Pàgines: 1 [2]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Aereoport de Palma major numero de gelades cota 0 d´Espanya (Llegit 425 vegades)
|
maresme
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5645

|
jo estic a cota 0 i a linia de mar, i ens el ultims 5 anys he registrat 1 glaçada tant sol. Mes amunt de la comarca, com diu Vacarissana, Malgrat de Mar es un punt fred amb glaçades frecuents.
|
|
|
|
|
En línia
|
Pluges 2008 Vilassar de Mar. (10 msnm) Gener: 16,5 mm Febrer: 27,6 mm Març: 46,1 mm Abril: 31,0 mm Maig: 99,6 mm Juny: 90,9 mm Juliol: 36,5 mm Agost: 15,5 mm Setembre: 28,2 mm Octubre: 38,5 mm --------------------------- Historic: 2007: 344,1 mm 2002: 1062 mm 2006: 413,8 mm 2001: 394,8 mm 2005: 555,5 mm 2000: 471,0 mm 2004: 538,0 mm 1999: 395,8 mm 2003: 578,0 mm
|
|
|
Twin Returns
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3933

|
a veure, és cert que a l'aeroport de Palma hi glaça molt però m'agradaria corregir unes quantes coses amb les quals no estic en absolut d'acord.
L'aeroport de Palma no està dins l'area metropolitana de Palma, crec que de moment no espot considerar que l'area metropolitana arribi tant alluny.
No es correcte considerar que Palma es una de les ciutats costaneres on hi gela més. L'aeroport i la ciutat tenen unes condicions totalment oposades, com a molt es pot parlar de terme municipal de Palma per fer referència a les condicions de l'aeroport
Jo crec que sí que es correcte comparar les dades de l'aeroport de Palma amb dades d'estacions d'interior. De fet, l'aeroport de Palma té tantes gelades perque té les condicions d'interior al tenir les dunes de l'arenal que el separen de la linea de la costa, impedint que l'aire marítim hi arribi, d'aquesta manera ens trobam amb mínimes molt baixes a l'hivern, però també amb màximes molt elevades a l'estiu.
El que vull dir es que la ciutat de Palma i l'aeroport de Palma són antagòniques climàticament parlant. La ciutat de Palma es comporta com una ciutat costanera i el seu aeroport com una estació d'interior.
Per cert, no es estrictament cota 0, pero no deu estar per damunt de cota 25-30 sa zona des Salobrar de Campos, on tenint la mar també molt a prop, no mes de 4-5km en linea recta i gela alguns dies més que a l'aeroport.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8447

|
jo anava a dir quelcom així...segur que a Palma ciutat...per exemple a la catedral gela de 19 dies a l'any? em sembla molt.... 
4000.000 persones viuen a S'arenal i Can Pastilla? o també has contat Palma? Cuanta distància hi ha entre Palma Centre i l'aeroport?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
uetam
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 9977

|
A veure, ja ve explicat altres vegadas, la zona plana a on mes geladas hi ha Mallorca es la part des Salobrar de Campos, que tambe esta a cota 0 o casi, i les causas tambe ja estan explicadas pero les repetire. L´aire fred es deposita al interior de Mallorca, pero com aquest es pesat, es va desplazant cap a les zonas mes deprimidas i per aixo, l´area del aeroport de tantes geladas i boires.
Tambe podriam xerrar de les causes que tengui al estiu temperaturas diurnes tan altes estan tan aprop de la mar i amb una forta entrada del embat
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
uetam
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 9977

|
es que ames els dos obsevatoris que tenim del INM a Palma no estan molt ben colocats per les temperaturas reals.
Un, esta a un clima un poc "continental" i l´altre al molls de Palma i no refletxen la temperatura real de la ciutat, per una gran influencia maritima, com per exemple una maximas a l´estiu molt influenciadas per la entrada directa del embat i al hivern unas minimas altes tambe per la influencia maritima, crec que lo ideal sera un observatori oficial per exemple a la Plaça d´Espanya, a on jo he vist es vespre marcar 0 graus el termometo de la Caixa, que segons el INM va perfecta
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: 1 [2]
|