Pàgines: 1 [2]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Fúria Canaria (Llegit 379 vegades)
|
MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5514

Informàtic desaprofitat
|

Quines bestieses!!
La illa de Tenerife (que és'única que conec) te moltíssima diferència entre el nord i el sud. El nord és, majoritàriament, humit, amb molta vegetació i a l'altre cantó del Teide, és, majoritàriament, desèrtic.
La dirferència es veu en qüestió de pocs kms
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
loriuesvida
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1628
|
hay que ver lo que hacen los alisios eh?
a parte de esto de los alisios (que condiciona totalmente el clima canario) hay que tener en cuenta que la torrencialidad viene dada por la acumulacion de calor. Me explico, a más temperatura, más humedad puede almacenar ese aire. Frío en canarias precisamente no hace, es mas hace calor, por lo que el "agua precipitable" es bestial. En el momento que se le une aire frio arriba... ya os podeis imaginar... mar caliente... bueno, que os voy a contar. En septiembre aqui es lo mismo
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
maresme
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5752

Triumfal!!!
|
Impresionant, quines quantitats mes besties!
|
|
|
|
|
En línia
|
Pluges 2008 Vilassar de Mar. (10 msnm) Gener: 16,5 mm Febrer: 27,6 mm Març: 46,1 mm Abril: 31,0 mm Maig: 99,6 mm Juny: 90,9 mm Juliol: 36,5 mm Agost: 15,5 mm Setembre: 28,2 mm Octubre: 111,1 mm Novembre: 34 m --------------------------- Historic: 2007: 344,1 mm 2002: 1062 mm 2006: 413,8 mm 2001: 568,3 mm 2005: 555,5 mm 2000: 583,0 mm 2004: 538,0 mm 1999: 539,6 mm 2003: 578,0 mm 1998: 569,0 mm
|
|
|
uetam
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 10393

|
He estat a Canarias i es veritat la brutalidat de diferencia entre el nord ( que casi pareix Asturias) i el sud
El meu germa va fer la mili al costat del aeroport de Los Rodeos i lis plovia casi cada dia
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7222
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Jo vaig estar a Tenerife el març de 1993 i va ploure molt, tots els companys de 3r de Geografia de Girona es queixaven, Gerard, no dius que no hi plou mai . Es veia molta diferència entre el N, molt plujós, i el S, desèrtic. També vam veure la boira de la inversió dels alisis. I a més vaig tocar neu!!! I anava en màniga curta i em van fer una foto. I pocs dies després em vaig banyar a l´Atlàntic, molt calent. Quins temps aquells!!!! Precisament a Catalunya aquells dies (15-22 març de 1993) teníem anticicló com ara, molt persistent, i teníem màximes més altes a Girona que a Tenerife (23º el dia 19 per 21º a Tenerife, en canvi les mínimes molt més altes a Tenerife, 18º, per 4º a Girona).
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
ENNRIX
Cumulus Congestus

Desconnectat
Missatges: 1402
|
La clave está en la humedad y en la alta temperatura. Si a eso le añadimos frío en altura, se forma un cóctel tremendo. Lo de los casi 500 mm, por supuesto que es por el relieve como se ha apuntado. En un episodio completamente excepcional se pueden registrar los 280 mm de Valverde. Esto ya ha ocurrido en la península en las costas mediterráneas.
Y los registros de Canarias, estoy casi seguro que el máximo de precipitación peninsular o está en una elevada altitud en la vertiente oeste de las montañas gallegas situadas entre La Coruña y Pontevedra o en la isla de La Palma o Tenerife, en una vertiente orientada al alisio del NE (entre 800 y 1.200 metros). Ambos lugares deben rondar hasta los 4.000 mm anuales. Bestial la precipitación horizontal en la vertiente norte de Tenerife y La Palma.
|
|
|
|
|
En línia
|
El tiempo en Córdoba - Vistalegre. Clima mediterráneo-oceánico semicontinentalizado. Período 1994-2005: 18,8ºC y 828,0 mm.Máxima: 45.1º 23.07.1995 Mínima: -6.2º 28.01.2005 
|
|
|
Pàgines: 1 [2]
|
|
|
|
|