Pàgines: 1 [2]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Se necesitan más radiosondeos (Llegit 273 vegades)
|
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 14638

|
Totalment d'acord amb el que heu exposat. No n'hi ha prou amb aquests dos de barna... però el tema sempre està en les peles... i en aquests temes no s'hauría d'escatimar crec jo
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
Twin Returns
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4039

|
a Mallorca únicament es llança un globus-sonda a Palma. Sempre he considerat que és insuficient, sobretot a l'estiu en què la situació de Palma i la de qualsevol punt de l'interior de la illa és radicalment diferent. A favor d'això hi ha les situacions de convecció per brises a l'interior de Mallorca que moltissimes vegades apareix sense haver estat predit, com dia 17 de juliol d'aquest any.
Un altre exemple, el 24 de febrer d'aquest any el pla de Mallorca va sofrir la visita de la neu, quan la predicció deia que la neu es quedaria a cota 700-800. De que serveix el radiosondatge de Palma de Mallorca per estudiar situacions que no l'afecten? De res.
Crec que la solució seria dividir la geografia en distintes zones. Cadascuna d'aquestes zones englobaria els punts que es veuen afectats de manera similar davant una determinada situació. Per suposat caldria llançar un globus a cada zona.
El de que els stèlits facin radiosondatges em pareix molt bé, però quin % d'indisponibilitat tenen aquests satèl·lits? Ho dic perque en el món actual veig inviable que un dia determinat tot Europa es quedi sense radiosondatges.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
cerç
Cumulus Mediocris

Connectat
Gènere: 
Missatges: 515
|
Em sembla un tema molt interessant i teniu tota la raó del món.
Potser el que s'hauria de fer es intentar que els dos organismes que conviuen a Catalunya (SMC i INM), o bé tres si contem l'Observatori de l'Ebre, que es posesin dacord i destinessin conjuntament uns diners, dels seus pressupostos, per a fer més radiosondatges, en diferents llocs, ...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: 1 [2]
|