Pàgines: 1 2 3 4 [5]
|
 |
|
Autor
|
Tema: En 7km de distancia , 1009 mm de diferencia -microclimas Mallorca- (Llegit 1742 vegades)
|
chaparron 2500
Estrat

Desconnectat
Missatges: 36
|
además todo esto combinado en que en verano casi no llueve y que en los Pirineos ( nunca se si se tiene que llamar "los Pirineos" o " el Pirineo") la pluviometria es más regular en todos los años, cosa que no ocurre en al Serra de Tramontana un lugar parecido al de Mallorca, tambien hay en Tunez http://www.worldclimate.com/cgi-bin/grid.pl?gr=N36E008
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
cap de fibló
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2422
platja de Palma - es Pil.larí 3 msnm
|
mira aquesta solleric ( segur que ja ho has vist) , del llibre" geografia del risc a Mallorca", den Grimalt: " L´any 1.728 va caure la primera nevada en una data relativament primarenca, el 22 de novembre ( a Soller entenc jo..); i que la neu va permaneixer a tall d´olivar (500 m) tots els dies dels mesos de gener i febrer; i que hagué neu als cims de les muntanyes fins al començament de maig...." lo que donaria per un hivern d´aquests. Per mantenir la neu a aquestes cotes, degueren tenir a la vall temp. mitjanes de 5º o 6º el gener i febrer , no?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
-Llevant-
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 3002

Tempesta extrema a l'interior de l'illa (6-set-05)
|
mira aquesta solleric ( segur que ja ho has vist) , del llibre" geografia del risc a Mallorca", den Grimalt: " L´any 1.728 va caure la primera nevada en una data relativament primarenca, el 22 de novembre ( a Soller entenc jo..); i que la neu va permaneixer a tall d´olivar (500 m) tots els dies dels mesos de gener i febrer; i que hagué neu als cims de les muntanyes fins al començament de maig...."  lo que donaria per un hivern d´aquests. Per mantenir la neu a aquestes cotes, degueren tenir a la vall temp. mitjanes de 5º o 6º el gener i febrer , no? ostres, vaja hivern aquell! 
Per cert, s'enllaç que han posat a nes principi des topic es bonissim. Hi ha dades d'un munt d'estacions, m'hi podria passar hores a n'aquella pagina jje Hi ha dades que son realment sorprenents. Per exemple, a Ses Salines, que a s'any nomes hi cauen 294 litres!!! 130 des quals cauen en 8 mesos (gener-agost)! 130 litros en 8 mesos es més propi d'un clima semidesertic 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
MeteoMallorca
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 927

Viaje a EEUU-Julio2008-Supercelula
|
Si , es cierto que la caliza retiene muy poco el agua , por lo que el aspecto de las montañas y sus bosques no son de una zona en la que caen entre 1000-1500mm , quizas parece mas una zona de 600-800mm , pero bueno , hay bosques de encina quercux ilex ilex que es de las que requiere mas agua .. el encinar mallorquin es destacado como vegetacion española por estar muy bien conservado y ser de la especie antes comentada , menos tipica en el resto de la peninsula . En la parte alta de la sierra predomina otras especies mas adaptadas al frio y tambien el tejo o taxus baccata , que es una reliquia de tiempos mas frios y humedos.
Se pensó en los años 50 y 60 que aunque la pluviosidad era muy importante en la sierra , los embalses que construirian debido a la roca caliza no llegarian a llenarse nunca , ahora la realidad es que ha de llover mucho para que se llenen del todo , pero suelen estar en niveles bastante optimos.
|
|
|
|
|
En línia
|
UBICACION PALMA DE MALLORCA ( 400.000 h )
|
|
|
-Llevant-
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 3002

Tempesta extrema a l'interior de l'illa (6-set-05)
|
Con que això està més avorrit que sa segona part de piratas del caribe en versió original subtitulada en iugoslau, m'he posat a mirar dades a sa pàgina des principi (http://www.mapa.es/siga/inicio.htm). I m'he quedat molt sorprés de lo que he vist, resulta que es punt més sec de Mallorca no és el sudest de s'illa:
CALVIA 'FARO DE CALA FIGUERA'
ENE. 25 FEB. 20 MAR. 22 ABR. 27 MAY. 17 JUN. 8 JUL. 5 AGO. 14 SEP. 29 OCT. 49 NOV. 31 DIC. 32 ANUAL 280 CALVIA 'EST.DEPURADORA S.PONSA'
ENE. 38 FEB. 25 MAR. 28 ABR. 48 MAY. 47 JUN. 13 JUL. 3 AGO. 10 SEP. 36 OCT. 34 NOV. 60 DIC. 30 ANUAL 373
Mai m'hi havia fixat en que aquesta zona fos tan seca, no sé jo si aquestes estacions deven ser molt fiables
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7222
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Els Fars no són gaire fiables, atenció!!!!!!!!! Hi fa molt de vent en els fars, normalment estan en caps, i les turbuléncies del vent fan minvar la precipitació, això em diuen els companys del llibre!!!!
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
|
|
Pàgines: 1 2 3 4 [5]
|
|
|
|
|