Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
7 Octubre de 2008, 19:08:12
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Convecció manxega (Almansa)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Aereoport de Palma major numero de gelades cota 0 d´Espanya
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Aereoport de Palma major numero de gelades cota 0 d´Espanya  (Llegit 420 vegades)
maresme
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 5619

Re: Aereoport de Palma major numero de gelades cota 0 d´Espanya
« Resposta #10 en: 29 Octubre de 2006, 11:37:12 »

jo estic a cota 0 i a linia de mar, i ens el ultims 5 anys he registrat 1 glaçada tant sol. Mes amunt de la comarca, com diu Vacarissana, Malgrat de Mar es un punt fred amb glaçades frecuents.
En línia

Pluges 2008 Vilassar de Mar. (10 msnm)
Gener: 16,5 mm
Febrer: 27,6 mm
Març: 46,1 mm
Abril: 31,0 mm
Maig: 99,6 mm
Juny: 90,9 mm
Juliol: 36,5 mm
Agost: 15,5 mm
Setembre: 26 mm
---------------------------
Historic:
2007:  344,1 mm   2002: 1062  mm                           
2006:  413,8 mm   2001: 394,8 mm
2005:  555,5 mm   2000: 471,0 mm 
2004:  538,0 mm   1999: 395,8 mm
2003:  578,0 mm
Twin Returns
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3909

« Resposta #11 en: 30 Octubre de 2006, 18:18:40 »

a veure, és cert que a l'aeroport de Palma hi glaça molt però m'agradaria corregir unes quantes coses amb les quals no estic en absolut d'acord.

L'aeroport de Palma no està dins l'area metropolitana de Palma, crec que de moment no espot considerar que l'area metropolitana arribi tant alluny.

No es correcte considerar que Palma es una de les ciutats costaneres on hi gela més. L'aeroport i la ciutat tenen unes condicions totalment oposades, com a molt es pot parlar de terme municipal de Palma per fer referència a les condicions de l'aeroport

Jo crec que sí que es correcte comparar les dades de l'aeroport de Palma amb dades d'estacions d'interior. De fet, l'aeroport de Palma té tantes gelades perque té les condicions d'interior al tenir les dunes de l'arenal que el separen de la linea de la costa, impedint que l'aire marítim hi arribi, d'aquesta manera ens trobam amb mínimes molt baixes a l'hivern, però també amb màximes molt elevades a l'estiu.

El que vull dir es que la ciutat de Palma i l'aeroport de Palma són antagòniques climàticament parlant. La ciutat de Palma es comporta com una ciutat costanera i el seu aeroport com una estació d'interior.

Per cert, no es estrictament cota 0, pero no deu estar per damunt de cota 25-30 sa zona des Salobrar de Campos, on tenint la mar també molt a prop, no mes de 4-5km en linea recta i gela alguns dies més que a l'aeroport.
En línia

Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus
Connectat Connectat

Missatges: 8430

« Resposta #12 en: 31 Octubre de 2006, 01:40:25 »

jo anava a dir quelcom així...segur que a Palma ciutat...per exemple a la catedral gela de 19 dies a l'any? em sembla molt....

4000.000 persones viuen a S'arenal i Can Pastilla? o també has contat Palma? Cuanta distància hi ha entre Palma Centre i l'aeroport?
En línia
Twin Returns
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3909

« Resposta #13 en: 31 Octubre de 2006, 20:24:54 »

jo anava a dir quelcom així...segur que a Palma ciutat...per exemple a la catedral gela de 19 dies a l'any? em sembla molt....

4000.000 persones viuen a S'arenal i Can Pastilla? o també has contat Palma? Cuanta distància hi ha entre Palma Centre i l'aeroport?
dubto que a la catedral la mitjana de dies de gelada arribi a un dia l'any. a Palma ciutat, sobretot a la façana marítima no hi gela gairebé mai, una altre cosa es l'altre extrem de la ciutat, acostant-nos al Poligon de Son Castelló (carretera de Soller) on hi gela bastant

Les 400mil persones son contant Palma, tot el terme municipal.

Distància entre Palma Centre i aeroport? Doncs no ho sé, però supos que uns 7-8 km
En línia

MeteoBDN
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3541

Matinades mogudes d'estiu...

« Resposta #14 en: 1 Novembre de 2006, 17:51:27 »

L'aeroport de Palma és molt fred. A TV3, moltes vegades sentim que la temperatura ha estat inferior als 0º a l'aeroport de palma.

Algúsabria dir com és que és tan fred?
En línia

Badalona - Centre 21msnm, Barcelona, Catalunya. 18,1º i 412,1mm

Any 2005: 501,0 mm.
Any 2006: 322,7 mm.
Any 2007: 339,0 mm.
Any 2008: 353,7 mm.

MeteoMallorca
Cumulus Mediocris

Missatges: 927

Viaje a EEUU-Julio2008-Supercelula

« Resposta #15 en: 1 Novembre de 2006, 17:51:50 »

Twin , no me seas "ignorante" , el aereopuerto para empezar no esta a mas de 3,5km , como mucho 4 km de la capital , segun la estacion del INM tan solo está a 4 metros de altura y podemos hablar perfectamente de area metropolitana de Palma , el arenal , ca´n pastilla....como son las ciudades de badalona , l´hospitalet con Barcelona por ejemeplo .

Y eso del clima de interior no lo veo nada claro ... estando a como maximo 1 o 2km la estacion meteorologica respecto al mar... y eso de la barrera que le hacen las dunas.... Huh Huh , no creo que montañitas de 10 o 15 metros varien mucho el clima del aereopuerto.
En línia

UBICACION PALMA DE MALLORCA ( 400.000 h )
uetam
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 9914

« Resposta #16 en: 1 Novembre de 2006, 18:53:00 »

A veure, ja ve explicat altres vegadas, la zona plana a on mes geladas hi ha Mallorca es la part des Salobrar de Campos, que tambe esta a cota 0 o casi, i les causas tambe ja estan  explicadas  pero les repetire. L´aire fred es deposita al interior de Mallorca, pero com aquest es pesat, es va desplazant cap a les zonas mes deprimidas i per aixo, l´area del aeroport de tantes geladas i boires.

Tambe podriam xerrar de les causes que tengui al estiu temperaturas diurnes tan altes estan tan aprop de la mar i amb una forta entrada del embat
En línia

uetam
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 9914

« Resposta #17 en: 1 Novembre de 2006, 19:02:25 »

es que ames els dos obsevatoris que tenim del INM a Palma no estan molt ben colocats per les temperaturas reals.

Un, esta a un clima un poc "continental" i l´altre al molls de Palma i no refletxen la temperatura real de la ciutat, per una gran influencia maritima, com per exemple una maximas a l´estiu  molt influenciadas per la entrada directa del embat i al hivern unas minimas altes tambe per la influencia maritima, crec que lo ideal sera un observatori oficial per exemple a la Plaça d´Espanya, a on jo he vist es vespre marcar 0 graus el termometo de la Caixa, que segons el INM va perfecta
En línia

Pàgines: 1 [2] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió