Autor
|
Tema: Freixes vs plumalls (Llegit 2481 vegades)
|
|
|
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6820
|
Benvingut Plomall...
La veritat es que no sé si els vegetals, ja siguin plomalls o freixes (Gènere d'arbres caducifolis de la família de les oleàcies) tenen gaire poder de predicció a llarg termini 
En tot cas, el temps ens treurà de dubtes...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5513

Informàtic desaprofitat
|
Els marges de la riera de davant de casa estan força plens de canyes, i no m'hi havia fixat mai si cada any n'hi ha més o menys.
Però unes preguntes, segons alguns companys, els animals no prediuen res.
Com és que els últims episodis de pluges fortes, les formigues van com boges?
L'any passat, a principis d'octubre, va ser una cosa bestial. Te les trobaves per tot arreu i es veien anar amb "menjar" cap a zones elevades i amb unes "currioles" molt marcades. I tots sabem què va passar els dies 11 i 13, sobretot a la meva zona. Els aiguats més importants que es recorden, amb conseqüències molt desastroses. Vaig obrir un tòpic recordant l'efemèride aquí
Aquest any, m'hi he fixat, amb les formigues, i un parell de dies abans de les pluges més intenses feien "moviments" molt semblants a l'any passat. Llavors han caigut entre 30 i 80 litres en unes hores. Pot estar relacionat?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6820
|
No creo que tenga relación... en estas fechas las hormigas van como locas acumulando grano, en el caso de las Messor, y después de las lluvias hay grandes vuelos nupciales...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
plomall
Estrat

Desconnectat
Missatges: 9

Jo i els meus germans la tardor de 2001
|
Els marges de la riera de davant de casa estan força plens de canyes, i no m’hi havia fixat mai si cada any n’hi ha més o menys.
bé, ja ens passarem per allí, a veure si fem amistats. Nosaltres, els plomalls, tenim trucs per saber quin temps farà i així créixer més o menys. Per aquest hivern ens estem preparant pel fred, ja que hem mirat aquest mapes i això ens fan pensar. El primer mapa és d’octubre, i dóna la desviació respecte al valor mitjà de pressió. Com es pot veure, donava a entendre que les baixes pressions dominarien al oest de la Península Ibèrica, com així ha estat. El segon mapa correspon a desembre, i pinta bé. Diu que sobre les Illes britàniques la pressió serà molt més alta del valor mitjà. Això pot voler dir moltes coses, però nosaltres ens inclinem per pensar que la circulació zonal serà inexistent, i en canvi es veuran afavorides les meridionals, és a dir, les entrades d’aire fred. A veure si aquest mapa ens està pronosticant un potent anticicló que injecti aire siberià. Al gener ho sabrem.
El plomall predictor...
|
Encén el dia nou ses llums primeres i l’himne del matí canta ja el gall. Òbric los ulls i veig les tres palmeres que enmig dels tarongers alcen lleugeres al cel pur de l’estiu l’airós plomall.
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8544

|
si passa això és posible que tinguem molt de fred però de ven segur no tindrem ni gota d'aigua...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5513

Informàtic desaprofitat
|
Aquí uns quants, si uns dia ens vols conéixer ... 
|

plomalls.jpg (146.35 KB, 700x525 - vist 129 vegades.)
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Connectat
Gènere: 
Missatges: 19697

Un xic de Tramuntana
|
Benvingut plomall , doncs jo dic que el DEsembre serà de llevants ...posiblements anticiclònic .... així que ull Cat i PV .
a jo tinc margarites predictores .
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|