Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
22 Novembre de 2008, 02:10:36
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Dibuix de llum (Tramuntana-Maria)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Temporada boletaire 2006/2007
« anterior següent »
Pàgines: 1 ... 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 ... 190 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Temporada boletaire 2006/2007  (Llegit 55720 vegades)
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 8544

Re: Temporada boletaire 2006/2007
« Resposta #190 en: 24 Març de 2006, 16:02:25 »

hola soc nou, fa 2 dies passejant amb el gos vaig trobar uns bolets que crec que son les murgules pero no estic segur, ni ha alguna que si asembli i sigui nociva? Per les fotos que he vist als llibres que tinc semblen identiques, només que son més clares, pode perque tot just havia plogut el cap de setmana... per cert avui n'he agafat 8 més al mateix lloc i man dit que les murgules on surten, n'hi ha moltes...
posa una foto i et dic que son... i digues on les has trovat, vull dir en quein tipus de bosc etc....(no posis el nom del bosc que te les agafen totes... Grin Grin Grin)

en privat si que pots eh Gironi84 
En línia
Gironi84
Estrat
*

Missatges: 10

« Resposta #191 en: 24 Març de 2006, 17:27:22 »

Ei merci per l'interes! Doncs ara mateix no tinc cap fotu pq tinc la camera fotuda y en reparació pero quan arribi a casa intentare fer unes captures amb la webcam a veure com surten... El lloc no el dire pas, soc jove pero no soc beneit  el lloc es ben curios, aprop dun riu.. envoltat de alzines i matolls, per cert avui n'han sortit més al mateix lloc pero mes petites, a vere si hi penso i aquesta nit faig les captures  Grin
En línia
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #192 en: 24 Març de 2006, 17:32:22 »

es un lloc típic de les múrgoles a prop dels rius.... Wink
En línia
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #193 en: 24 Març de 2006, 17:34:27 »

son similars a aquestes?

En línia
Gironi84
Estrat
*

Missatges: 10

« Resposta #194 en: 24 Març de 2006, 17:45:37 »

Si aixo he llegit tant per internet com en un parell d llibres que corren per casa, pero encara estic sorprés, la tardor pasada em vaig iniciar en el món dels bolets sense tenirne ni faba i ja en conec apart dels tipics rovellons i pinetells (per cert aquest any escassos), rossinyols, ceps, trompetes, ou de reig, les rosades aquelles que no me'n recordo del nom i ara que em feia a la idea que fins la tardor que be res, en un passeig em trobo bolets a la primavera 

Ostiesssssss i tant que son com aquesta Bigstorm, ni havien de podrides mes taronges la part alta pero suposo que seria causa de l'aigua d'aquets dies, quan arribi a casa li faig un parell de captures a les més grans, ara nire a treballaré una mica, que per aixo em paguen   Roll Eyes i moltisimes gracies!!!
En línia
boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2546

« Resposta #195 en: 24 Març de 2006, 17:54:41 »

Si aixo he llegit tant per internet com en un parell d llibres que corren per casa, pero encara estic sorprés, la tardor pasada em vaig iniciar en el món dels bolets sense tenirne ni faba i ja en conec apart dels tipics rovellons i pinetells (per cert aquest any escassos), rossinyols, ceps, trompetes, ou de reig, les rosades aquelles que no me'n recordo del nom i ara que em feia a la idea que fins la tardor que be res, en un passeig em trobo bolets a la primavera 

Ostiesssssss i tant que son com aquesta Bigstorm, ni havien de podrides mes taronges la part alta pero suposo que seria causa de l'aigua d'aquets dies, quan arribi a casa li faig un parell de captures a les més grans, ara nire a treballaré una mica, que per aixo em paguen   Roll Eyes i moltisimes gracies!!!

Vigila, que son tòxiques !    (....... quan son crues,  Grin Grin Grin )

Evil enveja que tenim alguns  Evil )
En línia
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #196 en: 24 Març de 2006, 18:02:37 »

Boira, jo en tinc un quilo i mitg secs de fa dos anys    al preu que van als mercats i "supers" em sortiria més a conte vendre'ls... Tongue

gironi el Boira te rao, en cru o poc cuinats poden ser tòxics, ves en compte, es millor asecar-los, a més guanyen qualitat en gust.. Wink

En línia
boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2546

« Resposta #197 en: 24 Març de 2006, 18:28:23 »

Boira, jo en tinc un quilo i mitg secs de fa dos anys    al preu que van als mercats i "supers" em sortiria més a conte vendre'ls... Tongue

gironi el Boira te rao, en cru o poc cuinats poden ser tòxics, ves en compte, es millor asecar-los, a més guanyen qualitat en gust.. Wink

Deu n'hi dó Bigstorm. Potser si que faries negoci.

Jo no mi dedico gaire, per no dir gens, als bolets de primavera. Mai me'ls he pres gaire en sèrio i segur que ha sigut perquè mai n'he trobat gaire.... i quan he anat a remenar boscos cremats no ha sigut el dia i només m'he embrutat, etc. etc.

Poques i casualment, anant a caminar.

Un amic meu també va trobar moltes múrgules fa 2 anys, però si dedica moltes hores de molts dies, i és clar, quan surten ell és allà.

He estat buscant una foto que tenia d'un americà amb un pick-up ple fins dalt de mùrgules ("morels") per posar-la aquí, però tampoc le trobat.

En línia
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #198 en: 24 Març de 2006, 18:46:30 »

ja la conec aquesta foto...als estats units la múrgola es com aqui el rovelló.... Wink
En línia
Boletaire jubilat
El mal sempre guanya.
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2709

« Resposta #199 en: 24 Març de 2006, 18:49:51 »

Bones gent

Pregunta en general:

Per el que veig es un bolet que la gent en troba una claparada i en fa 15 o 20 en general.... així que asssecarlo i esperar a tenirne un bon grapat 1 o 2 kg per a ferles o per a portarles a un restaurant si fos el cas seria una bona politica a seguir suposo.

Aquí surt el dubte.... com es sequen perque no es facin malbe? m´han dit que posantles a airejar en un lloc sec i sense que toquin gaire enlloc... com si les posessis sobre una graella o enreixat per evitar que es facin malbe... No ho he vist fer... es correcte?

Quin aspecte agafen un cop seques? Com es sap si estan correctes o s´han fet malbe?

Es tornen a rehidratar si les poso en aigua?

Perden gaire pes? El recuperen al rehidratar?

Vejam si aquest cap de setmana tenim tots plegats una mica de sort : )

En línia
Pàgines: 1 ... 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 ... 190 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió