Pàgines: 1 2 [3] 4 5
|
 |
|
Autor
|
Tema: Massificació temporada bolets (Llegit 3900 vegades)
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2593

|
Bé, tots diem més o menys el mateix amb diferents paraules.
Respecte a les escombraries i el reciclatge:
A la ciutat on visc no sempre queden els contenidors de paper, envasos, etc., aprop. Només va faltar que ens apugessin, i molt, la quota de les escombraries, perquè molta gent ho tornés a fotre tot a la mateixa saca. .... "Amb el que pago, ja s'apanyaran".
També es va dir que "premiarien" amb un descompte de la quota als que fessin viatges a la deixalleria, però resulta actualment per aconseguir-ho has de fer moltíssims viatges i potser ja ho has perdut en temps i gasolina.
... i els contenidors diu que si els trobes plens truquis a un 902 .... Per què no un telèfon local si tot és local ?
Amb això vull dir que l'administració, al menys aquí, no fa massa per educar a la gent.
Ah ! ... i la que passa a escombrar el carrer tira tot lo petit a l' imbornal en lloc d'emportar-se-ho en el carro..... i quan estan ben embussats ve una empresa a netejar-ho !!!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 

|
Aquest cap de setmana he tingut ocasió de parlar llargament amb gent de pagés de la Serralada Transversal.
Resum: Indignació total. Mai s'havia vist tanta gent trepitjant-ho tot, recollint-ho tot o foten-li patades.... i escombraries, camps aixafats, tot dilluns buscant vaques escapades, etc., etc.,
A sobre gent presentant-se'ls-hi a casa amb cistells on hi havia tota mena de coses tòxiques i preguntant al pagés putejat ... evidentment molt pixapins va ser mal rebut i engegat a la merda (com a mínim)
Tot això en zones sense pins, per tant sense rovellons, i tradicionalment no "boletaires"....buscaven l'ou de reig ? .... segur que més d'un s'ha fotut una muscària.
.. i els medis ? .. no parlen d'intoxicacions ? .... aquí hi ha algo que no em quadra. (pacte de silenci ?)
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8566

|
no, no hi han hagut fins al moment masses intoxicacions, per sort..... no se si hi ha pacte del silenci, però en la llista de bolets en la que estic es parla d'això i de moment només hi han aparegut un parell o tres casos, un a girona, un a galicia i l'altre no recordo a on....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 

|
no, no hi han hagut fins al moment masses intoxicacions, per sort.....  no se si hi ha pacte del silenci, però en la llista de bolets en la que estic es parla d'això i de moment només hi han aparegut un parell o tres casos, un a girona, un a galicia i l'altre no recordo a on.... Doncs millor que sigui així. Per sort, molts ho deuen llençar tot abans d'arribar a casa. És que quan estàs en una zona on abunden A. Phalloides, muscàries, cortinaris, Paxilus inv., etc., etc. se't foten els pels de punta.
Jo tampoc sé de cap cas hospitalari. El que si que hi havia ingressat era un boletaire que havia sigut atacat per un senglar !
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8566

|
a girona una familia es va intoxicar amb phaloides igual que a Galicia, l'altre crec que era al pais vasc i era per una reacció entre el Boletus Luridus i l'alcohol.... m'imagino que de petites intoxicacions intestinals n'hi han un munt, però primer els hospitals al no ser greus , es un cas més d'intoxicació alimenticia i segon, molta gent es pensa que es un virus intestinal i ho passa a casa.... 
per sort hi han encara pagessos cabrejat o no i altre gent que si veiem/veuen que algú porta merda se li diu....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
frankie
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Missatges: 599

|
Vaig "aprendre" a collir bolets als 16 anys amb uns parents de la vora de Calaf. Ara en tinc 37. La veritat es que m'agafa una mala llet increible quan vaig a la vora de Solsona on fa uns anys, no masses, encara hi anava dissabtes i potser trobava 2-3 cotxes, i no trobo ni lloc per aparcar. Llavors, teniem converses saludables amb els altres boletaires. Ara trobo bolets bons, fins i tot rovellons de cabra, que els hi han fotut una puntada de peu. Crec que pensen "per si de cas es bo, que es fotin els que venen darrera".
Recordo escenes memorables amb els meus parents, que ja rondaven llavors els 70 i pico on, tot xerran al cami amb altres boletaires que deien "no hi ha pas gaire cosa!", ells deien "no, no", pero m'anaven senyalan a mi amb el bastó "cull aquest, cull aquell". Els pobres altres "boletaires" fotien el camp amb la cua entre cames.
Pero en aquells anys, hi havia poca gent i no ens haviem d'amagar! Les converses eren del tot saludables.
Respecte al tema que dieu de la propietat dels boscos i de si s'ha de pagar o no, el 90% dels boscos de Catalunya són de propietat privada. La veritat és que penso que si jo fos el propietari d'un d'aquests on es poden plegar quilos i quilos de bolets, m'ho pensaria això de posar un canon. A mes, qui nasos renta els boscos despres? Voleu dir que les vaques no s'estressen amb tanta gent?
Josué, venpaca que me parese que encontraó un rovellong! apa
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
frankie
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Missatges: 599

|
per cert, una de bona: dimecres mon pare estava al solsones. es va trobar amb un parell de "boletaires" que, en veure el ramat de vaques dins el bosc, van fotre el camp bosc avall, cames ajudeu-me.
Voleu dir que no podriem subvencionar a posar mes vaques per fer fora una mica de població dels boscos? 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6786

grrrrrrrrrrrrrrrrrr
|
per cert, una de bona: dimecres mon pare estava al solsones. es va trobar amb un parell de "boletaires" que, en veure el ramat de vaques dins el bosc, van fotre el camp bosc avall, cames ajudeu-me. Voleu dir que no podriem subvencionar a posar mes vaques per fer fora una mica de població dels boscos?  que vols dir, , saps que les vaques quan se l´hi para el cap poden envestir....
jo no em poso devant una vaca ni locu ..... potser no pasarà mai, pero si t´envesteix pasarás uns quans dies a l´hospital..... , que serveixi per consell ...
|
|
|
|
|
En línia
|
Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm.... Since 1909
|
|
|
Pàgines: 1 2 [3] 4 5
|
|
|
|
|