (en els cas dels que vuein a ciutat, clar). Cal dir però, com a exemple, que hi ha que tenen el cotxe perfectament net però al terra, al costat de la porta del mateix conductor, sovint hi podem veure una muntanya de cigarretes... Això sí, el seu cotxe, el més net de tots! grrrr.... 
Ni que sigui espai privat o públic, mereix un respecte, perquè és part del nostre món, i el món sí que és nostre, de tots.
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
Sunami
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 204
|
Tens tota la raò "EL QUE ES GUARRO FORA, TAMBÈ HO ÉS A CASA"
Si, però no de la mateixa manera. No veig a ningú que deixi cagar el gos al passadís de casa i en canvi la vorera està plena de merda. Un problema que veig en alguns dels habitants de les grans ciutats és un gran despreci per l'entorn començant ja per els seus veïns. Des del moment que surten del portal de casa molts consideren que tot és espai públic i si pot fer el que es vulgui, fins i tot embrutar, que per això es paguen impostos. I aquest incivisme trasladat al mon rural ja és la òstia: cotxes aparcats en un sembrat, pícnic al mig d'un camí que porta a una casa (nois, que hi ha gent que viu més enllà de l'asfalt), gossos sueltos empaitant al bestiar, etc., etc. El despreci per l'entorn, i començant pels veïns, no és només problema a les grans ciutats. Sovint a les grans ciutats hi ha indiferència, que potser és pitjor, passotisme absolut de tot i de tothom, on l'espai públic, urbà o no, és el lloc on tot s'hi val. Lluny de la indeferència, el despreci cap al veí és més propi de poblacions més petites.  "El que és guarro fora també ho és a casa", ho entenc com que el que és guarro al bosc, també ho és a la ciutat (en els cas dels que vuein a ciutat, clar). Cal dir però, com a exemple, que hi ha que tenen el cotxe perfectament net però al terra, al costat de la porta del mateix conductor, sovint hi podem veure una muntanya de cigarretes... Això sí, el seu cotxe, el més net de tots! grrrr....  Ni que sigui espai privat o públic, mereix un respecte, perquè és part del nostre món, i el món sí que és nostre, de tots. A la ultima frase has donat al clau, es tot el planeta el q està en perill. Si veus els abocadors de les grans ciutats donen ganes de plorar. Molts cops m'en dono vergonya del que llenço a les escombreríes p.q. no hi ha posibilitat de reciclatge, encara que jo sempre faig 4 bosses diferentes. El sistema en que vivim es brut, destructor e insostenible. Recordo al poble que es guardaven les claus velles perque ¡eren de de ferro!. En fí, de moment funciona així, espero que la massificació de buscadors boletaires serveixi per sensibilitzar més gent amb la natura. Es el millor que pot pasar, que l'apropament al bosc generi interés i repecte en alguns.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: 1 [2] 3 4 5
|