Autor
|
Tema: No ho soporto .... la cacera (Llegit 7203 vegades)
|
Pèlag
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 818
|
Jo penso que els caçadors són salvatges, insessibles, assassins, torturadors, depravats, depredadors, carronyers, perversos, maníacs, obsessos i molts qualificatius més que ja serien insults i me´ls callo. Els odio i no crec que cap caçador pugui ser bona persona. Les generalitzacions sempre són injustes. D'una experiència particular fer-ne una llei general és molt perillós.
El meu cunyat va ser durant 5 anys caçador. Em costa imaginar-me'l com un "salvatge, insensible, assassí, torturador, depravat, depredador, carronyer, pervers, maníac, obsès".
No he conegut mai ningú que s'estimi més els animals que ell. Potser per això només es dedicava al senglar.
En matava algun de tant en tant, el portava a casa i ens el menjàvem, el que sobrava ho congelàvem, no sé,... tot força natural. Trobo que més natural que la carn que ve de l'escorxador.
Pensem que tots hem menjat carn i l'animal que ens estem menjant ha nascut, crescut i algú l'ha mort.
I no dic que tothom sigui com mon cunyat, només que no tothom actua igual. i per això deia que les generalitzacions són injustes.
Algú pot posar la mà al foc que mai CAP boletaire no ha embrutat mai el bosc? Amb les congestions que hi ha ara per anar a caçar bolets! Estic segur que algú hi deu haver que hagi deixat una ampolla, un paper de plata d'algun entrepà, etc. I això no vol dir que tots els boletaires actuïn igual, no?
Doncs el mateix pels caçadors. No tots s'emborratxen quan van a caçar ni disparen contra els qui fan activitats de senderisme ni totes les coses que s'han dit per aquí.
i per cert, els sentiments passionals, com ara l'odi, no acostumen deixar fer anàlisis gaire raonades.
Salut!
|
|
|
|
|
En línia
|
Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès)
|
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 3413

Termi-meteo... :P
|
Jo penso que els caçadors són salvatges, insessibles, assassins, torturadors, depravats, depredadors, carronyers, perversos, maníacs, obsessos i molts qualificatius més que ja serien insults i me´ls callo. Els odio i no crec que cap caçador pugui ser bona persona. Les generalitzacions sempre són injustes. D'una experiència particular fer-ne una llei general és molt perillós. El meu cunyat va ser durant 5 anys caçador. Em costa imaginar-me'l com un "salvatge, insensible, assassí, torturador, depravat, depredador, carronyer, pervers, maníac, obsès". No he conegut mai ningú que s'estimi més els animals que ell. Potser per això només es dedicava al senglar. En matava algun de tant en tant, el portava a casa i ens el menjàvem, el que sobrava ho congelàvem, no sé,... tot força natural. Trobo que més natural que la carn que ve de l'escorxador. Pensem que tots hem menjat carn i l'animal que ens estem menjant ha nascut, crescut i algú l'ha mort. I no dic que tothom sigui com mon cunyat, només que no tothom actua igual. i per això deia que les generalitzacions són injustes. Algú pot posar la mà al foc que mai CAP boletaire no ha embrutat mai el bosc? Amb les congestions que hi ha ara per anar a caçar bolets! Estic segur que algú hi deu haver que hagi deixat una ampolla, un paper de plata d'algun entrepà, etc. I això no vol dir que tots els boletaires actuïn igual, no? Doncs el mateix pels caçadors. No tots s'emborratxen quan van a caçar ni disparen contra els qui fan activitats de senderisme ni totes les coses que s'han dit per aquí. i per cert, els sentiments passionals, com ara l'odi, no acostumen deixar fer anàlisis gaire raonades. Salut! Si tothom fos com el teu cunyat segurament en Vacarissana no hauria iniciat aquest tòpic. Sempre hi ha gent per tot i a totes bandes, en el meu cas m'he queixat molt de la falta de sensibilitat i d'humanitat (de 50000 "persones" a l'any a Espanya vers els seus "estimats" gossos...). Tu pots comprovar també com m'he queixat dels que embruten els boscos i les ciutats... Tot i això, cal tenir present però, que no és el mateix tenir un paper de plata a la mà que un arma. Algun dia també hauríem de parlar dels "assassins en potència" al volant d'un cotxe (pot matar tant com un arma), això en un altre tòpic.
I sí, tens raó, massa passió hi ha en aquest tòpic!
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
JordiGPS
Cumulus Humilis

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 438

Lo millor
|
Anècdota desagradable però real Nº2
En un tranquil i petitíssim poble del Pallars Jussà que m´estimo molt a pesar d´alguna de la seva gent ...
Un dels assenyats caçadors del poble, un vellet de 70 anys, caçador de tota la vida, i que potser no ha sortit mai del Pallars (ho dic perquè no se´l tatxi de "kamaco") ...
Un dia apareix al bar de poble, vacil.lant i enorgullit que s´ha carregat a una de les dues àguiles que habitan a l´entorn i la resta del bar el felicita, menys el meu sogre que li va dir de tot.
Segurament també deu ser la segona excepció, i la resta de assenyats caçadors mai farien una cosa així ...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pèlag
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
|
La caça, que sempre ha estat una necessitat.... ara esdevé un anomenat 'esport de muntanya', tot adornat amb una falsa ecologia i amor per la natura i els animals. Cert que no hem de generalitzar. Hi ha molts caçadors que són grans sers humans i caçen peçes que després es menjen i aprofiten allò que dona la caça, no com altres que només disparen per adornar alguna paret. No es pot generalitzar, és cert. Però no oblidem que matar qualsevol animal ens posa a la part més alta de la cadena alimentària..... i jo no em considero cap 'màxim depredador'. No pertanyo, si més no a aquesta nova raça. I qui digui que ho soc perque menjo carn.... que s'estalvïi la demagògia, si us plau. Les coses al seu lloc. Repeteixo: no em sento ni tranquil ni a gust en un bosc amb gent amb armes. Què voleu que us digui.... no estic tranquil. No per l'arma.... sino per els que les porten... que no sé a quin esglaó de la cadena alimentària hi són...  Però això és una altra cosa. Tu critiques a una mena de gent que no crec que representi al conjunt dels caçadors. I això és diferent a criticar a tothom que dedica una part del seu temps a caçar.
Com s'ha dit també, el plom que deixa la cacera, o el perill que pot comportar que hi hagi gent amb armes pel bosc amb massa falera per apretar el gallet, o temes de biodiversitat, són problemes que patim tots, ens agradi o no la caça. I que es poden debatre.
Però els insults gratuïts i el menypreu cap als qui duen a terme aquesta activitat crec que tenen difícil justificació.
Per cert, a mi no m'agrada la caça ni m'ha agradat mai. 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
JordiGPS
Cumulus Humilis

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 438

Lo millor
|
Anècdota desagradable però real Nº 3
En un tranquil i petitíssim poble del Pallars Jussà que m´estimo molt, a pesar d´alguna de la seva gent ...
El pastor del poble (amb permís d´armes), ha tingut diversos judicis per amenaçar amb escopeta en discussions, i fa anys que els mossos d´escuadra els hi han retirat. Normalment les portava al cotxe, i crec que encara en deu portar.
En el mateix poble, l´actual alcalde (amb permís d´armes), també li han estat retirades per amenaçar a altres persones. Té algun judici pendent al respecte.
Deu ser la tercera excepció i la resta de caçadors no utilitzen mai les armes per amenaçar ningú en cas de discussió.
Tinc algunes anècdotes més com aquestes ...
Segurament tinc mala sort i m´he topat amb els pitjors caçadors. Potser els demés son modèlics com a persones.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pèlag
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
|
Jo penso que els caçadors són salvatges, insessibles, assassins, torturadors, depravats, depredadors, carronyers, perversos, maníacs, obsessos i molts qualificatius més que ja serien insults i me´ls callo. Els odio i no crec que cap caçador pugui ser bona persona. Les generalitzacions sempre són injustes. D'una experiència particular fer-ne una llei general és molt perillós. El meu cunyat va ser durant 5 anys caçador. Em costa imaginar-me'l com un "salvatge, insensible, assassí, torturador, depravat, depredador, carronyer, pervers, maníac, obsès". No he conegut mai ningú que s'estimi més els animals que ell. Potser per això només es dedicava al senglar. En matava algun de tant en tant, el portava a casa i ens el menjàvem, el que sobrava ho congelàvem, no sé,... tot força natural. Trobo que més natural que la carn que ve de l'escorxador. Pensem que tots hem menjat carn i l'animal que ens estem menjant ha nascut, crescut i algú l'ha mort. I no dic que tothom sigui com mon cunyat, només que no tothom actua igual. i per això deia que les generalitzacions són injustes. Algú pot posar la mà al foc que mai CAP boletaire no ha embrutat mai el bosc? Amb les congestions que hi ha ara per anar a caçar bolets! Estic segur que algú hi deu haver que hagi deixat una ampolla, un paper de plata d'algun entrepà, etc. I això no vol dir que tots els boletaires actuïn igual, no? Doncs el mateix pels caçadors. No tots s'emborratxen quan van a caçar ni disparen contra els qui fan activitats de senderisme ni totes les coses que s'han dit per aquí. i per cert, els sentiments passionals, com ara l'odi, no acostumen deixar fer anàlisis gaire raonades. Salut! Si tothom fos com el teu cunyat segurament en Vacarissana no hauria iniciat aquest tòpic. Sempre hi ha gent per tot i a totes bandes, en el meu cas m'he queixat molt de la falta de sensibilitat i d'humanitat (de 50000 "persones" a l'any a Espanya vers els seus "estimats" gossos...). Tu pots comprovar també com m'he queixat dels que embruten els boscos i les ciutats... Tot i això, cal tenir present però, que no és el mateix tenir un paper de plata a la mà que un arma. Algun dia també hauríem de parlar dels "assassins en potència" al volant d'un cotxe (pot matar tant com un arma), això en un altre tòpic. I sí, tens raó, massa passió hi ha en aquest tòpic!  Home no sé què dir-te sobre el motiu del tòpic. Això és el que ha dit:
"ja fa dues setmanes que sento trets de cartutxos i perdigons de plom pels nostres boscos!!!!!!!
no podrien deixar els nostres bonics animalons tranquils? no podrien ficar-se a les clavagueres urbanes a disparar contra les rates de ciutat?
==== L'únic que fan és desequilibrar els ecosistemes, trencar les cadenes tròfiques i introduir espècies genèticament impures per al seu gaudi d'assessinar i fer sang,.....el problema dels senglars l'han creat ells ...i ara ens han de salvar, juas no puc més"
Jo entenc que si tot el que diu en Vacarissana és cert, i el problema és aquest el que s'hauria d'haver dit és que cal prohibir l'activitat pq és nociva pels ecosistemes, per les cadenes tròfiques perquè genera problemes de sobrepoblació de senglars ( ) i perquè és perillos pels qui gaudeixen del bosc.
Però no!
el tòpic ha evolucionat a acusar als caçadors de "males persones". 
Si realment és cert el que diu, cal posar l'ènfasi en dir que es reguli molt més la caça o que es prohibeixi, però no tirar merda sobre la gent. No?
Salut!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Gènere: 

|
En un tranquil i petitíssim poble del Pallars Jussà que m´estimo molt, a pesar d´alguna de la seva gent ...
El pastor del poble (amb permís d´armes), ha tingut diversos judicis per amenaçar amb escopeta en discussions, i fa anys que els mossos d´escuadra els hi han retirat. Normalment les portava al cotxe, i crec que encara en deu portar.
En el mateix poble, l´actual alcalde (amb permís d´armes), també li han estat retirades per amenaçar a altres persones. Té algun judici pendent al respecte.
Deu ser la tercera excepció i la resta de caçadors no utilitzen mai les armes per amenaçar ningú en cas de discussió.
Segurament tinc mala sort i m´he topat amb els pitjors caçadors. Potser els demés son modèlics com a persones.
Amb el pedasuuuu GPS que tens només t'hauries de trobar amb les floretes del camp home...
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
Pèlag
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
|
Quants exemples de conductors perillosos, que no respecten als altres, que insulten, que provoquen accidents, que han provocat morts podríem trobar?
Molts més de 3.
Això vol dir que tots els conductors són com els milers d'exemples que entre tots podríem trobar?
Jo crec que no.
Tu t'has trobat amb exemples de gent que fa servir les armes per amenaçar la gent. Amb gent que ha matat una espècie protegida (això és que entenc, pq em sembla que no ho especifiques) i potser més exemples desagradables.
Per aquestes experiències creus encara que tothom actua igual?
Jo no dic que els caçadors siguin unes bellíssimes persones, només dic que són tan o més desgraciats que la resta de la gent. N'hi ha de malalts, psicòpates, rambos, però també n'hi ha que no ho són.
Igual que en la carretera, com tot. Igual que a la vida mateixa.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Gènere: 

|
Jo penso que els caçadors són salvatges, insessibles, assassins, torturadors, depravats, depredadors, carronyers, perversos, maníacs, obsessos i molts qualificatius més que ja serien insults i me´ls callo. Els odio i no crec que cap caçador pugui ser bona persona. Les generalitzacions sempre són injustes. D'una experiència particular fer-ne una llei general és molt perillós. El meu cunyat va ser durant 5 anys caçador. Em costa imaginar-me'l com un "salvatge, insensible, assassí, torturador, depravat, depredador, carronyer, pervers, maníac, obsès". No he conegut mai ningú que s'estimi més els animals que ell. Potser per això només es dedicava al senglar. En matava algun de tant en tant, el portava a casa i ens el menjàvem, el que sobrava ho congelàvem, no sé,... tot força natural. Trobo que més natural que la carn que ve de l'escorxador. Pensem que tots hem menjat carn i l'animal que ens estem menjant ha nascut, crescut i algú l'ha mort. I no dic que tothom sigui com mon cunyat, només que no tothom actua igual. i per això deia que les generalitzacions són injustes. Algú pot posar la mà al foc que mai CAP boletaire no ha embrutat mai el bosc? Amb les congestions que hi ha ara per anar a caçar bolets! Estic segur que algú hi deu haver que hagi deixat una ampolla, un paper de plata d'algun entrepà, etc. I això no vol dir que tots els boletaires actuïn igual, no? Doncs el mateix pels caçadors. No tots s'emborratxen quan van a caçar ni disparen contra els qui fan activitats de senderisme ni totes les coses que s'han dit per aquí. i per cert, els sentiments passionals, com ara l'odi, no acostumen deixar fer anàlisis gaire raonades. Salut! Si tothom fos com el teu cunyat segurament en Vacarissana no hauria iniciat aquest tòpic. Sempre hi ha gent per tot i a totes bandes, en el meu cas m'he queixat molt de la falta de sensibilitat i d'humanitat (de 50000 "persones" a l'any a Espanya vers els seus "estimats" gossos...). Tu pots comprovar també com m'he queixat dels que embruten els boscos i les ciutats... Tot i això, cal tenir present però, que no és el mateix tenir un paper de plata a la mà que un arma. Algun dia també hauríem de parlar dels "assassins en potència" al volant d'un cotxe (pot matar tant com un arma), això en un altre tòpic. I sí, tens raó, massa passió hi ha en aquest tòpic!  Home no sé què dir-te sobre el motiu del tòpic. Això és el que ha dit: "ja fa dues setmanes que sento trets de cartutxos i perdigons de plom pels nostres boscos!!!!!!! no podrien deixar els nostres bonics animalons tranquils? no podrien ficar-se a les clavagueres urbanes a disparar contra les rates de ciutat? ==== L'únic que fan és desequilibrar els ecosistemes, trencar les cadenes tròfiques i introduir espècies genèticament impures per al seu gaudi d'assessinar i fer sang,.....el problema dels senglars l'han creat ells ...i ara ens han de salvar, juas no puc més" Jo entenc que si tot el que diu en Vacarissana és cert, i el problema és aquest el que s'hauria d'haver dit és que cal prohibir l'activitat pq és nociva pels ecosistemes, per les cadenes tròfiques perquè genera problemes de sobrepoblació de senglars (  ) i perquè és perillos pels qui gaudeixen del bosc. Però no! el tòpic ha evolucionat a acusar als caçadors de "males persones".  Si realment és cert el que diu, cal posar l'ènfasi en dir que es reguli molt més la caça o que es prohibeixi, però no tirar merda sobre la gent. No? Salut! Era lògic però, pensar que en un moment o altra derivaria cap a on ha derivat.
Quan jo era petit, jugant amb un pal d'escombra intentant tirar a terra un dels molts falciots que passen per davant del meu balcó a la primavera, vaig tocar un i el vaig matar. Allò em va "autoregular" per sempre més. No va caler ni la bronca dels pares ni res. Si vols li dic polícia... doncs el meu "polícia interior" em va fer veure el que havia fet. No tenia ni deu anys... En canvi, hi ha que gaudeix del patiment aliè quant als animals... i ja no parlo del vídeo que he penjat. Parlo simplement de disparar contra un animal. Cadascú faci amb la seva consciència el que vulgui sempre que no envaeixi l'espai de llibertat de la resta.
I sincerament, em sento millor plorant que gaudint, de debó.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|