Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
22 Novembre de 2008, 14:33:48
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Dibuix de llum (Tramuntana-Maria)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Estiu 2006: Estiu de 6 mesos a Girona capital
« anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Estiu 2006: Estiu de 6 mesos a Girona capital  (Llegit 197 vegades)
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 7222

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

Estiu 2006: Estiu de 6 mesos a Girona capital
« en: 24 Octubre de 2006, 19:32:29 »

Aquest any 2006 passarà a la història por tener l´estiu més llarg des de 1884. La temperatura mitjana dels mesos de maig a octubre ha estat superior a 19,5º, es pot considerar estiu (un más escrupoloso diria 20º, en fi...). Aquí las mitjanes del centre de Girona (estació de Moisés):
Maig:19,7º (1971-2000, 16,4º)
Juny:23,9º (20,4º)
Julio:28º (23,4º)
Agosto:23,5º (23,3º)
Septiembre:22,4º (20,5º)
Octubre:+ o - 20º (15,7º)
Aquest  octubre seguramente serà l´octubre més  càlid des de 1884 a Girona, amb 20º de mitjana, l´anterior és l´octubre de 2004 ambn 19,6º. Realmente està fent molta calor aquest octubre, i sobretot no refresca per la nit, no hem bajado de 11º en tot el mes. I el pitjor està per venir, els próxims dies podríem fins i tot  superar los 30º el dia de San Narcís (29), cosa que mai ha pasado en una tercera desena de octubre,
com a molt, 29º el 1995 y 2001 en una tercera desena.  Que opineu, d´aquest estiu tan llarg i calorós?

Aquest any podria ser el más càlid de la història en el centre de Girona amb 17,4º de mitjana, fins ara l´any més càlido es el 2003 con 17,1º. Però és que fins al 2003 la mitjana más alta en un any era de 16,3º el 1997, i des de llavor entonces los hemos superado en 3 años este siglo XXI (2003, 2004 y el 2006). Hi ha un canvi climàtic increïble a Girona des que hem començat el segle XXI, s´ha escalfat la ciutat una barbaritat, tant pel canvi climàtic que afecta tot el planeta com per la illa de calor urbana.

Ja sé que sóc pesat, sempre insistint amb el mateix, però m´avorreixo tant mirant els models que haig d´escriure alguna cosa per esbargir-me.
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
esclafit
Cumulonimbus Incus

Missatges: 4017

Esmolant les eines

Re: Estiu 2006: Estiu de 6 mesos a Girona capital
« Resposta #1 en: 24 Octubre de 2006, 19:41:28 »

Què t´has tornat bilingüe, Gerard ?  Grin Grin

Lo de Girona es molt bèstia, aquestes mitjanes històriques que poses entre parèntesi ara es dificilíssim que es donin, amb les temperatures que sempre teniu. Es que sempre em fixo que teniu les màximes molt més altes que aquí, estànt situats al prelitoral i més o menys a la mateixa distància del mar que jo.
En línia

Bràfim ( Alt camp ), Tarragona
Període 1983-2006, 542 mm i 15.4ºC anuals
236 msnm, a la zona del prelitoral nord tarragoní
BaixFluvià
Cumulonimbus Calvus
**

Gènere: Masculí
Missatges: 2315

El riu Fluvià al seu pas per Sant Miquel

« Resposta #2 en: 24 Octubre de 2006, 20:11:23 »

Ostia Gerard! l'illa de calor de Girona de la que sempre parles es confirma amb les meves dades. Jo estic a només 10km en línia recta del mar, just on es comença a trencar la plana de l'Empordà però amb total influència del mar i les meves dades mitjanes des que tinc la Davis (finals de juny), són molt més baixes que les teves.

Juliol: 26,2ºC
Agost: 22,8ºC
Setembre: 20,3ºC
Octubre (fins el 24): 17,8ºC

En línia

Sant Miquel de Fluvià (Alt Empordà) 28msnm                                                                           
http://baixfluvia.blogspot.com
MeteoMallorca
Cumulus Mediocris

Gènere: Masculí
Missatges: 927

Viaje a EEUU-Julio2008-Supercelula

« Resposta #3 en: 27 Octubre de 2006, 16:11:33 »

Es veritat que a vegades no tenim en compta l´illa de calor al veure les dades y es que a la mateixa ciutat de Palma la població s´ha DUPLICAT els ultims 30 anys.. de totes maneres , está claro que este año esta siendo escepcional porque esto mismo que ha observado este colega ha pasado por aqui , es decir , HEMOS TENIDO 6 MESES DE VERANO.... y si os fijais comienza ha ser una clara tendecia en estos ultimos años

En línia

UBICACION PALMA DE MALLORCA ( 400.000 h )
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Missatges: 7222

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

« Resposta #4 en: 27 Octubre de 2006, 21:53:50 »

Palma  de Mallorca té illa de calor, però també hi ha diferència entre el lloc on està a l´aeroport i on està la ciutat. L´aeroport està en un planer 2 km del mar on refresca molt a la nit i la ciutat en una badia, al cantó del mar on no refresca gaire a la nit. Hi ha 4,5º de diferència en el promig de les mínimes de l´aeroport i la ciutat, és la ciutat d´Espanya on hi ha més diferència entre l´aeroport i la ciutat, però no només és illa de calor urbana, és també diferència de clima.

Diferència en les mitjanes de les mínimes entre aeroport i ciutat (font: el clima de las ciudades españolas i meva font, en el cas de Girona, 1998-2005)
Madrid 2,9º
Barcelona 2,4º
Girona 2,7º
Palma de Mallorca 4,5º
Saragossa 2º
Logroño 1º
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es