Autor
|
Tema: Temporada boletaire 2006/2007 (Llegit 55864 vegades)
|
Boletaire jubilat
El mal sempre guanya.
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2709

|
I aquí la res ta de la collita..........
La caminada no ha estat dura... però s´ha disfrutat molt . El pirineu està excel.lent : )
|

foto2.JPG (141.71 KB, 728x546 - vist 153 vegades.)
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Boletaire jubilat
El mal sempre guanya.
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat

|
I una mica més de zoom al bolet desconegut...
|

foto3.jpg (159.59 KB, 1030x667 - vist 154 vegades.)
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nipnip
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 129

|
Ironboletaire 2007 – Segona temporada - Etapa 2 - (light)i 1 plata de.....  .... diriem que són xampinyons/camperols però no ho sabem del tot segur. Són blancs i testos, fan un color rosat quan els talles i sembla que les lamines són rosades/blanques de joves i més negres/marrons de vells.... quan son joves tenen un tel a sota les làmines de color blanc que perden al fer-se grans. El bolet del barret es estriat. Agraïriem un cop de mà en la seva identificació : ) Ajuntem fotos per a facilitar-la. Hola Olotí, doncs sí que crec que es tracta de xampinyons. Bolet blanquinós o marronós, amb tel i/o anella i làmines rosades o marrons = xampinyó. Si la làmina és blanca, vigileu perquè té números per ser una Amanita, i n'hi ha varietats de farineres bordes (A. phalloides) que tenen el barret blanc i no verdós...
Ull també perquè, si la làmina ja s'ha ennegrit, vol dir que bo i ser un xampinyó ja és massa vell, i per tant no és massa aconsellable que us el mengeu.
Salut i ironboletaires!!!
Jo, quan pugui i la família em deixi, ja us demanaré si voleu algú més vell i cascat amb vosaltres.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
nipnip
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 129

|
Podria ser Agaricus silvaticus (rubiol) o A. haemorrhoidarius. En tots dos casos la carn envermelleix al tall. El rubiol l'he arribat a trobar.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Boletaire jubilat
El mal sempre guanya.
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat

|
Ironboletaire 2007 – Segona temporada - Etapa 2 - (light)i 1 plata de.....  .... diriem que són xampinyons/camperols però no ho sabem del tot segur. Són blancs i testos, fan un color rosat quan els talles i sembla que les lamines són rosades/blanques de joves i més negres/marrons de vells.... quan son joves tenen un tel a sota les làmines de color blanc que perden al fer-se grans. El bolet del barret es estriat. Agraïriem un cop de mà en la seva identificació : ) Ajuntem fotos per a facilitar-la. Hola Olotí, doncs sí que crec que es tracta de xampinyons. Bolet blanquinós o marronós, amb tel i/o anella i làmines rosades o marrons = xampinyó. Si la làmina és blanca, vigileu perquè té números per ser una Amanita, i n'hi ha varietats de farineres bordes (A. phalloides) que tenen el barret blanc i no verdós... Ull també perquè, si la làmina ja s'ha ennegrit, vol dir que bo i ser un xampinyó ja és massa vell, i per tant no és massa aconsellable que us el mengeu. Salut i ironboletaires!!!
Jo, quan pugui i la família em deixi, ja us demanaré si voleu algú més vell i cascat  amb vosaltres. Gràcies nipnip! Davant el dubte de dret a la basura!! Espero poder anar fent ironboletaires i avisar per qui vulgui venir: )
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Boletaire jubilat
El mal sempre guanya.
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat

|
Mal temps pels bolets... sense pluja, vent i calor. Però això poc ens ha de preocupar, perquè de fet les ironboletaires són més caminades que altra cosa i es disfruten tot i no trobar res.
Estic intentant organitzar l´atac a algun pic dels voltants de vallter per dissabte matí. Veurem com tinc el tema amics, xicota....... en funció d´això serà caminadeta en familia o podem muntar una ironboletaire normaleta (a la nit s´ha de fer festa) : D
Si fem alguna cosa que val la pena ja informaré per qui vulgui apuntar-se a caminar una estona i mirar si hi ha algun bolet despistat ,fora de temporada : )
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|