Autor
|
Tema: Temporada boletaire 2006/2007 (Llegit 53483 vegades)
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2357

|
És ben curiós que en un fòrum de meteo, aquest sigui el tòpic més visitat segons les estadístiques. Clar que és un tópic de llarga durada, però ....
|
|
|
|
|
Gerardsants
Cirrus
Desconnectat
Missatges: 1
|
Benvingut Ou de Reig Selvatà ! Felicitats pel primer missatge.
Caldria posar una foto "d´avatar" més petita per agilitzar la carga de la pàgina i no alterar els marges d´aquesta.
Aquest cap de setmana he estat a Sant Maurici... Parc Nacional on no es poden collir bolets.....havia plogut de forma irregular i nomes vaig poder veure 4 o 5 bolets en 2 dies. També és cert que no vam buscar. Això si... hi havien moltes maduixes de bosc i alguns sant joans florits.
En el camí de Sant Maurici a Olot no vaig detectar cap cotxe aparcat en zones sospitoses d´estar buscant bolets.
Comentaris generals de que encara no havien sortit bolets.... i cap a l´oest de que havia plogut poc.
M han cantat que a la transversal de moment no han sortit rossinyols.
Bona ploguda ahir a ripollès, garrotxa..... continuem esperant.
sort
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Albert IB
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2493

|
"Buscando bajo la lluvia" Avui m´ha enganxat la pluja sota una meravellosa fageda.Portava paraigues. Una pluja gruixuda i persistent, amb forta intensitat. Per la soca dels faig baixava l´aigua emulant una cascada que ha perdut la capacitat de provocar el salt. Per la pista els regs anaven portant cada vegada més aigua. El soroll de la pluja i el vent inundava la fageda. La llum cada vegada més escassa. Quan l´aigua dels faigs arribava a terra feia una mena d´espuma. El fang inundava la pista... un mantell de fulles molles amortiguaven els passos.
Durant aquest gran espectacle de la natura he tingut ocasió de quedar xop i també de veure: 1 pet de llop 1 macrolepiota - apagallums 1 peu de rata
I al tornar ........sota la pluja encara intensa... calculo 20 o 30 litre en 30 minuts...... veig un color blanc al marge de la pista. Doncs si... el barret d´un cep jove de cap per munt... menjat per un llimac, que segurament havia caigut del marge. Una cosa molt rara.... però era un ceporro jove... amb l´esponja encara blanca, barret marró fosc. De no estar girat seria impossible haverlo vist... la poca llum i el color del barret calcat al de les fulles seques l´haurien fet impossible. No he trobat el peu.
Potser he recollit el cadaver de l´unic cep que hi havia en tot el bosc... perquè de bolets... ja veieu que no n´hi havia.
Ara.....EStar en una fageda com aquella... sota la pluja , el vent , el soroll de l´aigua i la calma, la solitud...........La veritat és que m´ha animat molt.....i a la fageda no admeten la visa... així que es gratis.
Això si.. m´he posat la samarreta taronja per sobre el polar negre... quan he vist 2 cartutxos de caçador a 1 metre del camí. Desconec si els dies que plou ells fan festa. ; )
Espero animar-vos a agafar el paraigües el proxim dia que plogui i tirar de bosc. Salut i sort.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1680

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
cREC QUE AVIAT COMENÇARÀ LA GRAN FEBRADA DELS BOLETS!!!! 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6586

grrrrrrrrrrrrrrrrrr
|
cREC QUE AVIAT COMENÇARÀ LA GRAN FEBRADA DELS BOLETS!!!!  jojojojo.... fa 20 minuts que has donat el tret de sortida a la febrada dels bolets ; ) Els restaurants del pirineu canten les teves alavances : D ; ) Avui hem fet una join-venture amb en nip nip i la seva familia..... gràcies Hem buscat una miqueta per zones bastant concorregudes i hem trobat 3 ceps joves i 1 rovelló que sortia.... algunes crualgues..... la sensació era de que el bosc estava apunt de començar una gran orgia de bolets. 1800-2000 m aprox. Mollerics sortint en massa.. del tamany d´un cigró, muscaries apunt d´esclatar.... Els de casa han portat també 6 ceps collits a 500 metres. forces cucs. Ja fa 3 dies que estic en prealerta per bolets.... d´aqui a una setmana ja podrem emetre avís d inundacions... just quan començo a treballar 10 hores al dia : ) que bé ... , així no donarás la nota pupulant per la montanya amb camises taronjes ... , es bromaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 
jo el que se fins a dia d´avui, es això ... ni als bacs n´hi ha, espero que el dilluns pogui fer alguna recolecta , al menys donar un "vistasu" ....
hi ha una zona a on n´agradava anar-hi al principi de temporada, la zona de la tuta , però collons alló ara està mes recorregut que les rambles desde la mort del Xirinacs ...
|
|
|
|
|
En línia
|
Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm.... Since 1909
|
|
|
Albert IB
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2493

|
Mal dia el dilluns....... aquest cap de setmana pot ser la guerra al pirineu. I la cosa està molt justa de moment. Jo buscaria alternatives. Imagina que el 3% de gent que mira el temps a tv3 hagi dit... "dissabte i anirem".... 3% de 2.000.000 = 60.000 jojojo Hauran de replantar la gespa com als estadis de futbol.
El dilluns es pot provar sort en bosc caducifoli de mitja muntanya.... crec donaran alegries en breu.
Vejam si fem funcionar els privats perquè entre tots tinguem bons xivatassos cada setmana i poguem carregar : D
Si ... vaig de naranjito perquè tinc poca confiança en la diferencia que suposa un boletarie solitari que va pel bosc sense fer fressa.... que s´ajup a collir bolets o es posa entre boixos.....i un singularis porcus. Poca conya amb això... que anant sol sense fer fressa s´ha de tenir en compte.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
JOS_NbCh
Papa Jos
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Missatges: 613

|
Bon dia,
jo ja he trobat els primers bolets al meu poble, Higueruela, Albacete, va ser el dia 16 d'Agost quan pujaba amb la bici al voltant d'un barranc, vaig veure'l molt verd amb les plujes del 5 i 8 d'Agost (prop dels 80 mm) i vaig buscar un poc, a dos o tres "xopos" vaig trobar un platet pel sopar, però com el dia anava de bici, m'en vaig pujar altra vegada a la bici i no vaig agafar més.
Salut
|
|
|
|
|
|