Autor
|
Tema: Temporada boletaire 2006/2007 (Llegit 55739 vegades)
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8544

|
Aneu en Compte aixó no són múrgoles, són bolets de greix en català, Gyromitra Esculenta, són tòxiques en cru, fins i tot mortals, encara que en certs llocs cuites se les mengen...però jo ho desaconsello totalment.....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8544

|
aquestes són de la setmana pasada, si que són múrgoles......mira la diferència que hi ha....
|
|
|
|
|
camagroc
Estrat

Desconnectat
Missatges: 19
|
hola a tots els malats/es que estan embogits pels bolets!!! jo soc un d´ells ho confesso.tinc el meu llibre de bitàcores sobre els bolets,el lloc,l´època,vaja tot però ja sabem que si no plou,no hi ha res a fer.bé doncs us explico que vaig començar farà 5 anys .el 2002 va ser un dels millors que vaig caçar un munt de rovellons al penedès.m´he anat especialitzant hi harà ja reconec 22 espècies,vaja després de mirar mil llibres i fer un curset !!!!el 2004 vaig collir molts camagrocs al moianès,i l´any passat vaig collir sis cabassos grans de trompetes de la mort!!!! ara bé no sempre tenim sort!!! però sempre ho intentem!!!!
dins de casa meu tinc un armari exclusivament a bolets,tan secs com en conserva.
m´agradaria saber si algú li agradaria intercanviar bolets.
aviam si us animeu!!!!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 14529

|
L'altre dia per St Mateu vaig trobar-me uns quants boletus d'aquells vermells que fan tanta pudor, que tenen forma de reixa esfèrica 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
camagroc
Estrat

Desconnectat
Missatges: 19
|
ahir a la tarda,vaig anar en un bosc d´alzina surera aquí a l´empordà,i tot estava bastant sec,doncs per sorpresa meva vaig trobar una munió de llores verdes i cualbres morades!!  ja podré fer una bona truita!!!
i em sembla a mi que si no plou passaré d´anar al ripollès a caçar múrgoles la setmana vinent,ja m´agradaria trobar-ne una ni que fos,només per saber què és trobar-les!!!
sort a tots!!!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1907

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
Bones, desprès de 4 dies trescant per la serra litoral us he de dir que no hi ha bolets com a la tardor, però que de tant en tant m'han sorprès algunes espècies mès pròpies de finals de setembre....Maresme... va, cota 300 prop del Montnegre: 
Apagallums, paraigua, coloma, paloma, cogomella....n'hi ha força Quagres, puagres o qualgres marrons i blanques, tipus llora. 1 pebràs 2 mollerics gruixuts, en forma de ceps 2 xampinyols campester 1 amanita falloides 1 amanita panterina uns de petits semblans a carreretes o moixernons, però no els identifico Bola de neu
si anés plovent i poca calor...la progressió és que aviat sortiran algun reig i rovelló
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|