Autor
|
Tema: No ho soporto .... la cacera (Llegit 7907 vegades)
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2400

|
Veig que hi ha una diversitat d'opinions que potser també venen donades per les diferències en el territori, població de senglars i nombre de caçadors/batudes.
A la Garrotxa, Osona, Guilleries, ... abunda el senglar. Potser perquè hi té molt menjar: aglans (de roure i alzina), fages o fatjons (els fruits del faig), castanyes, ... i molt lloc per amagar-s'hi.
Les experiències que ha anat dient l'Olotí les comparteixo casi al 100% per el que fa al Cabrerès (o Collsacabra).
Potser en altres zones és diferent.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5232

Informàtic desaprofitat
|
Primer de tot:
Sóc família de caçadors, però jo n'estic totalment en contra. Que quedi clar.
Però esteu fotent tots els caçadors a un mateix sac. Hi ha caçadors que esmorcen al bosc amb "bocatas" i no amb forquilla i ganivet. I amb un refresc o aigua no amb una ampolla de vi.
I jo distingiria dos tipus de caçadors. Els "normals" i els senglaners.
Els senglaners són els únics que disparen amb bala, per què és l'unica munició que fot fer alguna cosa a una bèstia de potser més de 100 kg. Tu li fots un tret amb bala a una perdiu i sembla que juguis al Duke Nukem.
Els "normals", Bueno... un temps abans de la temporada repoblen arees amb animalons per anar-los a caçar després.
Que estimen la muntanya?... Sí (almenys els que jo conec, i en són uns quants) Que estimen als animals?... Depen de l'animal Que és un esport bèstia i que el prohibiria?... Sí Que molts caçadors són boletaries?... Sí (normalment un caçador-boletaire no va mai al bosc a per bolets ni un dijous, ni un dissabte ni un diumenge. Per què serà?)
El meu pensament: Si tenen ganes de fotre "tiros" que vagin al "tiro al plat" o a la fira a trencar escuradents o tirar boletes!!
No m'enrollo més. És un tema molt difícil.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6820
|
Primer de tot: Sóc família de caçadors, però jo n'estic totalment en contra. Que quedi clar. Però esteu fotent tots els caçadors a un mateix sac. Hi ha caçadors que esmorcen al bosc amb "bocatas" i no amb forquilla i ganivet. I amb un refresc o aigua no amb una ampolla de vi. I jo distingiria dos tipus de caçadors. Els "normals" i els senglaners. Els senglaners són els únics que disparen amb bala, per què és l'unica munició que fot fer alguna cosa a una bèstia de potser més de 100 kg. Tu li fots un tret amb bala a una perdiu i sembla que juguis al Duke Nukem. Els "normals", Bueno... un temps abans de la temporada repoblen arees amb animalons per anar-los a caçar després. Que estimen la muntanya?... Sí (almenys els que jo conec, i en són uns quants) Que estimen als animals?... Depen de l'animal Que és un esport bèstia i que el prohibiria?... Sí Que molts caçadors són boletaries?... Sí (normalment un caçador-boletaire no va mai al bosc a per bolets ni un dijous, ni un dissabte ni un diumenge. Per què serà?) El meu pensament: Si tenen ganes de fotre "tiros" que vagin al "tiro al plat" o a la fira a trencar escuradents o tirar boletes!! No m'enrollo més. És un tema molt difícil. I per envolicar més la troca... caçadors = toreros? (matar per demostrar? ) 
Algo que encuentro más aberrante que la propia caza...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
JordiGPS
Cumulus Humilis

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 438

Lo millor
|
Cada any s´aboquen 5000 tones de plom en forma de perdigons a l´estat espanyol. Adjunto un enllaç on explica els efectes nocius del plom, sobre l´ecosistema. Sembla que el tema es especialment greu a les terres del Ebre on el plom contamina el subsol de les plantacions d´arròs. També explica els efectes nocius sobre algunes aus que perden capacitat de volar, etc, etc.
Si algu ho vol llegir, a la pàgina 5 del PDF.
http://www.bib.uab.es/pub/autonoma/full134.pdf
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 

Informàtic desaprofitat
|
Roberto, es así, los propios cazadores van a soltar perdices i faisanes (de granja, claro) un tiempo antes que empiece la temporada.
Dicen que estan un tiempo para aclimatarse i después, los animalitos solitos, se esparcen por el bosque.
JODER! si después van a cazarlos al mismo sitio donde los soltaron. 
No sabeis la de discusiones que he tenido.
Y conozco a gente que le ha pegado un tiro a un compañero de caceria pensándose que era un animal.
Yo iba en BTT i en época de caceria decidimos ir a zonas prohibidas para cazadores. Es un peligro. Y se lo que es que te caigan los perdigones encima.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
JordiGPS
Cumulus Humilis

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 438

Lo millor
|
Només una anècdota desagradable però real.
Fa uns pocs anys, en una activitat programada de excursió de senderisme d´una entitat a la que pertanyo, una ruta de GR cap a Poblet. 2 Autocars amb unes 100 persones teniem previst fer un recorregut planejat, amb la mala sort que coincidim amb la cacera del senglar.
Només topar-nos amb els caçadors, ens comencen a insultar i a cridar demanant-nos(potser es que només saben expressar-se d´aquesta manera) que marxéssim de la zona.
La cosa evidentment no era factible doncs l´activitat s´havia de fer, i no es podia variar i l´autocar ens esperaba al final del recorregut.
Diàleg discussió entre organitzadors i el escamot armat. No hi ha acord. Es decideix seguir endavant, procurant marxar el més ràpid possible. Intercanvi d´insults.
Ens disparen a l´aire per espantar-nos (a nosaltres i als senglars). Intercanvi d´insults i acolloniment general.
Un detallet més. En arribar al final de recorregut, vam trobar 2 gossos caçadors abandonats.
Segur que no tots deuen ser així .... !!! ens deuríem topar amb l´excepció, els demés deuen ser molt més educats i dialogants ...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6820
|
Roberto, es así, los propios cazadores van a soltar perdices i faisanes (de granja, claro) un tiempo antes que empiece la temporada. Dicen que estan un tiempo para aclimatarse i después, los animalitos solitos, se esparcen por el bosque. JODER! si después van a cazarlos al mismo sitio donde los soltaron.  No sabeis la de discusiones que he tenido. Y conozco a gente que le ha pegado un tiro a un compañero de caceria pensándose que era un animal. Yo iba en BTT i en época de caceria decidimos ir a zonas prohibidas para cazadores. Es un peligro. Y se lo que es que te caigan los perdigones encima. Sí sí... ya sé que es así... por eso me horrorizo. Encuentro penoso que los suelten para luego pegarle un tiro a un bicho atontado.
Pero lo peor y ya lo he comentado en un mensaje anterior es que suelen ser especies diferentes a las nuestras y que algunos de los que consiguen sobrevivir se reproducen con los autóctonos y contaminan geneticamente nuestras poblaciones.
Y lo más gracioso de todo es que se enorgullecen de ser ellos los que repueblan el monte cada año con miles de animales.... PERO JODER !! si no hace falta repoblar, lo que hace falta es no matar... y ya verás como ellos solos se recuperan...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 

Informàtic desaprofitat
|
I tant si és real. És el que passa quan vas a bosc un dia de cacera i espantes els animalons!
Així són molts (no tots) els senglaners.
Alguns són com la màfia.
Nosaltres amb bici; ànims i "vinga macos que falta poc" no ens ho deien. Ara enrecordar-se de la mare o fer baixar algun sant....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3623

Doncs això...!
|
Algú que va amb un arma a la mà mai és innocent.
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
|