Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Estiu 2006: Estiu de 6 mesos a Girona capital (Llegit 198 vegades)
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7222
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Aquest any 2006 passarà a la història por tener l´estiu més llarg des de 1884. La temperatura mitjana dels mesos de maig a octubre ha estat superior a 19,5º, es pot considerar estiu (un más escrupoloso diria 20º, en fi...). Aquí las mitjanes del centre de Girona (estació de Moisés): Maig:19,7º (1971-2000, 16,4º) Juny:23,9º (20,4º) Julio:28º (23,4º) Agosto:23,5º (23,3º) Septiembre:22,4º (20,5º) Octubre:+ o - 20º (15,7º) Aquest octubre seguramente serà l´octubre més càlid des de 1884 a Girona, amb 20º de mitjana, l´anterior és l´octubre de 2004 ambn 19,6º. Realmente està fent molta calor aquest octubre, i sobretot no refresca per la nit, no hem bajado de 11º en tot el mes. I el pitjor està per venir, els próxims dies podríem fins i tot superar los 30º el dia de San Narcís (29), cosa que mai ha pasado en una tercera desena de octubre, com a molt, 29º el 1995 y 2001 en una tercera desena. Que opineu, d´aquest estiu tan llarg i calorós?
Aquest any podria ser el más càlid de la història en el centre de Girona amb 17,4º de mitjana, fins ara l´any més càlido es el 2003 con 17,1º. Però és que fins al 2003 la mitjana más alta en un any era de 16,3º el 1997, i des de llavor entonces los hemos superado en 3 años este siglo XXI (2003, 2004 y el 2006). Hi ha un canvi climàtic increïble a Girona des que hem començat el segle XXI, s´ha escalfat la ciutat una barbaritat, tant pel canvi climàtic que afecta tot el planeta com per la illa de calor urbana.
Ja sé que sóc pesat, sempre insistint amb el mateix, però m´avorreixo tant mirant els models que haig d´escriure alguna cosa per esbargir-me.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
|
|
BaixFluvià
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2315

El riu Fluvià al seu pas per Sant Miquel
|
Ostia Gerard! l'illa de calor de Girona de la que sempre parles es confirma amb les meves dades. Jo estic a només 10km en línia recta del mar, just on es comença a trencar la plana de l'Empordà però amb total influència del mar i les meves dades mitjanes des que tinc la Davis (finals de juny), són molt més baixes que les teves.
Juliol: 26,2ºC Agost: 22,8ºC Setembre: 20,3ºC Octubre (fins el 24): 17,8ºC
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7222
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Palma de Mallorca té illa de calor, però també hi ha diferència entre el lloc on està a l´aeroport i on està la ciutat. L´aeroport està en un planer 2 km del mar on refresca molt a la nit i la ciutat en una badia, al cantó del mar on no refresca gaire a la nit. Hi ha 4,5º de diferència en el promig de les mínimes de l´aeroport i la ciutat, és la ciutat d´Espanya on hi ha més diferència entre l´aeroport i la ciutat, però no només és illa de calor urbana, és també diferència de clima.
Diferència en les mitjanes de les mínimes entre aeroport i ciutat (font: el clima de las ciudades españolas i meva font, en el cas de Girona, 1998-2005) Madrid 2,9º Barcelona 2,4º Girona 2,7º Palma de Mallorca 4,5º Saragossa 2º Logroño 1º
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
Pàgines: [1]
|
|
|
|
|