Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
22 Novembre de 2008, 18:26:26
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Dibuix de llum (Tramuntana-Maria)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  La dificultat de medir les temperatures i pluges als cascos urbans
« anterior següent »
Pàgines: [1] 2 3 4 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: La dificultat de medir les temperatures i pluges als cascos urbans  (Llegit 630 vegades)
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 7222

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

La dificultat de medir les temperatures i pluges als cascos urbans
« en: 29 Octubre de 2006, 16:33:36 »

És difícil que les dades d´una estació urbana siguin les bones per culpa de que aquest medi és molt diferent a l´ideal de l´OMM, sense obstacles i amb gespa.

Jo tinc l´estació en una terrassa ben assolellada, li haig de restar 1-2º, perquè es rescalfa al sol. En Moisés igual. Jo he posat l´estació manual en una terrassa perquè el jardí gairebè no té insolació a l´hivern i en marcaria màximes 2-4º més baixes que les reals. És una cosa similar a la que li passa en Tuscac aquí a Salt, a l´estiu bé, però a l´hivern li marca les màximes 3-4º menys que les reals. I també la pluja s´ha de mirar, l´he posat a la terrassa perquè tinc  molts arbres al jardí que em dificultarien la medició de la pluja.

I vosaltres com us ho feu perquè marqui bé l´estació vostra si esteu en una ciutat?
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
ENNRIX
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1402

Re: La dificultat de medir les temperatures i pluges als cascos urbans
« Resposta #1 en: 29 Octubre de 2006, 18:19:21 »

Pues teniendo todo en la azotea, bien despejadito. Me imagino que todos haremos lo mismo.
En línia

El tiempo en Córdoba - Vistalegre.
Clima mediterráneo-oceánico semicontinentalizado.
Período 1994-2005: 18,8ºC y 828,0 mm.
Máxima: 45.1º 23.07.1995
Mínima: -6.2º 28.01.2005

Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 9641

Cuando se acerca una tormenta , late más fuerte.

« Resposta #2 en: 29 Octubre de 2006, 18:41:04 »

És difícil que les dades d´una estació urbana siguin les bones per culpa de que aquest medi és molt diferent a l´ideal de l´OMM, sense obstacles i amb gespa.

Jo tinc l´estació en una terrassa ben assolellada, li haig de restar 1-2º, perquè es rescalfa al sol. En Moisés igual. Jo he posat l´estació manual en una terrassa perquè el jardí gairebè no té insolació a l´hivern i en marcaria màximes 2-4º més baixes que les reals. És una cosa similar a la que li passa en Tuscac aquí a Salt, a l´estiu bé, però a l´hivern li marca les màximes 3-4º menys que les reals. I també la pluja s´ha de mirar, l´he posat a la terrassa perquè tinc  molts arbres al jardí que em dificultarien la medició de la pluja.

I vosaltres com us ho feu perquè marqui bé l´estació vostra si esteu en una ciutat?

hombre teniendo garita que más da que la zona soleada o sin solear dentro de la garita siempre esta el termometro en la sombra

Por como hablas que tienes el termometro pelado y sin protección?
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
http://www.rodamet.net/fotos
Web
www.rodamet.net
Sobre
Cumulus Congestus
*

Gènere: Masculí
Missatges: 1937

« Resposta #3 en: 29 Octubre de 2006, 20:09:01 »

hombre teniendo garita que más da que la zona soleada o sin solear dentro de la garita siempre esta el termometro en la sombra

Sí que da, sí...la garita tiene que estar en una zona soleada. Más que nada por convenio, ya que a la hora de comparar datos las diferencias son claras entre una zona soleada y una a la sombra.
En línia

Puc semblar un idiota i actuar com un idiota. Però no us deixeu enganyar: sóc realment un idiota
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Missatges: 7222

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

« Resposta #4 en: 29 Octubre de 2006, 21:48:45 »

Jo tinc el termòmetre dintre la gàbia, està protegit. Però prefereixo que estigui en un lloc assolellat, a la terrassa, que al jardí que l´ombra de la casa a la tarda i de la paret que tinc al sud doncs influirien en unes màxime més baixes. I si que es nota, si està en un lloc ombrejat. Recordo que  del 1990 al 1995 mirava les màximes a cal meu oncle a Sarrià de Ter, i eren 5 o 6º més baixes a l´hivern en dies assolellats en els llocs ombrívols (a l´ombra  d´un garatge) que en  els llocs assolellats. Podies tenir màximes de 8º en un dia de 14º de màxima i per mi això és falsificar les dades. Perquè llavors  dones temperatura d´un microclima, no d´una regió determinada, que és l´objectiu de la climatologia.
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #5 en: 30 Octubre de 2006, 18:43:06 »

ok vosotros sabreis del tema, yo no tengo ese problema, aunque creo que todo el mundo a empezado con un termometrillo en una ventana o pared en una cara norte de una casa y donde más pecas no es en la insolación, porque la garita siempre mantiene el termometro en la sombra, en una pared por ejemplo donde te falsifica las temperaturas más es con las máximas y por la falta de ventilación, que al no llegarte la marinada se dispara y eso pasa más en verano que en invierno

Lo más importante de una garita es tenerla bien ventilada, y claro si la tienes bien ventilada la tendrás soleada por lo general, porque no tendrás nada por al lado

a mi esa brutalidad de grados que comenta Gerard no la llego a entender

un termometro en un jardincillo de cara norte de la casa, no tendria que variar tanto, vamos si pones un termometro en una garita en la terraza soleada de una casa y en la misma casa metes otra garita con otro termometro donde allí nunca toca el sol y no me puedo creer que la temperatura varie 5-6ºc bien poco ha de variar, ahora termicamente el cuerpo o la sensación de frio si se nota, claro no toca el sol, pero en la garita en el sol tampoco

ya te digo no es un tema que domine, porque yo tengo la garita y demás en una zona muy amplia deportiva del pueblo, pero si me ha chocado es tremenda diferencia que comenta gerard

eso es facil saberlo si alguién tiene un termometro que lo meta sin garita en un jardin a 1.5 metros que no le de el sol y que la máxima la compare con una davis o XMET de esa misma localidad y que diga cuanto le varia, ahora, como ya sabemos a la que entra las marinadas ese termometro al no llegarle la marinada se dispara y marcará siempre más y esta vez de forma significativa aunque lo tengas en una zona que nunca de el sol, porque tienes un grave problema de ventilación y te hace de pantalla la propia casa

no sé.
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
Web
www.rodamet.net
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*
Connectat Connectat

Missatges: 19698

Un xic de Tramuntana

« Resposta #6 en: 30 Octubre de 2006, 18:53:06 »

tants graus Gerard? .. jo comparo el meu amb abric i a mig sol mitja ombra  i el de casa l'avia sense abric pero directament a Nord i tot el dia a l'ombra , i el de casa l'avia només són de 1ºC a 2,5ºC més baixes que les meves .   sobretot en dies d'hivern , jaque el meu terrat dona directe al Sud .
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada
*

Missatges: 30647

« Resposta #7 en: 30 Octubre de 2006, 19:01:39 »

Mmm...jo tinc el termo a cada nord, sense tocar la paret, i les màximes i les mínimes van molt semblants a d'altres observatoris de la costa (xmet, per exemple)

No són temperatures correctes, però la veritat, van bastant bé
En línia

Viladecans 23msnm Baix llobregat

.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6820

« Resposta #8 en: 30 Octubre de 2006, 19:02:31 »

5 ó 6º no lo sé... pero 3º de diferencia en 2m de distancia ya te digo que los hay... Grin Grin Grin

En garita de madera con césped y toda la mandanga puedo tener 30ºC y en la pared a cara norte 27ºC con un sol de cojones en pleno verano  Cool

Por eso siempre se ha dicho que no vale poner los termómetro en la cara norte pensando que ya marcarán bien... Wink
En línia
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #9 en: 30 Octubre de 2006, 19:03:42 »

Mmm...jo tinc el termo a cada nord, sense tocar la paret, i les màximes i les mínimes van molt semblants a d'altres observatoris de la costa (xmet, per exemple)

No són temperatures correctes, però la veritat, van bastant bé

hombre yo no digo que sean correctas o no, algo a lo mejor varia, pero no creo que mucho, pero 5-6 ºc lo veo muchisimo
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
Web
www.rodamet.net
Pàgines: [1] 2 3 4 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió