Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Disminució dels dies de boira? (Llegit 166 vegades)
|
podi
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 130
|
Hola a tothom. Ara fa un mes aproximadament, en una xerrada que feia el Francesc Mauri a Sant Boi, es va comentar, parlant sobre el canvi climàtic, que quan va inaugurar-se el tram de l'AP7 que va del Papiol a Cerdanyola (passa per Rubí, Bellaterra, Sant Cugat...) per tal d'evitar Barcelona, hi havia rètols que advertien de la posible presència de boires i que de feia un temps aquests rètols ja no hi eren i que això era perquè les boires havien disminuït als darrers anys i que això podria ser un dels molts indicadors que la temperatura no baixava tant i no arribaven a formar-se tantes boires com en altres temps.
Després d'un mes d'haver sentit això i no haver-hi pensat més, avui m'he preguntat, amb l'aparició de boires a la platja de Barcelona anit, si no serà més aviat que les situacions que afavoreixen boires a l'interior (anticiclons que porten calmes) es donen en menor mesura que abans, havent-nos de preguntar llavors el perquè es donen menys que abans.
I també podria ser que la proliferació urbanística de la zona fos en part la responsable que les boires, sobretot les febles, puguin haver disminuït?
...i, realment, hi ha ara menys dies de boira que abans? Què en penseu?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7222
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
A Girona cada cop hi ha menys boira. I això que la pressió atmosfèrica no ha canviat des de 1911 (jo tinc el llistat de 1100 mesos i la seva pressió mitjana), ho sigui, no és per un canvi de situacions sinòptiques. Potser és per la illa de calor urbana, a l´aeroport hi ha 56 dies de boira a l´any (1971-2000), a Girona sols 15 els últims 8 anys, i abans (1911-1990) 40 dies.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
Pàgines: [1]
|
|
|
|
|